Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Sini Ariel kertoi sukupuolia olevan kaksi. Someraivo repesi

Kommentit (9493)

Vierailija
1141/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän maailmalla mahtaa tapahtua seuraavaksi, mikäköhän on se, mihin nämä ihmiset seuraavaksi tarttuu, eikä transihmiset olekaan enää niin kiinnostavia, että pitäisi jatkuvasti tehdä aloituksia? Ymmärrän, että tämä täytyy käydä läpi, mutta onhan se vähän koomista, kun on itse käynyt nämä asiat läpi jo yli 20 vuotta sitten ja nyt tämä on suurelle yleisölle jotain uutta ja hämmästyttävää.

No kerro sinä, miksi juuri trans-ihmiset suuttuvat siitä faktasta, että sukupuolia on kaksi?

Siitähän tästä on kysymys, että joku toteaa näin ja sitten käydään raivolla häntä vastaan.

Trans-taustaiset ovat itsekin joko transnaisia tai transmiehiä. Eli vastakkaista sukupuolta.

Itse en jaksa päätäni vaivata näillä, mutta kaipa ymmärrän senkin, kun ne kirjoitukset yleensä kirjoitetaan aika ikävään sävyyn ja vähän ihmetyttää miksi noita aloituksia edes tehdään, niin kuin transihmiset itse eivät tietäisi kromosomejaan.

Mitä ilkeää Sini Ariellin postauksessa oli, miksei hän saisi ilmaista näkemyksiään, joita tiedekin tukee? Lisäksi hän on kokemusasiantuntija, koska oli itse translapsi. "Jos Sini kirjoittaa jotain, mistä en tykkää, niin on oikein lytätä hänen äitiytensä, ulkonäkönsä, ammatillinen osaamisensa, ihmisyytensä ja on oikein viedä työmahdollisuudet mielipiteen takia." "Biologisia tosiasioita kertoneen tappo- ja raiskausuhkaukset, kotiosoitteen doxxaaminen ja kalukuvien lähettäminen lapsille ovat oikeutettuja."

Ai se koki itse lapsena olevansa, siis trans vai poika? He ovat tosiaan usein äänessä tässä asiassa. Eivät tiedä mitään transsukupuolisuudesta, jos oli poikatyttö, josta kasvoi nainen, kuten yleensäkin.

Siitä syystä trans-järjestöt jättäkööt lapset rauhaan.

Niin, väliäkö oikeilla translapsilla.

Mistä sen oikean translapsen sitten tunnistaa, ettei tule vahingossa kastroitua ja mutiloitua feminiinistä homopoikaa tai sosiaalisesti kömpelöä autismikirjon tyttöä?

Vierailija
1142/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä transnaiset juuri niitä jotka mukana siinä , että kouluille tullaan puhumaan johonkin paja juttuihin. On hiton väärin. Se vaikka kuinka laittaisivat tissit ym , niin totuus on se , että miehiä ovat. 

Transvestiitin kohdalla täysin totta. Useimmat t-naiset eivät muuten "laita" rintoja vaan tyytyvät hormonien kasvattamiin (melko pieniin) rintoihinsa. Suurin osa täysin taviksia, ei mitään lehtien sivuilla keikisteleviä beibejä.

En kutsuisi sukupuolenvaihtajaa "tavikseksi". Tavikset eivät valehtele sukupuolestaan ja vedä hormoneita.

Kuinka pahana pidät seksuaalisuudesta valehtelua homofobisella työpaikalla?

Miksi seksuaalisuudesta pitäisi puhua työpaikalla?

Ymmärrätkö, että esim. lähden tänään hieman aiemmin töistä, koska mieheni tulee hakemaan minut autolla on seksuaalisuudesta puhumista töissä?

Jos yksityisasioista on aivan pakko puhua työpaikalla, niin voi käyttää termejä puoliso tai kumppani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän maailmalla mahtaa tapahtua seuraavaksi, mikäköhän on se, mihin nämä ihmiset seuraavaksi tarttuu, eikä transihmiset olekaan enää niin kiinnostavia, että pitäisi jatkuvasti tehdä aloituksia? Ymmärrän, että tämä täytyy käydä läpi, mutta onhan se vähän koomista, kun on itse käynyt nämä asiat läpi jo yli 20 vuotta sitten ja nyt tämä on suurelle yleisölle jotain uutta ja hämmästyttävää.

No kerro sinä, miksi juuri trans-ihmiset suuttuvat siitä faktasta, että sukupuolia on kaksi?

Siitähän tästä on kysymys, että joku toteaa näin ja sitten käydään raivolla häntä vastaan.

Trans-taustaiset ovat itsekin joko transnaisia tai transmiehiä. Eli vastakkaista sukupuolta.

Itse en jaksa päätäni vaivata näillä, mutta kaipa ymmärrän senkin, kun ne kirjoitukset yleensä kirjoitetaan aika ikävään sävyyn ja vähän ihmetyttää miksi noita aloituksia edes tehdään, niin kuin transihmiset itse eivät tietäisi kromosomejaan.

Mitä ilkeää Sini Ariellin postauksessa oli, miksei hän saisi ilmaista näkemyksiään, joita tiedekin tukee? Lisäksi hän on kokemusasiantuntija, koska oli itse translapsi. "Jos Sini kirjoittaa jotain, mistä en tykkää, niin on oikein lytätä hänen äitiytensä, ulkonäkönsä, ammatillinen osaamisensa, ihmisyytensä ja on oikein viedä työmahdollisuudet mielipiteen takia." "Biologisia tosiasioita kertoneen tappo- ja raiskausuhkaukset, kotiosoitteen doxxaaminen ja kalukuvien lähettäminen lapsille ovat oikeutettuja."

Ai se koki itse lapsena olevansa, siis trans vai poika? He ovat tosiaan usein äänessä tässä asiassa. Eivät tiedä mitään transsukupuolisuudesta, jos oli poikatyttö, josta kasvoi nainen, kuten yleensäkin.

Täytettyään 18 vuotta, voivat tehdä keholleen mitä haluavat.

Periaatteessa kyllä, mutta aivojen ja persoonallisuuden kehitys jatkuu pitkälle kaksikymppiseksi asti.

-eri

Vierailija
1144/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kalabaliikkia aiheuttaa transnaiset. Eli miehet. Ei koskaan transmiehet. Eli naiset. Mikään ei ole siis muuttunut. Aina mies menee minä minä minä edellä ja minun oikeuteni ja minun ihmisarvoni. Mies ei väistä, nainen väistää - tutkittu juttu. Nainen on se joka on hiljaa, väistää ja mukautuu. Eli ei mitään uutta. Jo pelkällä käytöksellään nämä transnaiset osoittavat että eivät ole naisia, suurista silikoneista huolimatta.

Mä kutsun "transnaisia" tästälähin turbomiehiksi, koska tosiaan, käyttäytyvät vieläkin röyhkeämmin kuin miehet normaalisti. Eivät osaa hävetä itseään yhtään.

Osan kohdalla totta. Siksipä useimmat elävätkin tällä hetkellä niin hissukseen ja massaan sulautuen kuin voivat.

No, hyvin ikävää heille, mutta kyllä ihmiset tietävät heistäkin että ovat miehiä, sitä ei vain kohteliaisuussyistä tuoda ilmi.

Tämmöiset transit mua voi vähän jopa säälittää, jotka eivät tee itsestään numeroa. Mikähän on taustalla että ovat menneet sekaisin. Toki näissä hiljaisissakin on s. rikollisia, en ala liikaa säälimään.

Sinäkin voit olla rikollinen, enkä sääli sinua. Mut miks ihmeessä se asia pitäisi tuoda ilmi? Ei kai sinunkaan kohdalla aina tuoda ilmi sitä, että olet transfoobikko?

Siksi että tämä on keskustelupalsta, jossa voi jakaa ajatuksia.

Ei haittaa jos pidät foobikkona, en aio kutsua miehiä naisiksi siltikään.

Minä en koskaan kutsu ketään heidän sukupuoli-identiteetin mukaan(tai edes sen, mikä käsitys minulla siitä on). Yksinkertaisinta on kutsua nimellä ja antaa ihmisten olla, miten kokevat.

Vierailija
1145/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? Miten se mitä lukee sukupuolena passissa estää minkään työn teon..? Siis mitä?

Yleisesti ottaen se mitä passissa/henkilökortissa lukee sukupuolen kohdalla niin kyllä vaikuttaa. Ei välttämättä yksistään mutta kyllä sukupuolella on jopa suomessa vaikutusta työllistymiseen. Se ei siis vaikuta suoraan kyvykkyyteen tehdä jotain työtä, mutta rekrytoinnissa riippuen henkilöstä joka rekrytoi sillä voi olla vaikutusta

Tasa-arvolaki suojaa sukupuoli-identiteettiä ja sukupuolen ilmaisua Suomessa. Transiuden perusteella irtisanominen tai syrjintä rekrytoinnissa on laitonta. Ei kun haastetta tulille, jos pystyy todistamaan syrjinnän. Rekrytoinnit ovat anonymisoituja useimmilla aloilla, eli transius ei paljastu ennen mahdollista haastattelua.

Vierailija
1146/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytettyään 18 vuotta, voivat tehdä keholleen mitä haluavat.

On siinä muutakin kuin keho. Henkinen tukikin olisi kiva. Ja osa kehon muutoksista on sellaisia, että olisivat helposti estettävissä, mutta 18-vuotiaana on jo täysin myöhäistä.

Oikea-aikaisen murrosiän pysäyttäminen on valtava terveysriski ja ne kehitysvaiheet on menetetty, jos tuleekin katumapäälle. Murrosiän läpikäyminen on tärkeä kehitysvaihe niin fyysisesti kuin henkisesti. Alaikäisen sukupuolikokemuksen pysyvyyttä ei voi ennakoida luotettavasti.

Vierailija
1147/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksikään heteromies halua trans"naista". Sillon ei oo hetero jos haluaa maata toisen miehen kanssa. Ihan sama vaikka toinen mies ois muokattu miksi.

Sukupuolta ei voi vaihtaa.

Elämässä on asioita, joita ei voi itse valita, ensimmäinen on vanhemmat, toinen on sukupuoli, kolmas on rotu jne jne jne, jokainen saa omat kortit, joilla pitää pelata. Joitain asioita onneksi voi valita itsekin, mutta ei sukupuoltaan.

Tämä muuten ei pidä paikkaansa. Thaimaassa vuosikausia asuneena tiedän, että homoseksuaalimiehet eivät harrasta lainkaan seksiä transihmisten kanssa. Heidän asiakkaitaan ovat hetero- ja bi-miehet. Homoseksuaaliset miehet eivät tunne seksuaalista vetoa transihmisiä kohtaan.

Miehen penis ja miehen anaali ovat miehen penis ja anaali. Sukupuoli ei vaihdu pitkällä tukalla, meikeillä tai kumitisseillä. Kahden miehen välinen seksi ei ole heteroa nähnytkään. Ihmisen kyky itsepetokseen on rajaton.

Vierailija
1148/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://ulkopolitiikka.fi/lehti/3-2021/alkuperaiskansan-transnainen-aja… Tässä yksi artikkeli, missä vähän valotetaan inkojen suhtautumista sukupuolivähemmistöihin. Ennen kolonialismia.

Vierailija
1149/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kalabaliikkia aiheuttaa transnaiset. Eli miehet. Ei koskaan transmiehet. Eli naiset. Mikään ei ole siis muuttunut. Aina mies menee minä minä minä edellä ja minun oikeuteni ja minun ihmisarvoni. Mies ei väistä, nainen väistää - tutkittu juttu. Nainen on se joka on hiljaa, väistää ja mukautuu. Eli ei mitään uutta. Jo pelkällä käytöksellään nämä transnaiset osoittavat että eivät ole naisia, suurista silikoneista huolimatta.

Mä kutsun "transnaisia" tästälähin turbomiehiksi, koska tosiaan, käyttäytyvät vieläkin röyhkeämmin kuin miehet normaalisti. Eivät osaa hävetä itseään yhtään.

Osan kohdalla totta. Siksipä useimmat elävätkin tällä hetkellä niin hissukseen ja massaan sulautuen kuin voivat.

No, hyvin ikävää heille, mutta kyllä ihmiset tietävät heistäkin että ovat miehiä, sitä ei vain kohteliaisuussyistä tuoda ilmi.

Tämmöiset transit mua voi vähän jopa säälittää, jotka eivät tee itsestään numeroa. Mikähän on taustalla että ovat menneet sekaisin. Toki näissä hiljaisissakin on s. rikollisia, en ala liikaa säälimään.

Sinäkin voit olla rikollinen, enkä sääli sinua. Mut miks ihmeessä se asia pitäisi tuoda ilmi? Ei kai sinunkaan kohdalla aina tuoda ilmi sitä, että olet transfoobikko?

Siksi että tämä on keskustelupalsta, jossa voi jakaa ajatuksia.

Ei haittaa jos pidät foobikkona, en aio kutsua miehiä naisiksi siltikään.

Minä en koskaan kutsu ketään heidän sukupuoli-identiteetin mukaan(tai edes sen, mikä käsitys minulla siitä on). Yksinkertaisinta on kutsua nimellä ja antaa ihmisten olla, miten kokevat.

Kiitos. Olen syntynyt naiseksi ja koen itseni naiseksi. Olen nainen. Olen synnyttänyt ja tulen kokemaan vaihdevuodet.  Olen aito nainen. En cis-nainen, joten älkää kutsuko minua siten.

Vierailija
1150/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaan miesten olla miehiä ja naisten naisia eiks vaan.

Ja annetaan transihmisten olla transihmisiä, eiks vaan? Ei ole sinulta pois mitenkään. 

Mikseivät he sitten ole ylpeästi transnaisia ja transmiehiä, vaan pitää teeskennällä, ettei transnaisessa ja aidossa naisessa ole mitään eroa?

Miten niin teeskennellä? Miten niin väittävät ettei MITÄÄN eroa ole?

Tehän vaaditte transeille ja ihan itseilmoittajille pääsyä sukupuolitettuihin tiloihin, palveluihin, ryhmiin ja urheilusarjoihin sukupuolikokemuksenne mukaan. Vaadittepa jopa tulla kohdatuksi seksuaalisesti sukupuolifantasianne mukaisesti. Peniksestä tulee naisen sukupuolielin, joka on kohdattava naisen sukupuolielimenä kaikissa tiloissa ja tilanteissa. Suomen laki tuntee ainoastaan juridisen sukupuolen, eli jos juridinen on vaihdettu, niin myös ei-trans pervopertti tai opportunisti tulee kohdata täytenä naisena joka tilassa ja tilanteessa. Kyllä te tämän tiedätte, onhan se selitetty teille monen monta kertaa.

Meinaatko, että se riittää, kunhan pukukopin ovella ilmoittaa okevansakin nainen? Et mitään muuta prisessia ei ole? Kuin paljon maailmalla on tapahtunut näit väärinkäyttäytymisiä? Jos siis haluaa olla vain pahis, ei siihen lakia tarvita, et voi käyttäytyä, kuin pahis.

Henkilötodistuksen sukupuolimerkintä määrittää sukupuolitettujen tilojen käyttöä. Transnaisethan ovat voineet käyttää naisten tiloja jo 20 vuotta Suomessa. Jatkossa myös ei-transit penishenkilöt voivat käyttää naisten tiloja vaihdettuaan naisen henkkarit itselleen.

Yritätkö vihjata, että vain läpimenevät transit saisivat käyttää vastakkaisen sukupuolen tiloja? Silloinhan itsemäärittelyssä ei ole mitään järkeä. Passing privilegeä pidetään myös ongelmallisena, sillä vain aniharva trans on läpimenevä ilman vaatteita.

Vierailija
1151/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka on täysvarustus ylä ja alakerrassa on siitä osa tuunattua, joten kusetusta. Sukupuolia on tasan kaks ja se on helppo muistaa 👦👧

Binääriin kuuluvat transsukupuoliset, jotka ovat käyneet prosessin leikkauksineen eivät siis edelleenkään väitä mitään muuta, vaan nimenomaan toivovat tulevansa nähdyksi joko naisena tai miehenä, ei todellakaan minkään kolmannen tai sadannen sukupuolen edustajana.

Vierailija
1152/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja annetaan transihmisten olla transihmisiä, eiks vaan? Ei ole sinulta pois mitenkään. 

Mikseivät he sitten ole ylpeästi transnaisia ja transmiehiä, vaan pitää teeskennällä, ettei transnaisessa ja aidossa naisessa ole mitään eroa?

Tehän vaaditte transeille ja ihan itseilmoittajille pääsyä sukupuolitettuihin tiloihin, palveluihin, ryhmiin ja urheilusarjoihin sukupuolikokemuksenne mukaan. Vaadittepa jopa tulla kohdatuksi seksuaalisesti sukupuolifantasianne mukaisesti. Peniksestä tulee naisen sukupuolielin, joka on kohdattava naisen sukupuolielimenä kaikissa tiloissa ja tilanteissa. Suomen laki tuntee ainoastaan juridisen sukupuolen, eli jos juridinen on vaihdettu, niin myös ei-trans pervopertti tai opportunisti tulee kohdata täytenä naisena joka tilassa ja tilanteessa. Kyllä te tämän tiedätte, onhan se selitetty teille monen monta kertaa.

Meinaatko, että se riittää, kunhan pukukopin ovella ilmoittaa okevansakin nainen? Et mitään muuta prisessia ei ole? Kuin paljon maailmalla on tapahtunut näit väärinkäyttäytymisiä? Jos siis haluaa olla vain pahis, ei siihen lakia tarvita, et voi käyttäytyä, kuin pahis.

Tämä! Mutta eihän nämä ymmärrä lainkaan tätä asiaa. Kuvitellaan että poliisi tulee paikalle ja sit ei teekään mitään kun henkkarissa on nainen.

Se teko ei ole sukupuolittunut, se valitus ei liity sun juridiseen sukupuoleen eikä ne henkkarit poista sun tekojasi.

Joku höyrypää eduskunnassa heittää ilmoille ihan poskettoman hauskan läpän ja nää sit papukaijana toistaa sitä niin kauan että luulevat sen olevan totta.

Mikäs kullifoobikko sinä olet. Juridisen naisen penis on naisen sukupuolielin, eikä sen vieminen naisten ja tyttöjen intiimitiloihin riko mitään lakia. Mihin itsemäärittelyä sitten tarvitaan, jos se ei muka oikeuta mihinkään. Ettekö ottaneet selvää, mihin kaikkeen hinkumanne itsemäärittely oikein vaikuttaa?

Vierailija
1153/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä transnaiset juuri niitä jotka mukana siinä , että kouluille tullaan puhumaan johonkin paja juttuihin. On hiton väärin. Se vaikka kuinka laittaisivat tissit ym , niin totuus on se , että miehiä ovat. 

Transvestiitin kohdalla täysin totta. Useimmat t-naiset eivät muuten "laita" rintoja vaan tyytyvät hormonien kasvattamiin (melko pieniin) rintoihinsa. Suurin osa täysin taviksia, ei mitään lehtien sivuilla keikisteleviä beibejä.

Pitäiskö tässä vielä vähän tarkentaa? Transvestiitti on mies (nainen), joka pukeutuu naiseksi (mieheksi). Trans-henkilö on ihminen, joka kokee elävänsä väärän sukupuolen kehossa ja haluaa muutoksen omaan sukupuoleen. Molemmissa tapauksissa ihminen voi olla hetero tai homoseksuaali.

No kumpaa sukupuolta hetero trans henkilö sitten katselee seksuaalisessa mielessä ollakseen hetero? Oman biologisen sukupuolen edustajaa vai sen sukupuolen vastakohtaa, joksi hän itsensä kokee?

Jos tämä ei ole omituista niin sitten ei ole mikään

Ymmärrän, että se on omituista, kuten kaikki asiat ovat, jos niistä kuulee ensimmäistä kertaa vasta aikuisena. Hetero transnainen kiinnostuu tietysti miehistä. Ja jos nyt kuvitellaan täysin hoidot läpikäynyt nainen ja tavismies suhteessa, ovat penis-emätinyhdynnässä, toinen rakastaa toisen miehistä kroppaa ja toinen toisen naistyypillistä kroppaa, niin ihanko oikeasti mieltäisit heidät homopariksi?

Kyllä mieltäisin.

Eri

Jos et ole provo, niin ihan uteliaisuudesta olisi mielenkiintoista kuulla millainen sielunmaisema on ihmisellä, jolle henkilö, joka ihastuu naisenoloiseen, cisnaiseksi olettamaansa naiseen, naisena pitämäänsä henkilöön, jolla ei ole penistä eikä kiveksiä ja on rinnat ja näyttää tavalliselta naiselta, ja henkilö ei voisi ikinä kiinnostua miehestä, on homo?

Toivottavasti tämä transhenkilö noudattaa suostumuksen periaatteita ja kertoo totuuden ennen mitään seksuaalista. Jos ei tiedä kaikkia suostumukseen vaikuttavia tekijöitä, niin ei voi antaa suostumusta. Jos luulee menevänsä sänkyyn naisen kanssa, niin silloin ei ole antanut suostumusta homoseksiin. On vain yksi syy olla kertomatta totuutta, koska silloin jäisi ilman.

No jäähän se ilman, totuuden paljastuessa, jos se on sille toiselle ongelma. Jos ei ole ongelmaa, ei jää ilman, kertoo tai ei kerro. Jos ei edes huomaa eroa, mikä on ongelma?

Vierailija
1154/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö tässä vielä vähän tarkentaa? Transvestiitti on mies (nainen), joka pukeutuu naiseksi (mieheksi). Trans-henkilö on ihminen, joka kokee elävänsä väärän sukupuolen kehossa ja haluaa muutoksen omaan sukupuoleen. Molemmissa tapauksissa ihminen voi olla hetero tai homoseksuaali.

Setan määritelmä transiudelle on sukupuolen epätyypillinen ilmaisu, mitä se ikinä tarkoittaakaan. Kuinkahan moni ilmaisee sukupuoltaan stereotyyppisesti kaikkien normien ja kulttuuristen käytänteiden mukaisesti? Setan määritelmällä joka toinen on trans.

Sitten on vielä transihmiset. Transihminen voi olla ns. aito trans, autogynefiili, transvestiitti, muusu, fetisisti, genderfluid, sukupuolirajojen, roolien ja normien rikkoja. Selkeää, eikö totta.

Setan määritelmä transiudelle suoraan Setan sivulta, lähteenä eka linkki kun heittää Googleen "seta transsukupuolisuus":

"Transsukupuolinen on ihminen, jolla on voimakas sukupuoliristiriita. Sukupuoliristiriita tarkoittaa, että ihmisen sukupuoli-identiteetti eli tunne siitä, mitä sukupuolta on sisäisesti, on ristiriidassa hänen syntymässä määritetyn sukupuolensa kanssa."

Cis. Sanaa cis käytetään kuvaamaan sitä, että henkilön sukupuoli-identiteetti ja sukupuolen ilmaisu ovat hänelle syntymässä määritellyn sukupuolen ja siihen kulttuurissa yleensä liitettyjen odotusten mukaiset.

Trans. Sanaa käytetään kuvaamaan henkilöä, jonka sukupuoli tai sukupuolen ilmaisu ei ole yksiselitteisesti hänelle syntymässä määritellyn sukupuolen ja siihen yleensä liitettyjen odotusten mukainen, ja jotka itse määrittelevät olevansa transihmisiä.

https://seta.fi/sateenkaaritieto/sateenkaarisanasto/

Vierailija
1155/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? Miten se mitä lukee sukupuolena passissa estää minkään työn teon..? Siis mitä?

Yleisesti ottaen se mitä passissa/henkilökortissa lukee sukupuolen kohdalla niin kyllä vaikuttaa. Ei välttämättä yksistään mutta kyllä sukupuolella on jopa suomessa vaikutusta työllistymiseen. Se ei siis vaikuta suoraan kyvykkyyteen tehdä jotain työtä, mutta rekrytoinnissa riippuen henkilöstä joka rekrytoi sillä voi olla vaikutusta

Useat transmiehet ovat sanoneet, etteivät olleet edes tajunneet, kuin heidät ennen aina ohitettiin, olivat ikäänkuin vähemmän olemassa. Miehinä saavat ihan erilaisen kohtelun. Se on erikoista. En ole kokenut writyisesti väheksyntää naisena, mutta voishan se olla, et miehenä saisin enemmän huomiota, ääni-ja läsnäolotilaa. Tämänhän tietää vain hän, joka on kokenut molemmat sukupuolet.

Missä ovat sanoneet, vasemmisto-vai feministisessä mediassa, joka printtaa juuri sitä, mitä yleisönsä haluaa kuulla? Koska todellisuudessa moni transmies ei ole kokenut mitään tuollaista ja ennemminkin silmät aukeavat sille, kuinka paljon asioita maailmassa on, jotka ovat naisille helpompia. Kun alkaa mennä miehestä ei voi enää koskaan uhriutua sillä, että "miehelle ei olisi kyllä sanottu/tehty noin".

Vierailija
1156/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No transnaiset repivät aina pelihousunsa, kun puhutaan oikeista biologisista naisista. Tämä varmaan satuttaa, mutta tottahan se on, että mieheksi syntyneelle ei kasva kohtua eikä hän ala saamaan kuukautisia.

En ymmärrä, miksi sitä ei voi myöntää.

Me puhumme biologisista naisista ja transit repii siitä peliverkkarinsa.

Mistä oikeasti puhuimme (lainaukset tästä ketjusta):

"Henny on ylipainoinen mies."

"Trans voi syyttää vain itseään, jos on "trans". Turha alkaa itkeä kun on itse tiensä valinnut, vaikka tietää että siinä kerjää vain ongelmia itselleen."

"Kenenkään ei ole pakko alkaa "transiksi""

"10 vuoden päästä ihmetellään, miten pervofriikeille annettiin täysin vapaat kädet ja kukaan ei kanna vastuuta."

"Se oli jo vuosikausia sitten tiedossa mitä siitä seuraa kun annetaan noille hörhöille lisää siimaa. Nyt friikit hyppii normaalien silmille."

"Transilla on suurempi oikeus fetiss... sukupuolifantasiansa validoivaan tilaan kuin naisilla ja tytöillä peniksettömään turvalliseen ja yksityiseen tilaan."

"Nää useimmat transuilijat on pedofiilejä, jotka gruumaa lapsia ja nuoria somessa iloisin karkkivärein ja meikkitutoriaaleineen."

"Mies ei voi hormoneilla ja leikkaulsella muuttua naiseksi, eikä nainen mieheksi, nämä ihmiset tekevät vain itsestään alapäävammautuneita friikkejä."

"Mitään sellaisia olentoja ei ole oikeasti olemassa kuin "transihmiset", vaan nämä ovat ihan naisia tai miehiä, jotka ovat päättäneet että haluavat olla toistasukupuolta."

"Tää yksi H-alkuinenkin on vain ruma kumihuulimies.

En tule koskaan tollaisia pervofriikkejä sanomaan "naisiksi", sori siitä.

Mikähän toikin ukko on kun vähän pintaa raaputettais, sitä sopii miettiä. En ainakaan päästäis lasteni lähelle."

"Kaikki trans"naiset" ovat seksuaalisesti hyvin häiriintyneitä miehiä, siitä voi päätellä kannattaako lapsia tai ylipäätä ketään päästää näiden läheisyyteen valvomatta."

"Koko transaktivismi ja transius on valehtelua sukupuolesta, nut valehyeleminen haluttiin laillistaa, väitetään että tällainen valehtelu olisi muka "ihmisoikeus". Ei ole."

"Eikö hälytyskellot soi yhtään, siitä että tämmöset friikit pyrkii aina lasten ja nuorten läheisyyteen."

"Sukupuolia on kaksi, transaktivistit ovat häiriköitä ja usein myös rikollisia, ja transihmiset ovat seksuaalisesti ja muutoinkin hyvin häiriintyneitä ja kuuluisivat psykiatriseen hoitoon ja useat varmaan suoraan linnaan, jos vähän pengottais niiden tietokoneita."

"Ymmärrätkö senvertaa, mikä ero on vihata esim mustia, kuin transeja?"

"Sensijaan jos alkaa valehdella oman sukupuolensa, on ansainnut sen vihansa ihan itse, koska ei olisi mikään pakko valehdella että on nainen, vaikka kaikki tietää että on mies.

Valepukkeja yleensä vihataan."

"Transfobia" on tervettä järkeä, sitä ettei lähde pönkittämään sekopäiden fetissejä, vaan pysyy tosiasioissa."

"Ei normaali kansalainen edes usko mihinkään transihmisiin."

"Kukaan ei synny "transiksi", joten tämmöisen mielikuvitusryhmän vuoksi on turha kenenkään uhriutua.

Maailma olisi parempi paikka ilman transliikettä, ehdottomasti."

"Mikähän tapahtumaketju mahtaa ajaa Suomen transit sotatilaan? Lesbon kieltäytyminen mieslesbon ladypeniksestä, mikä kiistää transnaisen naiseuden?"

"Useimmiten näyttäisivät etsivän naista, ja haluavat tämän panevan itseään jättidildoilla. Eivat itsekään kelpuuta toista transnaista."

"Vihani kasvaa päivä päivältä, mitä enemmän valehtelevat ja saavat tilaa röyhkeällä käytöksellään.

Minua ei oikeasti haittaisi enää yhtään, jos näitä lykättäis uuniin."

"Ja mistäpä transit olisivatkaan tunnetumpia kuin liioittelusta ja hyperbolan käyttämisestä retorisena tehokeinona. Fobiaaaa!!! Murhaa!!! Vihaa!!! Fasismia!!!"

"Transliike on maapallon syöpä, joka pitää nyt leikata ja sädettää pois, ennen kuin on myöhäistä."

Tää on mulle mysteeri. Mitä se kenenkään napaa kaivaa, mitä joku toinen on? Eiväthän he pakota sinu olemaan muuta, kuin olet. Niin miten se on keneltäkään pois, jos kpku on trans, muunsukupuolinen jne. Ihan järkyttävää tää ihmismielen keskiaikasuus.

eri. Ei se suurimmalle osalle ollutkaan ongelma joidenkin ihmisten ransuilu. Ongelmaksi kehittyi kun heteroiden ei anneta olla rauhassa. Miksi ransuilu ja muunsukupuolinen pee aska tuodaan nyt heteroiden ongelmaksi? Miksi tuota tungetaan esim kouluihin heterolasten riesaksi? Miksi ransuja  ja ransujen rakastajia kaivelee se että heterot eivät halua hyppiä ransujen pillin mukaan? Antakaa samalla lailla normaalien ihmisten olla rauhassa ja jättäkää heteroiden lapset rauhaan niin saatte varmaankin itsekin ransuilla ihan niin paljon kuin haluatte. Lasten pakkoransutukset pois ja ransuille oma ransumedia maksumuurin taakse ettei tartte katsella tv stä jotain julkkisransuilua. Poistukaa naisten pukuhuoneista ja kouluista pois. Ja myös pilaamasta naisurheilua yms. Sen jälkeen suurin osa heteroista on tyytyväisiä. Kaikki saa olla mitä haluaa mutta ei heteroiden tarvi sietää ransuilun tunkemista joka paikkaan. Ransut ajaa tasa-arvoa ja ransujen ja ransuilijoiden tasa-arvo on sellaista että heteroilta otetaan oikeudet pois. Pahimpia rasisteja on ääripään ransut. Ja lopettakaa homojen ja lesbojen siivellä ratsastaminen. Normi homot ja lesbot on otettu jo osaksi yhteiskuntaa ja nyt te pilaatte myös heidän asiat tuolla pakkoransutuksella.

Missä sä näet näitä ransuja koko ajan? Onko niitä siellä sun luonas nyt? Miten he sinua riistävät? Ransuista en tiedä, mutta tunnen muuutaman trans-ihmisen. Toistaiseksi kanssakäyminen heidän kanssa on ollut erittäin sivistynyttä. Yhtään eivät ole minua kiusanneet. Olemme puhuneet ihan kaikesta muusta, emme heidän sukupuolen vaihdoksestaan. Minua eivät aiis häiritse, minun puolesta saavat elää samanlaista elämää,kuin minä ja minun tuntemat heteroihmisetkin.

Niin no missähän niitä nyt näkyisi, kun vaativat jo erioikeuksia itselleen lakeja myöten. Niin, eihän mitään genderoppeja tungeta meille ovista ja ikkunoista, ihan ollaan unta nähty vaan ja kukaan ei Arielinkaan totuuksista loukkaantunut, kun eihän mitään friikkejä oo olemassakaan, jotka vois niistä kommenteista loukkaantua.

Olen eri kelle vastasit, mutta jaksaa aina ihmetyttää tämä että heittäydytään tyhmäksi ja esitetään ettei nähdä ja kuulla mitä maailmassa tapahtuu. Transliike on vähän kuin mafia, ihmisiä pelotellaan, uhkaillaan, vaiennetaan, järjestetään potkuja, pahoinpidellään yms, ja nämä on sitten olevinaan puolustamisen arvosia ja ihania ihmisiä aina jonkun somesoturin mielestä.

Hohhoijaa.

Transeja ei tarvitse yrittää normalisoida, niissä ei ole mitään normaalia.

Ja SINÄ mielestäsi koet uhkaa tässä maailmassa?

Minä en ole transmaailmasta mutta koen tuollaisen asenteen uhkana jopa itseäni kohtaan. Mitä seuraavaksi? Olen jo vanha nainen, enkä herätä sympatioita, niin olen seuraava trans-ihmisten jälkeen roviolla?

Vierailija
1157/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo monta kohdannut? Miten pakotettiin? Mikä muodostui ongelmaksi?

Mikä määrä ahdistelua ja väärinkäytöksiä on hyväksyttävissä? Miksi Suomen pervot olisivat sen kunniallisempia kuin muissa itsemäärittelymaissa. Miten väärinkäytösten mahdollisuus on huomioitu translaissa?

Ei tietenkään mikään määrä ole hyväksyttävissä. Mutta onko tällaista jo tapahtunut? Onko transmiehet ongelma miesten pukuhuonessa?

Vierailija
1158/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on syynä se, että veronmaksajat hoitavat genitaalit, rinnat pitäisi maksaa itse. Tämä kamala sorto pitäisi tietysti mielestään heti korjata.

Miksi pitäisi, kun ei näin tehdä pienirintaisten cissienkään kohdalla? Kyllä t-naiset tämän ymmärtävät - ja osa sitten hankkiikin ne silikonit, kuten osa naisista yleensäkin.

Cissit ja t-naiset...

Miten joku voi käyttää tämmöistä kieltä.

T-naiset on miehiä. Itseasiassa "t-naiset" käyttäytyy miehisemmin kuin miehet yleensä, heitä vois kutsua turbomiehiksi, T-miehiksi.

Itsekunnioituksesta. Ei muuten kannata yleistää niitä amerikkalaisia autogynefiilejä koskemaan kaikkia transtaustaisia naisia, ovat aika eri maailmoista.

Tutkimusten mukaan transnaisista yli 80 prosenttia on autogynefiilisiä heteromiehiä. Entisaikaan transnaiset olivat yleensä feminiinisiä homomiehiä, mutta nyt on toisinpäin. Sama on nähtävissä transmaskuliinien kohdalla, eli nykyään transien joukossa näkyy enemmän homomiehiksi identifioituvia heteronaisia kuin lesboutta pakenevia.

Hoidoissahan pyritään juurikin torppaamaan lesbouttaan ja homouttaan pakenevat. Tai siis ei hoidoissa vaan tutkimuksissa.

Miksi te sitten vaaditte tutkimuksista luopumista ja ohjeistatte nuoria mitä transpolilla pitää sanoa? Teidän mukaannehan jokainen tietää sukupuolensa ja tarvitsemansa hoidot parhaiten itse. Sukupuoliristiriidan syiden selvittely ja transition realiteeteista kertominen on määritelty eheyttämiseksi. Ei siinä jää lääkärille muuta kuin kumileimasimen osa.

Vierailija
1159/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Mutta eihän nämä ymmärrä lainkaan tätä asiaa. Kuvitellaan että poliisi tulee paikalle ja sit ei teekään mitään kun henkkarissa on nainen.

Se teko ei ole sukupuolittunut, se valitus ei liity sun juridiseen sukupuoleen eikä ne henkkarit poista sun tekojasi.

Joku höyrypää eduskunnassa heittää ilmoille ihan poskettoman hauskan läpän ja nää sit papukaijana toistaa sitä niin kauan että luulevat sen olevan totta.

Mikäs kullifoobikko sinä olet. Juridisen naisen penis on naisen sukupuolielin, eikä sen vieminen naisten ja tyttöjen intiimitiloihin riko mitään lakia. Mihin itsemäärittelyä sitten tarvitaan, jos se ei muka oikeuta mihinkään. Ettekö ottaneet selvää, mihin kaikkeen hinkumanne itsemäärittely oikein vaikuttaa?

Onhan transnaiset käyttäneet laillisesti naisten pukkaria jo lähes 30 vuotta, siis sen käyttöä ihan edellytettiin, jos meinasi saada naisen henkkarit ja ennen hetun vaihtoa et päässyt edes kirurgin haastatteluun. He vain ovat opetelleet piilottamaan alapäänsä, eivät he sitä todellakaan halunneet kenenkään näkevän. Ongelmahan olisi vain siinä, jos joku oikea mies vaihtaisi henkkarinsa ja kävelisi alasti muiden edessä. Mutta toisaalta, eiväthän homotkaan saa näin tehdä miesten pukuhuoneessa, kyllä siveyssäännöt koskevat kaikkia.

Vierailija
1160/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin suuri osa meistä ei siksi ja muistakin syistä kannattanut kyseistä lakia.

Missä he näkyivät ja kuuluivat, kun lakia valmisteltiin? Tulee mieleen vain kaksi omilla kasvoillaan lakitekelettä vastustanutta. Kaikki transjärjestöt ja aktivistit ajoivat ja vaativat lakia henkeen ja vereen.

Ei suurin osa ole mitään aktivisteja tai kuulu mihinkään järjestöihin. Ja taviksina elävät eivät tietenkään tule julkisuuteen nimenomaan transihmisinä vaan ihan vaan naisina tai miehinä, jota ovat.

Ja nyt sitten itkette, kun transien maine on pilalla ja hoitoihin pääsy hankaloituu itsemäärittelyn takia. Kannattaisiko osoittaa palaute vihervasemmistolle, transjärjestöille ja aktivisteille, eikä rääkyä täällä? Varsin moni trans kannatti itsemäärittelyä julkisuudessa omilla kasvoillaan.

Täällä kyllä rääkyy aika moni muu, kuin trans...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan