Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks mulle aina käy näin. Ostan uuden vaatteen ja kun se on ollut muutaman kerran päällä, onkin se mielestäni ihan epäsopiva

Vierailija
20.04.2023 |

Mulle on aina kauhea prosessi ostaa vaatteita, inhoan kaupoissa juoksemista ja sovittelua, pääasiassa netistä teen hankinnat. Mietin pitkään että ostanko ja olen tosi kranttu. Nyt viimeisin tapaus: ostin joku aika sitten itselleni kesäksi farkkutakin, etsin pitkään ja viimein löysin muka täydellisen. Tilasin, sovitin ja sen piti olla just sellainen mitä olen etsinyt. Tänään mallailin takkia kesävaatteiden kanssa ja nyt se näyttääkin ihan liian laatikkomaiselta ja materiaalikin on jotenkin liian paksu, takki tekee minusta harteikkaan ja pönäkän näköisen.
Mikä hitto mua vaivaa että toistuvasti käy näin? Ostan jonkun vaatteen joka vaikuttaa ihanalta, ja yhtäkkiä se onkin mun silmissä parin käyttökerran jälkeen ihan kummallisen näköinen ja mietin että mitä hittoa olen ajatellut sen ostaessani. Muita samanlaisia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole omaa tyyliä.

Vierailija
2/9 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan liian isoja vaatteita, ettei vaan ala kiristää, kun kuitenkin kutistuvat heti pesussa 😅, sitten kaikki roikkuu päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä ostaminen ei ole helppoa. Ei oikeastaan ole ihme, että näin käy välillä. Mallilla on eri mittasuhteet. Kuvista on myös vaikea nähdä esim. materiaalin paksuutta.

Vierailija
4/9 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä ostaminen ei ole helppoa. Ei oikeastaan ole ihme, että näin käy välillä. Mallilla on eri mittasuhteet. Kuvista on myös vaikea nähdä esim. materiaalin paksuutta.

No tuollaiset hutiostokset lähetän takaisin. Tätäkin takkia sovitin tietysti ja mallailin pitkään peilin edessä ja pidin sitä hyvänä ja sopivana. Ja nyt se ei enää sitä olekaan. Ap

Vierailija
5/9 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ekoja kertoja sovittaessa olet katsonut peiliin se netin mallikuva mielessä ja nähnyt itsesi vähän niinku osittain osana vaatteen mainonnan luomaa kuvaa. Myöhemmin se mielikuva on haihtunut ja näet todellisuuden. Jos yhtään tuntuu että näin voisi olla, niin ala käyttää kivijalkaliikkeitä netin sijaan.

Itellä siis vähän tällaista ja olen tehnyt parempia ostoksia ihan sovituksen jälkeen, kun ei ole ollut mitään haavenäkyjä häiriönä vaan rytky ja minä sovituskopin peilissä. Ihan fyysisesti vaatekaupassa myös voi kokeilla samalla muitakin vaihtoehtoja ja nähdä sen eron ihan heti.

Vierailija
6/9 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juuri noin, vaatteet ovat epäsopivia tai näyttävät tyhmiltä vaikka ostohetkellä tuntui hyvältä.

Vierailija
7/9 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama. Parin käyttökerran jälkeen huomaan aina jonkun ison vian vaatteessa niin, ettei sitä voikaan käyttää.

Vierailija
8/9 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Osasyy on se että paino vaihtelee. Nyt ollut nousussa, oon ylipainoinen. Ja vaatteet ostan sopivina mutta jäävät pieniksi.

Ap

Vierailija
9/9 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ekoja kertoja sovittaessa olet katsonut peiliin se netin mallikuva mielessä ja nähnyt itsesi vähän niinku osittain osana vaatteen mainonnan luomaa kuvaa. Myöhemmin se mielikuva on haihtunut ja näet todellisuuden. Jos yhtään tuntuu että näin voisi olla, niin ala käyttää kivijalkaliikkeitä netin sijaan.

Itellä siis vähän tällaista ja olen tehnyt parempia ostoksia ihan sovituksen jälkeen, kun ei ole ollut mitään haavenäkyjä häiriönä vaan rytky ja minä sovituskopin peilissä. Ihan fyysisesti vaatekaupassa myös voi kokeilla samalla muitakin vaihtoehtoja ja nähdä sen eron ihan heti.

Musta tuntuu etten löydä kivijalkaliikkeistä yhtään mitään. Mulla menee hermo viidessä sekunnissa kun yritän jotain etsiä, kun ei yhtään näe henkarilta roikkuvan vaatteen mallia. Ja usein mulla on joku hyvin spesifi juttu jota etsin, joten on ihan painajaista arvuutella mistä vaateliikkeestä sellainen mahtaa löytyä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme