Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien etuoikeuksiin ollaan viimein puuttumassa ja tämä raivostuttaa osaa työttömistä- nyt toimeentulotuki määrätään kelpoiseksi ulosotolle!

Vierailija
20.04.2023 |

https://www.verkkouutiset.fi/a/sosiaaliturvaetuuksia-pitaisi-voida-ulos…

Työttömät tottuneet etuoikeuksiinsa kuten ilmaiseen elätykseen ja runsaaseen vapaa-aikaan ja ovat nyt raivoissaan kun etuoikeuksiin puututaan tasa-arvon nimissä!
Kaikkien osallistuttava ja työttömien hyväksyttävä että heidän tapaansa käyttää valta-asemaqnsa tullaan puuttumaan; yasa- arvoisemmin on jatkossa työttömien osallistuttava yhteiskunnan kustannuksiin (vaikkapa sitten niitä metsiä siištimällä!)

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 viikon aikana vierailin 15 työttömän perheen luona, joissa molemmat vanhemmat/huoltajat työttöminä.

En havainnnut elintasossa mitään eroa, töissä käyviin perheisiin verrattuna.

Asunnot sijaitsivat järkevillä/keskeisillä paikoilla, olivat ihan kohtuulisen tilavia, puhelimet, televisiot, tietokoneet ja muuta laitteet löytyivät ja olivat melko uudehkoja/laadukkaita.

Vaatetusten ja ruokien suhteen en myöskään havainnut merkittäviä eroa, yksikään työtön ei siis kulkenut missään rääsyissä tai syönyt jotain "vain hernekeittoa".

Eli todella korkealaatuisella elintasolla mentiin ja joku voisi puhua jopa yltäkylläisyydestä.

Miten pitkään nämä ihmiset olivat olleet työttöminä? Jos olivat olleet vaikka vuoden tai kaksi, niin eihän siinä ajassa mikään niin paljon kulu tai vanhene eikä välttämättä mikään mene rikkikään. Vaatteitakin on saatettu ostaa enemmän silloin kun oltiin töissä.

Mutta entä, jos joku on ollut työtön tai muuten köyhä vaikka 15-20 vuotta (tai jopa enemmän)? Tilanne voi olla silloin hieman eri.

Vierailija
102/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia velkoja pitäisi periä koko elämä. Niin törkeetä että toiset saavat ilmaista rahaa eivätkä maksa sitä koskaan takaisin. Tuttuni vaan eli velka rahalla leveesti ja sai kaikki anteeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Muutos yksinkertaistaisi sosiaaliturvaetuuksien ulosmittausta ja parantaisi ulosottovelallisten yhdenvertaista kohtelua.

Lisäksi työryhmä ehdottaa ulosmittauksen laskentasääntöjen uudistamista. Jatkossa velallisen nettotuloista voitaisiin ulosmitata suojaosuuden vähentämisen jälkeen tietty prosenttiosuus tulojen suuruuden mukaan."

Tätä tasa-arvoa työttömät eivät haluaisi ymmärtää, ainahan se kirpaisee kun etuoikeutetulta ryhmältä viedään heidän etuoikeutensa!

No huh huh, etuoikeutetulta ryhmältä!! Mikä etuoikeus on siinä että et pääse töihin vaikka kuinka haet?? Jos tällainen säännös ikinä tulee voimaan niin se aiheuttaa yhteiskunnan perusvakauden kaikkoamisen. Sen jälkeen ei suomessakaan voi enää kulkea kaduilla turvallisesti ja kaikenlainen rikollisuus ja väkivalta lisääntyy järkyttävässä määrin. Sitäkö haluat? Ihmiset joiden peruselämiseen liittyvät asiat poistetaan, asunto, ruoka, vaatteet ym. niin muuta vaihtoehtoa ei heille enää jää.

Suomi lähtee turmion tielle ja pelätä saavat kaikki ja kaikkialla. Tuttuni oli tänä keväänä lomalla brasiliassa ja kertoi ettei siellä voi kulkea pääosin kuin takseilla jos haluaa tutustua maahan ja tarkkana saa olla joka paikassa. Suomessa olemme saaneet tottua suht turvalliseen elämään mutta ilmeisesti jotkut haluavat elämäänsä jännitystä.

Vierailija
104/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kaikki luuserit alapeukuttaa, pitihän se arvata.

Ja sinä taas voisit nyt vihdoin mennä varaamaan sitä aikaa mielenterveyspalveluihin. Kaikki läheisesikin sitä jo epätoivoisena odottaa. No niin hopi hopi!

Vierailija
105/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatulon ulosmittauksessa hyvätuloisilta, yli 3000 e tienaavilta voidaan hyvin poistaa tuo 1/3 ulosmittaus sääntö. Koska maksuvaraa on. Samaperusteisesti tämän tulotason ylittäviltä voidaan poistaa lapsilisä 1. lapsen kohdalla. Jos perheeseen syntyy toinen lapsi, voidaan pientä lisää alkaa maksaa, tällä porkkanalla kannustetaan syntyvyyttä.

Vierailija
106/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 viikon aikana vierailin 15 työttömän perheen luona, joissa molemmat vanhemmat/huoltajat työttöminä.

Asunnot sijaitsivat järkevillä/keskeisillä paikoilla, olivat ihan kohtuulisen tilavia, puhelimet, televisiot, tietokoneet ja muuta laitteet löytyivät ja olivat melko uudehkoja/laadukkaita.

Vaatetusten ja ruokien suhteen en myöskään havainnut merkittäviä eroa, yksikään työtön ei siis kulkenut missään rääsyissä tai syönyt jotain "vain hernekeittoa".

Eli todella korkealaatuisella elintasolla mentiin ja joku voisi puhua jopa yltäkylläisyydestä.

No mä kuljen vanhoissa ja rikkinäisissä vaatteissa ja ainoista kengistä putoaa pohjat. Asumme vanhassa talossa ja ruokaan voimme käyttää vain 300-400e/kk.

Ja vain toinen on työtön, toisella pieni palkka.

Vierailija
107/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis mun verorahoilla maksettaisiin jonkun velat?

Ei käy. Mä haluan, että se pienituloinen voi käyttää ne pienet tukensa omiin tarpeisiinsa.

Mä en nimittäin sekuntiakaan usko siihen, että mun verotus kevenisi yhtään, vaikka työttömiltä tai pienituloisilta leikattaisiin tukia.

Enemmän nyppii huippu-urheilun saama tuki. Miksi hitossa mun rahoilla maksetaan jonkun hiihtämisiä tai pallon potkimista?

Toi urheilun tukeminen muuten on niiin totta. Huiput tienaavat huimia summia ja saavat tukea siihen päälle. Ilmeisesti ei ole mitään ylärajaa tuen saamisessa.

Vierailija
108/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla sekä työtön että ulosotossa? Luulisi että yksi vaikeus olisi tarpeeksi, miksi pitää ottaa lisää ongelmia elämään. Avioero, lisää lapsia?

Kohtaloita on niin monia, ettei tila riitä selittämään. Osalla varmaankaan taloudenhoito ei ole kovin hyvin hanskassa muutenkaan. Varsinkaan, jos ei ole ollut pitkiä aikoja säännöllisillä tuloilla töissä. Pikavipit ne on monen vaikean tilanteen syy sekä työssäkäyvillä että työttömillä. Jokunen tilailee tavaraa verkkokaupoista eikä ole aikomustakaan maksaa. Minulla ei velkaa ole enkä koskaan ole edes harkinnut pikavippejä, kun on laskeskellut vipin todelliset kulut ennenkuin se on kokonaisuudessaan maksettu.

Vierailija
109/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kuljen vanhoissa ja rikkinäisissä vaatteissa ja ainoista kengistä putoaa pohjat. Asumme vanhassa talossa ja ruokaan voimme käyttää vain 300-400e/kk.

Ja vain toinen on työtön, toisella pieni palkka.

Niinpä, ikinä ei pitäisi pienen otannan mukaan ajatella, että kaikilla on samanlaista. Otitko selvää, onko työttömyys kovin uusi juttu ja tilpehöörit hankittu työssä ollessa, samaten asunto? Osalla heitä saattaa iäkkäät vanhemmat sponsoroida, että lastenlapsilla olisi mahdollisimman hyvät koulutusmahdollisuudet. Vaikkapa säännöllisesti ruokakaupassa maksaminen.

Vierailija
110/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin leikataan edut, sitten siirretään suuret massa työttömiksi, niin tulee halvaksi.

Tekoäly voi kuulemma korvata 300 miljoonaa työpaikkaa maailmanlaajuisesti.

Sadaan pian hiirennaputtelijat kasvavaan kortistoon mukaan!

Vierailija
111/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi tehdä sellaisen keskisuuren reesetin ja antaa tietyn summan (esim alle 50k€) ulotosta anteeksi ja jos tyyrii uudestaan aletaan myös ulosmittaamaan sosiaaliuusta.

Vierailija
112/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillinen, vieläkin vaikka työttömät lisääntyy koko ajan, on joidenkin henkilöiden suhtautuminen työttömyyteen, että olisi joku alempi rotu, joka laiskuuttaan haluaa vaan tukia ei töitä. Semmoinen kiva syljeksittävä ja halveksittava ali-ihmisrotu.

No nyt monet saavat maistaa, miten runsain mitoin sitä rahaa tuleekaan työttömänä. Nämä juuri, jotka hokevat, että kyllä työtä tekevälle riittää. Nyt saavat nähdä ja kokea, mitä töiden haku oikeasti on.

Yksi mun haastattelu oli oikea riman alitus työnantajapuolelta. Olin saanut tietää YT-neuvotteluista, silloin oli lakisääteistä kertoa 6 vk etukäteen YT:stä. Pääsin haastatteluun ja tyyppiä kiinnosti lähinnä, mistä sain tietää heillä avoinna olevasta paikasta. Kerroin nähneeni MOLin sivuilla. Tämä nyrpisti nenää ja totesi, että meillä on jo ollut yksi työvoimatoimistosta täällä eikä työnteosta tullut mitään

. Kerroin hakevani etukäteen ennenkuin irtisanomiset alkaa ja tällä hetkellä minulla on vakituinen paikka, jossa olen ollut isolla työnantajalla eri tehtävissä 13 vuotta. Silti hän jatkoi vaan, että olen saanut tiedon TE-toimistosta eli en siksi kelpaa, kun oli yksi niin huono kokemus. Tätä rataa jatkettiin tunti, kunnes totesin, että mollin paikkoja saa hakea kaikki. Ei uskonut sitäkään. Kiitin haastattelusta ja lähdin. Ulkona purskahdin itkuun. Tätäkö työnhaku sitten on jatkossakin.

Vierailija
113/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimeentulotuesta voi jäädä ulosperittävää?

Luetun ymmärtäminen huipussaan. Siinähän sanotaan, että EI toimeentulotuesta. Öyhötiöyhöti!

Vierailija
114/121 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottovelka pitäisi periä työllä jos ei rahaa ole. Roskia keräämään!

Vierailija
115/121 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Muutos yksinkertaistaisi sosiaaliturvaetuuksien ulosmittausta ja parantaisi ulosottovelallisten yhdenvertaista kohtelua.

Lisäksi työryhmä ehdottaa ulosmittauksen laskentasääntöjen uudistamista. Jatkossa velallisen nettotuloista voitaisiin ulosmitata suojaosuuden vähentämisen jälkeen tietty prosenttiosuus tulojen suuruuden mukaan."

Tätä tasa-arvoa työttömät eivät haluaisi ymmärtää, ainahan se kirpaisee kun etuoikeutetulta ryhmältä viedään heidän etuoikeutensa!

Mikä ihmeen etuoikeus työttömillä on?

Sosiaaliturvaetuuksia ovat erilaiset eläkkeet, päivärahat, lapsilisät...

Tätä minäkin ihmetten. Työttömyys statuksena ei oikeuta kuin työttömyyskorvaukseen.

Vierailija
116/121 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosottovelka pitäisi periä työllä jos ei rahaa ole. Roskia keräämään!

Kuka maksaa velkojille? En minä sinakaan velkojana näkisi. että tuo toisi rahani takaisin, jos siis olisin velkoja.

Vierailija
117/121 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen, joka ei ole koskaan ollut työttömänä, vakaasti uskoo, ettei koskaan jääkään. Vasta viime viikolla juttelin sellaisen tyypin kanssa, joka oli jäänyt työttömäksi 41 vuoden katkeamattoman työputken jälkeen. Toki hän ei sitten pitkään ehtinyt olla kun tuli eläkeikä. Mutta karma voi kostaa. Mutta kannatta mustiaa, että jos olette kovin nuoria, ette voi tietää mitä elämä tuo. Vaikka nyt saisi valita työnsä, fyysisiin töihin vanhetessaan vain hidastuu. Itselläni on äly kunnossa ja hyvä kunto, mutta eilen olin puoli päivää talkootöissä ja olen ihan poikki nyt. Viisi vuotta sitten ei ollut mitään ongelmaa vastaavissa. Olen nyt 59. Nyt on töitä ja olen ns. osaaja mutta silti olen varautunut siihen ettei eläkeikään töitä riitä. 

Tuttu oli työkkärissä töissä. Hänen asiakkaansa oli saanut  melkoisen raivarin, kun hän oli kertonut, ettei työttömyyden perusteella saa muita tukia kun on hyvä ansiosidonnainen ja työssä käyvä puoliso. Eihän hän sitä päättänyt, oli vain kertonut faktat. 

Vierailija
118/121 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalallakin työt vähenevät tulevaisuudessa. 20 vuoden päästä suuret ikäluokat ovat kuolleet ja meistä 60-luvulla syntyneistäkään ei enää moni ole elossa. Samaan tahtiin kuin vanhukset, häviävät myös lapset ja itsepalveluun ja robotteihin tullaan silläkin alalla siirtymään. 

Vierailija
119/121 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kermabeba on hoitanut itsensä ulosottoon, saa kermabeba hoitaa sieltä itsensä uloskin. Minä en siihen pienituloisena osallistu.

Vierailija
120/121 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavutetuista eduista ei luovuta.

En jätetty velat maksamatta ja sen jälkeen ollaan velkojia piilossa elämällä toimeentulotuella

Ei ole kauan, kun telkkarista tuli joku dokkari näistä ylivelkaantununeista.

Velkajärjestely ei houkutellut, koska tuloista olisi mennyt likaa velkojen maksuun.. tämän vuoksi notkyttiin työttömyysrahoilla tai toimeentulotuella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi