Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Yhdysvaltojen lentokenttien turvatarkastuksista ja maahantulosta?

Vierailija
19.04.2023 |

1. Miten maahantulotarkastus toimii? Onko hirveät kuulustelut jokaiselle yksitellen? Mitä kysyvät? Jaetaanko jo koneessa joku lappu, mikä tulee täyttää? Mitä siinä kysytään?
2. Sitten turvatarkastukset lähtiessä Yhdysvalloista? Onko kuinka kauheaa syynäämistä?

Kaikki kokemukset tervetulleita! Jenkkimatkaa mietitään, mutta kuullut myös kauhukokemuksia tarkastuksista, että menee puoli päivää jne. Etenkin kiinnostaisi New Yorkin ja Los Angelesin kokemukset.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on lähemmäs 10 vuotta kun olen viimeeksi Yhdysvalloissa käynyt. Esta piti olla ja koneessa täytettiin joku lappu. Maahantulotarkastuksessa jonotettiin ikuisuus (kokemusta NY ja Chicago). Tullivirkailija kysyi pari kysymystä (onko paluulippu, bisnes/lomamatka, kenen kanssa matkustan) ja sitten otettiin sormenjäljet.

Vierailija
22/28 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana on oltava riittävästi varallisuutta kustantamaan oleskelu siellä.  Jos virkailija kokee että sitä ei ole tarpeeksi, voivat alkaa epäillä pyrkimyksenä olevan laiton työnteko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa olen käynyt ja täällä on tullutkin jo kaikki oleellinen. Miehen matkalaukku hävisi yhdellä reissulla, kun oli vaihto New Yorkissa. Tuotiin sitten parin päivän kuluttua Miamiin hotellille. En ole kokenut maahantuloa mitenkään hankalana, vaikka se aikaavievää onkin moneen muuhun kohteeseen verrattuna.

Vierailija
24/28 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus ei oo mitenkään ihmeellinen lennettiin Dallasiin siel oli perus maahantulo joka meni sillee et mentii siihen koko perhe ja siin oli se virkailija joka kysy niit kysymyksii ja sit yks meist vastaili ei kaikki ja sit se katto passit ja päästii. Jos menee pitemmäks aikaa eli yli 1kk nii sul pitää olla estasta, viisumista tai green cardista todistus ku mentii viikoks Floridaa niit ei kysytty. Meijän perhe matkailee tosi paljo Amerikkaa nii meil kaikil on green card

Vierailija
25/28 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta krt Nykissa kaynyt joko toiden puolesta tai huvikseni. Yleensa kaikki mennyt ok mutta kerran jonotus kesti yli 4 tuntia. Siina sitten missattiin Kaveri illalliset silta illalta.

Vierailija
26/28 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä varten olen pyytänyt apteekista tulosten haluamistaninlääkkeistä. Siinä lukee sana "todistus" ainoastaan englanniksi. Sen vuoksi olen kolmiolääkkeistä vielä tulostanut selosteen Euroopan lääkeviraston sivulta englanniksi.

Vierailija
27/28 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, tuonne pohjoiskoreaan kukaan halua.

Vierailija
28/28 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltoihin meno ei ole sen ihmeellisempää kun Eurooppaan. Siel vaa on yks tarkastus enemmän. Muistakaa kuitenkin et jos ootte ostanu Suomesta mukaa esim hedelmiä tai vaikka kuivalihaa nii niitä ei saa vietyy maahantulo tarkastuksen läpi. Joten jos teil on niit nii ettikää roskis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi