Samalla rahalla ( uusi tv asunto ohjelma)
Ensimmäinen jakso,
Suurperhe etsii yhteiskotia, epäilin noinkohan onnistuu kaikki vävyt ja tyttäret, isät ja äidit asumaan sopuisasti saman katon alle.
No, perheen äiti myönsi, että kyllä keittiö pitää olla jokaisella oma.
Saattaahan tämä olla aika pitkälle Kiinteistömaailman mainos ohjelma.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
En katso sellaisia ohjelmia, joissa on Marja Hintikan mies juontamassa.
No onneksisi hän ei ole uutistenlukija tai uutis- toimittaja😮💨
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä ostettu ja muutettu ? Vai menikö multa jotain ohi? Samaa kyllä pohdittiin, että miten mahtaa yhteiselo sujua kun alkuviehätys ja kuherruskuukausi on ohi. Toisaalta, tiedän kyllä perheitä joissa asuu isovanhemmat ja muuta sakkia. Mutta tämä että ydinperheestä ei irtauduta ollenkaan ja sisaruksetkin on saman katon alla , tuntuu kyllä ajatuksena melko hurjalta.
Ihanaahan se tietysti on, jos onnistuu ja viihtyvät noin. Itse olen niin omaa rauhaa rakastava, että tuollainen järjestely olisi suurin painajaiseni :)
Jep
Itselläni on kaksi veljeä ja en voi kuvitella , että asuisin saman katon alla.
Se että käyvät vierailulla on jo järjestelyssä mittava.
En tiedä haluaisinko toisen veljen kassa asua edes samalla tontilla.
Onko siskosten välit sitten jotenkin erilaiset, tiiviimmät.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen jakson viimeinen ja kallein kohde upea 🏘
entinen Alpo Suhosen koti
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä ostettu ja muutettu ? Vai menikö multa jotain ohi? Samaa kyllä pohdittiin, että miten mahtaa yhteiselo sujua kun alkuviehätys ja kuherruskuukausi on ohi. Toisaalta, tiedän kyllä perheitä joissa asuu isovanhemmat ja muuta sakkia. Mutta tämä että ydinperheestä ei irtauduta ollenkaan ja sisaruksetkin on saman katon alla , tuntuu kyllä ajatuksena melko hurjalta.
Ihanaahan se tietysti on, jos onnistuu ja viihtyvät noin. Itse olen niin omaa rauhaa rakastava, että tuollainen järjestely olisi suurin painajaiseni :)
Ei ostettu
Tutustuttiin mitä saisi samalla rahalla jostain halvemmalta alueelta.
En tiedä tuleeko jaksoissa päinvastoin.
Eli tutustumis kohteita oli kolme ja osallistujat ei tienneet mihin heitä viedään.
Näistä kolmesta sai valita yhden, johon muuttavat kokeeksi. Saavat ottaa tuntumaa, miltä tuntuisi asua esim Helsinki vs. Riihimäki.
Kokeen lopussa kysytään toki haluavatko jättää tarjouksen.
Asunnot on Kiinteistömaailman kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen jakson viimeinen ja kallein kohde upea 🏘
entinen Alpo Suhosen koti
https://www.iltalehti.fi/jaakiekko/a/683d3b86-5eb0-4090-afcb-f64a6175d4…
Kallis ylläpidettävä
Kun luki tuon Suhosen jutun, niin olisi voinut umpi kaupunkilaiselle olla yllätys asua talossa , jossa on kaikenlaista tekemistä ja ylläpito maksaa!
Vierailija kirjoitti:
Kakkos talon piha oli todella suuri ja se oli edullinen, sinne olisi helposti voinut rakentaa 2 kerroksisen pikkutalon isöäidin ja isoisän kodiksi. Tai ehkä jopa kaksi näitä? Silti olisi ollut lapsiystävällinen kokonaisuus.
Olisivat saaneet sen vanhan pappilan naapurustosta rivitalokämpän hintaan 139 000 e, jolloin joku sisaruksista (se perheellinen?) olisi voinut asua niin, että lapsilla on mummola vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Toisen jakson isä, miksi hän puhui lapsille englantia, kun näytti ja kuulosti supi suomalaiselle.
Ei tossa mitään kummallista ole, monessa perheessä puhutaan lapsille kahta eri kieltä, sehän on loistava asia lasten tulevaisuutta ajatellen. Ei sillä ole merkitystä, että kuulostaa kantasuomalaiselta, saattaa itsekin olla täysin kaksikielinen. Monella alalla englanti on työkieli, luontevaa puhua kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juontajan takia skippaan. Aiheuttaa ihottumaa.
Juontajan osuus on aika mitätön tässä ohjelmassa.
Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurperhe etsii yhteistä kotia.
Outo ajatus olla yhteiskeittiössä, mutta toisaalta niinhän ennen pitkälle elettiin ja vielä tänä
päivänäkin on kansoja, joissa se on ihan tavallista.Ehkä samaan pihapiiriin, voisin kuvitella onnistuvan yhteisasumisen. Mutta ei saman katon alla.
Kuinka jaetaan ihan jo sähkö, ruoka yms kulut?
Viikossa jo tuo suku tajusi, että yhteisasuminen ei onnistu. Alku olikin epätodellista aah, uuh, ihanaa, mahtavaa, ihana asua yhdessä, blaa blaa blaa. Loppu oli odotettu. Lisäksi outoa oli, että koko ajan piti mennä yhden ehdoilla, eli kova kouhotus tyypin työmatkan pituudesta, joka tuntui olevan suurin ongelma.
Minulla on kokemusta asumisesta kolmen sukupolven yhteishuushollista 20 vuoden ajalta. Perheeseemme kuului minun lisäkseni äitini (leski) ja tyttäreni. Jokaisessa perheessä on omat ongelmansa, mutta meillä oli sen verran iso talo, että yksityisyyttäkin riitti. Myöntää täytyy, että keittiöhommat oli ne, joista tuli riitaa. Eipä juuri muusta.
Tämä oli kyllä niin selkeästi kiinteistönvälitysfirman sekä asuntoluotottajien myynninedistämisohjelma. Herätellään ihmisten asuntohaaveita.
Eka perhe ei ainakaan tiennyt mitä halusi, tai ei olleet varovaisia mitä toivoivat, sehän voi jopa toteutua. Halusivat asua yhdessä mutta ei sittenkään. Tunnin ajomatka töihin olisi ok mutta ei sittenkään.
Marika oli vaan kaunistunut ajan saatossa, ihana!
Kautta maailman näissä kuvioissa mies on se, joka sietää hyvin vaimonsa äitiä samasa huushollissa. Kaukoidässä se kuuluu kulttuuriin, että vanhemmastaan pitää huolehtia.
Suhosen entinen talo oli upea ja tunnelmallinen. Ihana.
Hauskaa, kun juontaja sanoo tässäkin että poista maski! Muuten aika vähäinen rooli juontajalla, toimii lähinnä vaan autokuskina. Riittäisi pelkkä selostaja mitä ei näytetä ruudussa. Sanotaanko sellaista muuten voice overiksi? Niin kuin luonto-ohjelman lukija.
Kaunis talo tässä toisessakin jaksossa. Mutta parilla oli Tuusulassa asumiseen liikaa kysymyksiä, joten eivät tehneet tarjousta.
Kolmas jakso
Aikoi tehdä tarjouksen Porvoon kodista, kuinka kävi sitten lopulta ? Ostiko asunnon.
Minusta siinä oli ne ulkotilat todella surkeat. Asunnot todella lähellä toisiaan.
Tunne johtuu siitä että vaikka itse asun kerrostalossa, näkymät on itselläni mäntymetsää
Kaketsu,3 jakso kirjoitti:
Kolmas jakso
Aikoi tehdä tarjouksen Porvoon kodista, kuinka kävi sitten lopulta ? Ostiko asunnon.
Minusta siinä oli ne ulkotilat todella surkeat. Asunnot todella lähellä toisiaan.Tunne johtuu siitä että vaikka itse asun kerrostalossa, näkymät on itselläni mäntymetsää
Minäkään en oikein ymmärrä tuon Porvoon kämpän terassia, miten sitä voi ihailla. Kuka haluaa ottaa tuolla pihalla aurinkoa tai löhötä poreissa, kun ei mitään näköestettä. Mitä jos tuohon ei saakaan rakentaa lisäterassia tai korkeampaa aitaa?
En tiedä miksi häiritsee kun Ile aina kyselee missä se ja se on kun joku perheenjäsenistä ei ole paikalla. Tiedän, olen outo.
Se suurperhe siis odotti löytävänsä omakotitalon, jossa periaattessa kolme eri asuntoa yhdessä? Plus, lapsille pitäisi olla leikkihuoneiTA siis useampi leikkihuone kahdelle pienelle lapselle! Täytyy olla aika lukaali.
Taisivat tosiaankin tajuta ettei se oma rauha/tila ole mikään tinkimisen kohde, vaikka perhe olisi kuinka läheinen. Ja ensi yksi sanoi että lentokentälle saa olla vajaan tunnin matka, ja Riihimäki on juuri noin tunnin päässä. Sitten yhtäkkiä se olikin liian pitkä matka.
Ylipäätään tuntuu etteivät osallistujat itsekään ole varmoja mitä oikeesti haluavat, tai sitten asunnot on aivan vääränlaisia