****MARRASVIIKARIT 05- loppuviikko****
Kommentit (28)
itys. Sitä ennen tietty oli mentävä labraan mistä moinen asia selvis.
Ekana arvot olivat siis liikatoiminnalla ja kyllähän oireita oli. En vain tajunnut niitä yhdistää ko. tilaan : hikoilutt, hiuksia lähti, olin ylitehokas jne.
Nyt kun olin vajaalla niin palelin, iho kuivui, hiukset harmaantui, päänahka kutisi aivan kuin siel ois ollu miljoona täitä ja väsytti tolkuttomasti. Tällä hetkellä arvot ovat siedettävät ja seuraavan kerran kontrolloidaan ens kuun puolivälissä :o)
Huomasin että moni on menossa töihin : onnea päiväkotilaisille uudesta elämänvaiheesta ja jaksamista äideille työelämään :o) Itte en aio mennä töihin (loppuelämäni aikana ;o) ) No, en ainakaan nyt. Kuudes lapsi olisi enemmän kuin tervetullut !
Kiitos kaikille kuvista !
Meillä on nyt sitten vesirokko onneksi takanapäin, tosin vielä on rupia, mutta muuten poika on taas oma ittensä. Oli se aika rankka sairaus, ainakin meillä :(.
Meillä opittiin 1v päivän tienoilla myös kävelemään. Ei kans vielä suju kävely talvikengillä, mutta jarrusukilla mennä viipeltää jo kovaa sisällä.
Ja päiväunetkin alkoi pitenemään 1v jälkeen, samoin aamuheräämiset on siirtyneet kello 5:stä kello 6.30-7.
Mun kokkaukset ei oikein maistu meidän vilpertille, mutta kaupan pöperöt laskee.. täytyy vaan alkaa tuputtaa sitä kotiruokaakin. Oli tuossa 8kk iän jälkeen sellainen vaihe, että aloin antaa kaupan pöperöitä, niin tais poika ihastua niihin. Ite ei poika vielä syö. Lusikka on kädessä, mutta pureskelee vain sitä.
Mä tilasin kans 1v kuvan nyt kun näpyt on naamasta jo pois. Meillä kans 1v kuva on 42e. Onkohan meillä Tinttaliisan kanssa sama kuvaamo ? Seppälä ? Ens viikolla siis 1v kuva.
Olin tänään kampaajalla, kun on illalla pikkujoulujuhlat, niin kun olin menossa maksamaan, niin kampaaja sanoi, että tämä on jo maksettu!!! HÄH? Rakas tuleva aviomieheni oli käynyt sen aiemmin viikolla maksamassa yllätykseksi ;) olipas kiva yllätys todellakin.
Tänään tosiaan äippä lähtee viihteelle. Viime viikonlopppuna oltiin miehen kanssa teatterissa ja ravintolassa syömässä.
Saatiin tiedo hoitopaikastakin. Tämä perhepäivähoitaja aloittaa tammikuussa työt, joten kaikki lapset on uusia hänelle. Kokemusta on kyllä jo 20v perhepäivähoidosta ja 9v päiväkodin työstä. Ja mitä kylällä olen kuullut, on pidetty hoitotäti.. mikä helpotus.
Nyt täytyy lähteä valmistautumaan pikkujoulujuhlaan. Ensimmäinen jouluateriakin tulee sitten syötyä tänään, nam,nam lanttulaatikkoa, rosollia, graavilohta, sienisalaattia, silliä ja vaikka mitä..
HYVÄÄ PIKKUJOULUA NAISET JA LAPSUKAISET!!
Terkuin, Marika
Ukko meni pikkujouluja viettämään, lapset menossa nukkumatin maille ja itse kuuntelen Leskinen&Alatalo konserttia, on niillä vaan hyviä viisuja :))
Shoppailtu on :)
En hirveesti mitään ihme löytöjä tehnyt, lankaa ja kaikkee pientä pukin konttiin löytyi :)
Simpura vieköön, kun ei enää mistään löydy uutta muumimukia, talviyö. :((( Eikä enää kauppoihin sitä tule!! Ketuttaa, niitä kun olen keräillyt.
:(((
Ajattelin jo vähän laittaa pakettiin salaisuuksia :) Kivaa puuhaa :)
Pertulla en oikeen oo mitään keksiny joululahjaksi, leluja tuli ihan tarpeeksi syndelahjaksi. 86 vaatetta olen ostanut, niihin kun kohta siirrytään. Niin saa muutaman paketin :) Eipä hää niistä vielä hirmuusesti ymmärrä.
Leppoisaa iltaa :)
Hilda
Maricalle tulin vastailemaan pikaisesti kun tulin lukaisemaan hetkeksi ennenkuin lähden jouluverhoja silittämään. Juu, eli Seppälän valokuvaamo meillä oli, pidin kuvaajasta kovasti, oli sellainen nuori, rauhallinen tyttö (toisin kuin airaksisella mistä otettiin joulukorttikuvat 15 kpl kuvauksineen 15 e...). Monta onnistunutta kuvaa tuli, nyt hankalaa valita niistä ne parhaimmat :)
Eilen olin tosiaan pikkujouluissa ja oli aivan ihanaa!! Mieskin oli pärjännyt hyvin Lotan kanssa, ja Lotta oli nukahtanut ilman ongelmia varttia vaille yheksän. Mä ku niin kovasti pelkäsin että miten käy :)) Niinpä niin, kyllä nuo miehet kans osaa vaan hoitaa ... Pitäis uskoa vaan paremmin. Tiedänpä ainakin että seuraavallakin kerralla onnistuu kyllä eikä tarvi murehtia. Tosin jo ensi lauantaina mennään miehen työnantajan pikkujouluihin ja mun äiti tulee hoitamaan siksi aikaa Lottaa. Tarkoituksena on vain käydä syömässä ja tulla sitten kotiin.
Jotain piti kommentoidakin mut en enää muista muuta. Nyt meen jatkamaan joulukoristeiden laittoa kun Lotta vielä nukkuu ja mies lähti kaveriaan auttamaan.
Tinttuli
Äitykkä mä teen kans piparitaikinan itse, ja samaten mummon vanhalla reseptillä :) Taikina on tosi hyvää ja siitä tulee ihana tuoksu kotiin, valmiita pipareita ei sit meillä kukaan niin hirveesti välitä syödä. Mutta varmaan pienen satsin leivon jonain päivänä.
Rapuäiti teillä on kyllä touhukkaita päiviä :) Olenkin saanut sinusta sellaisen käsityksen, että taidat olla melkoinen puuhanainen ja varmasti hyvä organisoimaan päivän askareita ja menoja kun on monta muksua. En tiedä riittäisikö itselläni energia moiseen :)
Me käytettiin poikanen 1-vuotiskuvassa ihan oikeasti, siis valokuvaamossa eilen. Jännityksellä odotetaan että koevedokset on valmiita, toivottavasti tuli ihania kuvia. Ja tuli varmastikin :)
Mannan kotiin 1-v. synttärionnittelut! Mahtaakohan siellä olla muumikekkerit paraikaa menossa.
Le_cheile, ihana kun pääsette muskariin kuuntelemaan suomen vierailullanne. Alkoi hymyilyttään kirjoitusvirheesi, että povi pamahti :D vaikka toki ymmärsin että polvea tarkoitit. toivottavasti kuntoutuu pian, niin pääset jatkamaan juoksuharrastusta. tekisi kyllä meikäläisellekin hyvää moinen harrastus, mutta taidan olla vähän laiskanpuoleinen :)
10kaks, hyvää matkaa teille pohjoiseen! Ja synttärionnittelut myös, näin myöhässä.
2xmarrasmamma, kiitos selvennyksestä! siis noista vitamiiniasioista. mietinkin, että pitäisikö tässä nyt sitten antaa viisi vai kolme tippaa. meillä ei neuvolassa siitä puhuttu mitään, ja oon jekovitin pakkauksenkin heittänyt pois jo ajat sitten.
aatun äippä, kivalta tosiaan kuulostaa tuo värikylpy. ja kun ei tarvi varoa suuhun laittamista ja saa mielin määrin sotata :)
auringonkukka, joo. Mein poika oli myös jo masussa ollessaan kova hikkaileen. :)
Tiituliitulle sylillinen hyvää mieltä! Laitoin juuri lentopostilla tulemaan :)
Marica, ihana yllätys mieheltäsi. Tuommoiset kyllä piristää mieltä. Mä sain perjantaina tekstarin omaltani, että minulle on sovittu treffit ensi keskiviikoksi leffateatteriin. Kiva yllätys, siitä on jo pari kuukautta kun ollaan oltu jossain kaksistaan.
hildalle toivon, että jonkin kaupan sopukkaan olisi vielä jäänyt myymättä talviyö. :)
mukava että tinttaliisalla oli onnistuneet pikkujoulut ja kotona oli sujunut hyvin.
meillä ollaan nyt parina yönä taas heräilty pariinkin otteeseen, ja ihan hirveät huudot ollut. ei millään rauhoittunut ja lopulta sorruin antamaan tissiä. siihen lopulta tyyntyi ja jatkoi uniaan. voi ei :/ nytköhän meni harakoille unikoulut kun niin hienosti oli jo oppinut olemaan yöt syömättä ja nukkuikin aamuun asti. en tiiä mikä nyt yhtäkkiä on tullut. harmittaa kun en muuten osaa rauhoittaa kuin tissillä. ja hermot eikä sydän kestä kuunnella huutoa ja itkua loputtomiin.
huomenna saan kaksi hoitolasta, pojan serkkutytöt, päiväksi kylään. kivaa :)
joulukortteja olen alkanut askartelemaan, olen ehkä puolessa välissä. voisi hakea kellarista joulukoristeitakin ja alkaa virittämään tunnelmaa kotiin :)
gerda
Tänään tuo meidän ihana pikku ihme täytti 1 vuoden. Kovatsi on juhlittu koko päivä, on ollut paljon iloa ja riemua, kun poika on hauskuuttanut vieraita kaikilla tempuillaan (piiloleikki, tekonauru ja virkaystä). Mutta kyllä äidillä ja isillä on mieli ollut myös haikea ja kyyneleet herkässä, niin ihana tuo lapsi on ja kulunut vuosi mennyt niin nopsaan.
Vieraita on käynyt koko päivän, nyt poika on jo nukkumassa ja mies lähti hakemaan siskoni kanssa meille grilliruokaa kun koko päivä vedetty makeaa ja pikkusuolaista.
Juhlat sujuivat hienosti ja tarjoilut saivat kehuja. Kyllä niitä muumikakkuja ja systeemejä eilinen ilta väännettiinkin, niin että ensi yönä varmasti nähdään kaikki untakin muumeista=)
Poika sai paljon lahjoja, lähinnä leluja. Esim. 3 Plaston kuormuria =) Kivoja perinteisiä leluja kuten Jukan palikkalaatikon, Brion mäyräkoiran ja pelletornin, duploja. Ihana lahja oli myös Jussi-paita Pohojanmaan pikkuserkuilta =)
Nyt taitaa Maajussi jo olla töllössä, joten nyt tuli vain omaa napaa koko viestin täydeltä.
Morot, huomenna meillä on sitten neuvola.
Manna
kävin tuolla perhe yms. palstalla lukemassa: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=8886981&p=1&tmode=…
Nyt täytyy myöntää että tuo blue_ on ystäväni, asuvat ihan naapurissa.
En tiennyt, että heillä on perheessään noin kamala tilanne! Sata asiaa mielessä miten pitäisi/voisi/yms auttaa ystävääni. Siskollaan on selvästi ongelma, muttei ujompana ihmisenä ole uskaltanut enempiä nostaa hälyä asiasta.. Olemme siis puhuneet asiasta, mutta en tiennyt noista suoranaisista pahoinpitelyistä. Kamalaa..
nyt unille
Erittäin huolestunut 10kaks...
Kiitos kaikille kuvista! Aivan ihana katsoa niin teidän äitien kuin vauvojenkin eiku TAAPEROIDEN kuvia! Mä olen iotse aina kameran takana joten musta ei kerta kaikkiaan löydy kuvaa tytön kanssa. Tai joo löytyy yksi puolivuotis kuva, mutta sehän on jo niiin vanha, ja sit 1 vee synttäreiltä löytyy kuva jossa puhallan tytön kanssa kynttilää, mutta siinäkään ei näy kasvoista puoliakaan, joten en tiedö oisko sen lähettämisestä kellekkään mitään iloa?
Meille kuuluu hyvää. Eli ollaan kaikki terveinä, ja siitä syy olla onnellinen. aloitettiin tällä viikolla päiväkotiin tutustuminen ja ihan kiva että ollaan ajoissa liikenteessä. Kiva päiväkoti mut sillee kauhistuttaa kun siellä yhteensä satakunta lasta. Voipi olla että pikkasen on sairastelua tiedossa ensi talvena. Peukut pystyyn että ei.
Eipä meillä kummoisempaa. Kovasti kävellään, muksautellaan päätä joka paikkaan ja ollaan ehkä vähä itkuisempia kuin ennen. Äitin syliin on nytkin tunkua :)
Lämpimiä ajatuksia täältä kaikille! Olen ollut taas hiljaa kun selkäsäryt palanneet ja lantioluu taas todennäköisesti pois paikoiltaan. Kun on särkyä, ei osaa olla niin positiivinen. Lisäksi näyttää siltä emme saa remonttia sellaiseen vaiheeseen että joulunvietto oli´si kotona mahdollista. Tuleehan niitä muitakin jouluja mutta vika joulunaika että oisin näin lasten kanssa kotona. Laittaa vähä mieltä maahan :( Mutta se siitä valitusvirrestä. Nyt täytyy antaa muksuille iltapalaa, ja alkaa virittäytyä BB finaaliin!