Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako kaikki linnut uida? Esim jos talitintti tms joutuu veden varaan, lähteekö se automaattisesti uimaan?

Vierailija
18.04.2023 |

Vai rupeaako panikoimaan?

Välillä tulee tällaisia hassuja juttuja mietittyä. 😄

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida osata. Siellä ne räpiköi, pääsee kuivalle maalle tai ei.

Vierailija
2/16 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa. Olen onkinut hukkumaisillaan olleen talitintin sadevesitynnyristä. Komensin asianomaisen tynnyrin omistajaa laittamaan kannen päälle, sillä niihin voi hukkua lapsetkin. Riittää  kun kurkottaa ja putoaa pää alaspäin. Siihen tynnyrin kanteen voi tehdä reiän, mihin veden ohjaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa. Olen onkinut hukkumaisillaan olleen talitintin sadevesitynnyristä. Komensin asianomaisen tynnyrin omistajaa laittamaan kannen päälle, sillä niihin voi hukkua lapsetkin. Riittää  kun kurkottaa ja putoaa pää alaspäin. Siihen tynnyrin kanteen voi tehdä reiän, mihin veden ohjaa. 

Sillon kun mun lapset oli taaperoita, tyhjensin aina pihatynnyrin. Nyt lapset kasvaneet ja siellä saa olla vettä.

Vierailija
4/16 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki linnut kellu sillä lailla kuin vesilinnut, joilla on höyhenten rakenne vettä hylkivä ja ilmava. Hetken aikaa kaikki pystyvät räpiköimään, mutta se vaatii tosiaan paljon energiaa ja ne jaksavat rajallisen ajan. Siksi lintuja hukkuu mm. jyrkkäreunaisiin piha-altaisiin, avoimiin sadevesitynnyreihin yms. Meillä onkin piha-koristealtaassa siksi sellainen vino lauta, jota pitkin niin linnut kuin vaikka pikkujyrsijät voi kiivetä pois altaasta jos sinne päätyvät. Sen laittamisen jälkeen ei ole enää raatoja löytynyt.

Vierailija
5/16 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/16 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä vaikka sitä talitintin jalkaa ja sitten jonkin vesilinnun jalkaa. Aika erilaisia rakenteeltaan, tuskin se vesilintu puolestaan pysyisi puun oksalla.

Vierailija
7/16 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä vaikka sitä talitintin jalkaa ja sitten jonkin vesilinnun jalkaa. Aika erilaisia rakenteeltaan, tuskin se vesilintu puolestaan pysyisi puun oksalla.

Joo totta. Eipä tullut tuotakaan ajateltua. 🙈 Kiitos, nyt olen taas vähän viisaampi. Eli kaikki linnut eivät osaa uida. 👍🏼 Ap

Vierailija
8/16 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt kun lapsi kipsahtaa sadevesitynnyriin sinne kurkkiessaan. Painava pää edellä kun putoaa ei olisi mitään mahdollisuuksia pelastautua. Onneksi olin lähellä! Olkaa tarkkana noiden saavien kanssa jos pieniä lapsia pihapiirissä, ja eläimiä ja lintuja varten kannattaa joku keppi laittaa sinne.

Vierailija
9/16 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

linnut eivät osaa uida varsinkaan pikkulinnut

Vierailija
10/16 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvin monetkin linnut osaavat. Sorsat, joutsenet, uikut, härkälinnut jne. jne. Niitä kutsutaan yleisnimellä vesilinnut. 

Vierailija
11/16 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkukalat osaavat uida!

Vierailija
12/16 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ui. Ne kelluu kunnes höyhenpeite tulee liian märäksi ja raskaaksi.

Vierailija
13/16 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jes linnun jalat paljastaa jos se kykenee uimaan. Saaveihin ja piha-altaisiin hukkuu uimakyvyttömät linnut kun eivät pääse reunan yli ja voimat loppuu nopeaan räpiköidä pinnalla.

Ei ainakaan tintti kellu kuten sorsat tekee.

Vierailija
14/16 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa käydä pesulla.Ei hätää mitään))

Vierailija
15/16 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautauamaalla oli kesällä lintu vesialtaassa hukkuneena.

Vierailija
16/16 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat uida siinä kuin ihminenkin.

Kaikki linnut räpiköivät rantaan, jollei matka ole liian pitkä. Sitä kutsutaan uimiseksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän