En ymmärrä opettajia enkä rehtoreita, jotka kannattavat koulujen sulkemisia ja suurempia luokkakokoja!
Meidän kaupungissamme on useita tällaisia opetusalan ammattilaisia. Kuvottavaa!
Kommentit (15)
Selvästi kokoomuslaisia kuntapäättäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistohan pilas Suomen koulujärjestelmän ku laajensi 18-vuoteen oppivelvollisuuteen niin häiriköt tulee sinne häirittemään muiden oppimista
En ole itse koskaan törmännyt sellaisiin opettajiin ja rehtoreihin.
Missä sellaisia on? Kukaan opettaja ei halua isoja ryhmäkokoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistohan pilas Suomen koulujärjestelmän ku laajensi 18-vuoteen oppivelvollisuuteen niin häiriköt tulee sinne häirittemään muiden oppimista
Aijaa, minä luulin että peruskoulujen ongelmista puhuttiin. Peruskoulu tuli jo 70-luvulla koko maahan, vasemmisto toki syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minä luulin että peruskoulujen ongelmista puhuttiin. Peruskoulu tuli jo 70-luvulla koko maahan, vasemmisto toki syyllinen.
Kaikista kouluista puhutaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista kouluista puhutaan nyt.
Kumma kyllä, opettajat kannatti ja kannattaa kyseistä uudistusta. Luuletko että koulupudokkaat häviävät yhteiskunnasta savuna ilmaan, jos heitä ei ole koulussa? Jokainen syrjäytynyt aiheuttaa ison hintalapun.
Oppivelvollisuuden pidennys on paras päätös mitä pitkään aikaan on tehty.
Ne on niitä, jotka eivät opeta, jotka kannattavat isoja kouluja ja isoja ryhmäkokoja.
Yksikään opetustyötä tekevä ei kannata isoja ryhmäkokoja.
Itse kannatan tasoryhmiin siirtymistä. Tämä tasapäisyyteen pyrkiminen ei toimi. Ei kaikkien tarvitse, eivätkä kaikki pysty kaikkeen. Eikä tarvitsekaan.
Toiset menee ne kevyesti, ja toiset ei millään. Ei ole samoja paukkuja. Me ollaan erilaisia..
Ja silti vaan tuetaan ja tuetaan ja tuetaan ja yritetään kaikille samaa. Älytöntä.
Ja tehdään ongelmatapauksia sillä, että kuvitellaan kaikkien olevan sama ja haluavan samaa ja pystyvän samaan.
Yksikään lukiomme opettaja ei kannattanut ikärajan nostoa 18-vuoteen. Ei yksikään.
Seuraukset näkyvät tuosta uudistuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Oppivelvollisuuden pidennys on paras päätös mitä pitkään aikaan on tehty.
Et varmaan opeta lukiossa? Päivähoitolaisia yhä enemmän ja enemmän. Käyvät syömässä ja häiriköimässä. Lopulta jättävät homman kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pilasi Sipilän hallituksen valtava koulutusmäärärahojen leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun mielestäsi järkevä ajatus päästää alaikäinen räkimään seinälle tekemättä mitään ilman minkäänlaista koulutusta peruskoulun jälkeen? Mitään lapiohommia, mihin sellainen nuori voisi sijoittua ei ole enää olemassakaan.
Ei kai sellaisia ole. Pienet koulut ja ryhmäkoot on helpompia myös opettajille.