Kuka näitä Vichyn aurinkovoiteita edes käyttää?
Sorruin taas kokeilemaan yhtä Vichy Capital Soleil matta-aurinkorasvaa ja sama pettymys oli kuin aiempinakin vuosina. Näiden luvataan sopivan rasvoittuvalle iholleni ja olen kokeillut niitä varmaan kolmea erilaista. Kaikki samanlaista käyttökelvotonta roskaa. Ihmettelen kuka näitä edes käyttää.
Jos voiteen onnistuukin levittämään tasaisesti niin, ettei se rullaannu heti pois, se jää iholle likaisenvalkoiseksi ja sotkuiseksi kalvoksi, joka saa kasvot näyttämään siltä niin kuin olisit hieronut niihin talkkia tai sinkkivoidetta. Kaiken lisäksi voiteissa on kaamea halvan hajuveden tuoksu ja ne ovat yli kaksi kertaa niin kalliita kuin markettirasvat, jotka eivät ainakaan tee kasvoja talkilla puuteroidun näköisiksi.
Kertokaahan, varsinkin rasvoittuvasta ihosta kärsivät, millaisia aurinkovoiteita käytätte. Itsellä ainoa oikeasti hyvä on ollut Nivean SPF 30 mattavoide.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Cien sk50... 5.99€
Parasta mitä ikinä olen käyttänyt.
Hei, onko se Cien Kids vai mikä tarkemmin? Löydätkö kuvaa tai voitko kuvailla pakkausta sanallisesti?
Mulla herkkä ja rasvoittuva pintakuiva (ah, ihanaa!) palan sekunneissa ja saan aurinkoihottumaa! Joten voin hyvin suositella apteekista Aco sun face fluid mattifying spf 50. Mäkin pärjään pari tuntia edes lisäämättä..
Vierailija kirjoitti:
Minäkin liityn keskusteluun ja kysyn tietääkö kukaan herkälle iholle sopivaa,edullisista aurinkorasvaa jonka saa Prismasta tai Tokmannilta?
Netistä en ala tilata.
Moni aurinkorasva tekee ihottumaa tai finnejä,mutta sitten jos ei laita niin kohta on on nenänpää palanut ja maksaläikiiä poskissa.
https://www.tokmanni.fi/aurinkovoide-nivea-sun-50-ml-uv-face-soothing-s… Todella hyvä. Mulla iho ärtyy ihan kaikesta, mutta tästä jostakin syystä ei. Muutenkin todella hyvä, ei yhtään aurinkovoidemainen vaan kuin kosteusvoide.
Vierailija kirjoitti:
https://www.yliopistonapteekki.fi/la-roche-posay-anthelios-uvmune-invis…
Tää on paras mitä olen naamaani laittanut, ohut koostumus levittyy hyvin eikä kiillä mutta ei myöskään tuki ihoa. Ainoa aurinkovoide josta en ole saanut näppyjä tai suoranaisia patteja.
Yhden superherkkiksen ääni täältä Avenen Sun Spray Children 50+ voiteelle. On käynyt mulla myös kasvoille, ihme kyllä, vaikka yleensä lähes kaikista herkän ihon voiteistakin tulee joku reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Aivan loistava. HUOM! Valkoinen vaatemateriaali todellakin värjäytyy keltaiseksi jos joutuu kosketuksiin kostean voiteen kanssa! Tosin tuote imeytyy niin pikavauhtia että ongelma on aika hyvin vältettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toi aiemmin linkattu La Roche Posayn Anthelios jäi käyttämättä (tai no meni dekoltee-käyttöön lopulta) koska se tuntui iholla hiekkaiselta, minkä takia iho ärtyi sen levittämisestä. Kuin kuorintavoidetta hieroisi iholle. Eikä mitään toivoa käyttää meikin alla, pintakuiva ja rasvoittuva iho loisti kiiltävänä ja rasvaisena tuon kanssa.
Nivean joku halpa kasvoille tarkoitettu matta-aurinkovoide toimii paljon paremmin.
Edelleen etsin sitä täydellistä aurinkosuojaa kasvoille, joka ei ärsyttäisi ihoa, ei rullaisi palasina irti meikin alla, ei jättäisi valkoista kerrosta, ei kiiltäisi (mutta ei myöskään kuivattaisi) ja mikä tärkeintä, ei kirvelisi niin maan perkeleesti silmiin joutuessaan.
Tossa on täytynyt olla joku virhe tuotteessa tai tapahtunut jotain muuta poikkeavaa, toi on niin silkkisensileää ja ohutta koostumukseltaan kuin olla voi. Mutta tosiaan se kosketus vaaleaan vaatteeseen, ottakaa huomioon muuten hyvän tuotteen kanssa. Lukee käyttöohjeissa myös selvästi.
Anthelios nousi somen kautta maineeseen jonka takia se oli viime kesänä apteekeista välillä loppu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aivan paras aurinkovoide, naamaan ei muita kannata laittaa. Aina välillä sorrun ostamaan jonkun muun voiteen kokeiluun ja ainahan ne on ihan roskaa tähän verrattuna. Yksi harvoista oikeasti vertaansa vailla olevista kosmetiikkatuotteista.
Minäkin liityn keskusteluun ja kysyn tietääkö kukaan herkälle iholle sopivaa,edullisista aurinkorasvaa jonka saa Prismasta tai Tokmannilta?
Netistä en ala tilata.
Moni aurinkorasva tekee ihottumaa tai finnejä,mutta sitten jos ei laita niin kohta on on nenänpää palanut ja maksaläikiiä poskissa.