Teetkö aina matkustusilmoituksen ihan pikku reissuillekin
Kommentit (40)
Jos yhtään kieliä osaa niin kuuleehan sitä paikallisilta tai siellä uutisista.
Jos johonkin viidakkoon reppu reissulle yksin menisin, saattaisin tehdäkin.
Koskaan en ole tehnyt ja ikää 63 v ja maita on tullut kierrettyä reilut 30 moneen kertaan Jenkeistä Intiaan ja Kuubasta Singaporeen.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tehnyt millekään matkalle, vaikka varmaan hyvä saattaisi olla joihinkin kohteisiin.
Sama. Vasta korona-aikaan sain tietää, että tämmöistä suositellaan, ja olen kuitenkin matkustellut jo vuosikymmeniä. En missään katastrofialueilla tai tiettömillä taipaleilla kuitenkaan.
Jos jotain, jossain, tapahtuu, niin saahan siitä tiedon paikan päällä. Jos taas jään purkautuvan tulivuoren laavan alle, niin mitä hyötyä siitä on, että UM saa siitä tiedon?
Pakettiautomatkoille en yleensä ehdi laittaa ilmoitusta, ne tulevat niin nurkan takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tehnyt millekään matkalle, vaikka varmaan hyvä saattaisi olla joihinkin kohteisiin.
Sama. Vasta korona-aikaan sain tietää, että tämmöistä suositellaan, ja olen kuitenkin matkustellut jo vuosikymmeniä. En missään katastrofialueilla tai tiettömillä taipaleilla kuitenkaan.
Ylpeiletkö tietämättömyydelläsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeiletkö tietämättömyydelläsi?
Sä taidat ylpeillä pilkunnussimisellasi?
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme kun silloin Thaimaan tsunamistakin kesti pitkään saada mitään uhritietoja ja ekanahan kerkesivät sanoa ettei suomalaisille käynyt mitenkään jos kukaan ei ollut edes ilmoittanut matkustaneensa tuonne
Ja tuostahan olikin valtavasti hyötyä kun lööppilehdet ei heti päässy retostelemaan, että niin ja niin paljon oli.
Ei vaan oikeen aukea mitä muuta kuin tilastointia ja kyttystä noila ilmoituksilla tekisi. Valtio kun ei yleensä auta pulassa olevaa reissaajaa muuten kuin pr mielessä kun se ajaa jonkin etua. Esim Pekulin pelastus operaatio.
En tee, en ikinä. En halua että valtiovalta seuraa missä matkustelen.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain, jossain, tapahtuu, niin saahan siitä tiedon paikan päällä. Jos taas jään purkautuvan tulivuoren laavan alle, niin mitä hyötyä siitä on, että UM saa siitä tiedon?
Olen hyötynyt jo useamman kerran matkustusilmoituksen tekemisestä, samoin muu perheeni, koska matkustelemme paljon ympäri maailmaa.. Ei minulla ole tapana matkoilla roikkua koko ajan netissä selailemassa uutisia. Sen sijaan olen voinut reagoida vaaratilanteisiin UM:n lähettämän push-viestin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyötynyt jo useamman kerran matkustusilmoituksen tekemisestä, samoin muu perheeni, koska matkustelemme paljon ympäri maailmaa.. Ei minulla ole tapana matkoilla roikkua koko ajan netissä selailemassa uutisia. Sen sijaan olen voinut reagoida vaaratilanteisiin UM:n lähettämän push-viestin vuoksi.
No eihän nyt netissä tarvi roikkua, kai se paikallisistakin huomaa, jos joku iso vaara-asia tapahtuu, vrt. pommi tai tsunami. Toki paikalliset kertoo yleensä ihan kysymättäkin turistille, mitä täällä tapahtuu ja aina voi kysyä kaupassa/ravintolassa/baarissa ja missä vaan jos huomaa, että nyt on joku iso uutinen.
Vierailija kirjoitti:
No ei ihme kun silloin Thaimaan tsunamistakin kesti pitkään saada mitään uhritietoja ja ekanahan kerkesivät sanoa ettei suomalaisille käynyt mitenkään jos kukaan ei ollut edes ilmoittanut matkustaneensa tuonne
No ehkä nyt ei johtunut siitä, etteikö viranomaiset tietäisi, että suomalaisiakin on Thaimaassa joka vuosi kymmeniä tuhansia ihmisiä joulun aikaan.
Nykyään aina, kun lähden omatoimimatkalle. Toki ilmoitan myös lähisuvulle.
Omatoimimatka on kyllä tarpeeton sana. Oletusarvoisesti kaikki ulkomaanmatkat on aina omatoimimatkoja, joten siitä on turha erikseen mainita. Pakettimatkat sitten erikseen, se on hyvä vakiintunut sana noille lammasreissuille.
Teen aina, työmatkoille on pakko tehdä ja sitä myöten on tullut tavaksi.
Kontaktihenkilöni on työmatkoilla mieheni, lomamatkoilla veljeni (jos mies mukana reissussa).
Vierailija kirjoitti:
Jos sut kärrätään sairaalaan ja sieltä ilmoitetaan lähetystöön suomalaisesta henkihieverissä niin sun kontaktihenkilöiden tiedot löytyy matkustusilmoituksesta.
Kun lähdetään omatoimireissuun niin teen. En muuten.
Vierailija kirjoitti:
Omatoimimatka on kyllä tarpeeton sana. Oletusarvoisesti kaikki ulkomaanmatkat on aina omatoimimatkoja, joten siitä on turha erikseen mainita. Pakettimatkat sitten erikseen, se on hyvä vakiintunut sana noille lammasreissuille.
Sulla on käsitys että pakettimatkalla ollaan porukassa oppaan käsikynkässä? Mä esim käyn ehkä kerran vuodessa pakettimatkalla, ihan itse hoidan itseni koneeseen, hotelliin ja takaisin kotiin ilman opaspalvelua. Se vaan on helppo ostaa.
Erikseen on sitten jotkut ryhmämatkat missä kierretään vaikka bussilla ympäri Eurooppaa samalla porukalla ja opas on siinä mukana.
Ja joo, matkustusilmoitusta ei ole tullut tehtyä, varmaan tekisin jos matkustaisin johonkin kriisialueelle mutta miksi matkustaisin? Voihan tietysti vaikka Välimerelläkin tulla esim. maanjäristys.
Olen matkaillut vain Euroopassa eikä koskaan ole tullut tehtyä. Onhan se totta että täälläkin voi jotain tapahtua ja pitäisi ottaa tavaksi ilmoituksen tekeminen. Seuraava matka Portugaliin ja pitää laittaakin samantien puhelimeen muistutus asiasta.
Teen aina kun poistun kotimaan rajojen ulkopuolelle.
Kerran reissussa ollessani kohteessa tapahtui pommiräjähdys ja sain tästä tekstarin. Kyllä se rauhoitti mieltä.