Mies aikoo mennä yksin viikon lomalle syksyllä. Ei halua ketään mukaan. Miksi??
Naimisissa 8 vuotta ja mies sanoo, että on varannut lomamatkan lokakuulle eikä sano minne, mutta aikoo mennä sinne yksin. Päästäisittekö te? Saisiko mennä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin matkustaa rakastajattarensa kanssa. Tiedän useita tällaisia.
Olin tulossa kommentoimaan samaa, että rakastajatar lähtee todennäköisesti mukaan.
Tiedän omasta tuttavapiiristäni erään kuka tässä taannoin oli tällaisella viikon etelänmatkalla.
Ihmettelen kovasti, ettei toisen puolisolla hälytyskellot soineet päässä, mutta ehkä hän on sinisilmäinen puolisonsa suhteen.
Kahlitsisin hänet lähtöä edeltävänä yönä kiinni johonkin kiinteään ja metalliseen. Tai sulkisin kellariin. En tietenkään päästäisi. Tai sitten laittaisin yksityisetsivän tarkkailemaan lomamatkaa. Joku roti sentään ;)
Itse olen matkustellut yksin useamman kerran. Eikä kyse ole ollut mistään rakastajasta. Olen vain halunnut levätä ja olla rauhassa.
Aina on sitten ollut mukava palata takaisin kotiin.
Pieni etäisyys on tehnyt tosi hyvää,.
No, kysyisin varmaan mieheltä ensin, että mikä on suhteessanne vikana, että pitää lähteä yksin reissuun ja salata kohdekin. Ei ihan normaalilta vaikuta. Paljonko on ajatellut käyttää rahaa reissulla? Onko matkalle lähdössä kenties joku muukin. Jos tämä on täysin puskista tullut ilmoitus, niin olisi vakavan perhekeskustelun paikka.
Toki saisi mennä, jos avoimesti keskustelisi asiasta, mutta jos vielä pitää salailla, niin voisi olla, että matkan aikana saattaa kotijärjestelyissä sattua myös muutoksia. Miten suhtautuu, jos sinä ilmoitat lähteväsi vastaavasti reissuun jonnekin salattuun kohteeseen?
Vierailija kirjoitti:
No, kysyisin varmaan mieheltä ensin, että mikä on suhteessanne vikana, että pitää lähteä yksin reissuun ja salata kohdekin. Ei ihan normaalilta vaikuta. Paljonko on ajatellut käyttää rahaa reissulla? Onko matkalle lähdössä kenties joku muukin. Jos tämä on täysin puskista tullut ilmoitus, niin olisi vakavan perhekeskustelun paikka.
Toki saisi mennä, jos avoimesti keskustelisi asiasta, mutta jos vielä pitää salailla, niin voisi olla, että matkan aikana saattaa kotijärjestelyissä sattua myös muutoksia. Miten suhtautuu, jos sinä ilmoitat lähteväsi vastaavasti reissuun jonnekin salattuun kohteeseen?
Miksi rahankäytöstä pitää keskustella? Oletettavasti yksin matkalle lähtevä maksaa matkansa omista rahoistaan.
Minä tykkään yksin matkustamisesta. Saan mennä minne huvittaa ja kävellä sen 20km päivässä ilman että joku narisee vieressä. Eikä tarvitse käyttää aikaa sängyssä. Tiedän, olen vähän outo, mutta tykkään matkustamisesta ja ärsyttää jos aikaa tuhraantuu "kotiasioihin".
Edellisestä omasta matkastani on n.10 vuotta ja alkaa jo poltella yksinmatkailu. Ehkä käyn risteilyllä. Jos se olisi puolisolle ongelma, niin emme olisi yhdessä. Hänellä on sama vapaus, ei vaan käytä sitä.
Yksin matkustaminen on meillä ihan OK ja ilmoitusasia. Jos olisi lapsia ja/tai yhteinen talous tiukalla, niin silloin ei voisi vain ilmoitella, vaan omista lomista pitäisi sopia ja yhdessä miettiä, koska ne vaikuttaisivat molempiin. Aikuiset eivät kysy lupaa, eivätkä kiellä, mutta molempien pitää ymmärtää omat vastuut ja ottaa toinen huomioon.
Sen sijaan se, ettei kerro, mihin on menossa, on erittäin outoa. Ainakin meillä olisi välikysymyksen paikka tuollainen. Puolisolla on oikeus tietää missä toinen on ihan jo varmuuden vuoksi. Jos tämmöinen asia halutaan salata, ei voi kun kysyä missä kantimissa on luottamus ja koko parisuhde. Itse ainakin olisin niin ymmälläni, että en todella tietäisi mitä ajatella tuollaisessa tilanteessa.
No periaatteessa tuohon on oltava jokin syy, joko teillä menee huonosti ja sä olet kulkenut laput silmillä. Toinen nainen?
Oikeastaan ainut hyväksyttävä syy voisi olla että että teillä on todella erilaiset mielenkiinnonkohteet tai harrasteet. Itse voisin kuvitella tekeväni tuollaisen viikon loman jos tarkoitus olisi mennä ahmimaan kulttuuria johonkin Pariisiin tai Roomaan, tai sitten vaihtoehtoisesti jollekin heppavaellukselle jonnekin keskiaasiaan. Mihinkään tuollaiseen en ukkoani saisi edes kilon paloina, mutta ettenkö kertoisi suunnitelmistani tai kovasti hyvittelisi asiaa tuntuisi mahdottomalta.
0/5, ihan saatanan huono. Joo, noin sitä varmaan avioliitossa toimitaan, että ilmoitetaan lomareissusta, mutta ei kerrota minne on menossa. Siitä tulisi sellainen riita, ettei sille loppua tulisi ennen kuin asia olisi täysin selvitetty. Olisit edes kertonut, että löysit laatikosta miehen salaa hankkiman lentolipun. Ois ollu edes pykälää parempi tarina.
On varsin ok lähteä reissuun yksin, mutta parisuhteesta asiaa pitää kysyä kumppanilta. Ei niin, että saanko lähteä, vaan, että käykö, jos lähden Kreikkaan yksin 1.6.-7.6. väliseksi ajaksi, koska haluan ottaa omaa aikaa ympäristössä, jossa ei ole arjen häiriötekijöitä.
Ymmärrän sen, että on ihmisiä jotka oikeasti tykkää lomailla yksin, eikä siihen tarvitse liittyä mitään sen kummempaa agendaa.
Sitä taas en kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään, että pitkässä parisuhteessa oleva (aikuinen) ihminen ei avoimesti suostu kertomaan puolisolleen mihin on lähdössä. Jotain on kyllä silloin väistämättä vialla.
Syy on se että haluaa rauhassa ryypätä viikon eikä kuunnella nalkutusta juomisesta.
Kun nainen kysyy "päästäisittekö miehen ..." niin jokainen tietää, että tuo liitto on tuomittu tuhoon jo aikaa sitten. Ei aikuista ihmistä päästetä jonnekin, hän tekee itse päätöksensä ja jos kokee, että on oikeutettu kieltämään, niin joutaakin jäädä yksin.
Anna mennä, et voi estääkään.
Kuten joku jo kirjoitti niin laita eväät mukaan ja toivota Hyvää matkaa :)
Eksä usein oli kesällä viikon yksin mökillä. Lähdin sunnuntaina mökiltä töihin ja perjantaina palasin mökille. En pitänyt outona tai ollut huolissani, että siellä sillä joku toinen.
Homoseksuaaleilla on pitkät ja tarkat suunnitelmat