Lue keskustelun säännöt.
Miksi olen väsynyt päivisin mutta iltaa kohden piristyn??
16.04.2023 |
Esim tähän aikaan alan piristyä heti ja kummasti. Päivisin on ihan sumuinen olo kuin olisi huumepöpperössä, ja hortoilen ympäriinsä. Nukun yössä n. 6-7 tuntia kuitenkin. Pienestä asti olen kyllä ollut aamu uninen, ja oli vaikea herätä kouluun ja lintsasin useasti tuon takia kun en jaksanut herätä. Ongelma tässä on se että kun kroppani iltaa myöten piristyy, minun on vaikeaa nukahtaa esim 23.00 maissa, usein kukunkin sinne 3.00 saakka kunnes nukahdan. Sitten jos pitää herätä klo 7.00 saan taas liian vähän unta. Mutta onneksi tällä hetkellä etätyö. mites muilla?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tuo iltaa kohti piristyminen on yksi syy krooniseen unettomuus ongelmaani. Nukahtamisen vaikeus on se tarkka ongelma. Olen yrittänyt mennä aikaisemmin nukkumaan mutta sitten vain pyörin sängyssä enkä saa unta. Pahimmillaan olen valvonut melkein kolme vuorokautta. Yhden yön unettomia öitä mulla tulee turhan usein vieläkin.
Jopa silloin kun olen valvonut yhden yön niin piristyn iltaa kohti. Oikeasti saamarin ärsyttävää kun haluaisi nukkua niin ei kun piristyy vain. Melatoniinista olen saanut vähän apua ja nukahtamislääkkeitä ei haluta enää antaa. Niillä sain nukuttua monta vuotta säännöllisesti.