Oletko sinäkin Immuuni ruuan hinnan nousulle?
Eli käytkö leipäjonossa, oletko preppaaja tai superrikas?
Itse olen keskimmäinen.
Kommentit (32)
Olen myös preppaaja, kai. En seuraa tarjouksia tai mitään sellaista, mutta teen samoja ruokia, syön samanlaisia aamupaloja joita olen vuosikaudet tehnyt.
Olen laiska ruoanlaittaja, joten mieluummin teen kerralla parin viikon satsit paria kolmea ruokaa. Jos joku katsoisi mun jääkaappiin niin voisi järkyttyä. Maito, mehukeitto ja kananmunia :D Pakastimessa onkin sitten tällä hetkellä 8 annosta linssikeittoa, 10 annosta italianpataa, 8 annosta kukkakaalia&jauhelihakastiketta, 9 annosta kikhernecurrya. Syön niistä 2 päivässä. Kuivakaapissa puurohiutaleita.
Meillä menee ruokakauppoihin noin 1000€ /kk, ostan mitä haluan syödä ja mahdollisimman terveellistä.
Olemme sen verran varakkaita, että ruuan hinnan nousu ei tunnu taloudessamme oikeastaan ollenkaan. Emme ole toistaiseksi joutuneet vähentämään kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tunnu muuten kuin henkisellä tasolla. Hinnat ovat nousseet, mutta samoja ruokia ostetaan kuin ennenkin.
Sama juttu meilläkin. Jos rahaa meni vaikka pari vuotta sitten hieman yli 1000 e kuukaudessa perheen ruokaan, niin nyt menee ehkä hiukan enemmän ja se ei tunnu missään. Säästän muualta, jos säästää tarvitsee. Rikkaita emme ole.
En ole. Ostan ja teen edelleen itse kaiken ruoan ja kasviksista pääosin. Saatan lennosta vaihtaa mitä käytän ruokaan, jos kaupan hinnat liian korkeat. Välillä jää tuotteet kauppaan jos on liian kallista. Tämä on myös periaatepäätös eikä pelkästään rahallinen. Niin kauan kun iso osa ihmisistä ihan tyytyväisenä maksaa liikaa, ei tapahdu muutosta.
Olen keskituloinen ja ostan tavallista perusruokaa. Hinnannousulla ei mitään vaikutusta eikä asiaa tarvitse miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 60 kiloa ylipainoa eli kyllä.
Preppaaja
Arvostan!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17491962/jauhelihapullat-saasta-4-50-va…
Tässä oma tyylini ruuasta säästämisestä, panostan terveellisyyteen. Joskus toki tulee makkaraa syötyä. Mutta 90% tulee tehtyä terveellistä kotiruokaa. Pakastin on ahkerasti käytössä ja lainasin kirjastosta sähkönkulutus mittarin ja selvisi että pakastin kuluttaa n 1 kWh sähköä vuorokaudessa. Vuodessa säästämme satasia pakasteena avulla, kun voi ostaa alennuksista lihat ja leivät leipomosta.
Keskimmäinen. Minulla on todella kattava kotivara, jota käytetään kun ruoka on kallista ja täytetään kun ruoka on halpaa. Koskee myös muita käyttöhyödykkeitä.
Kun sähkö oli viime talvena 50 senttiä kwh, sähköliesi meni käyttökieltoon ja kaikki ruoka tehtiin leivinuunissa. Myös tiskikonetta käytettiin äärimmäisen harvoin ja tiskivesi lämmitettiin niinikään leivinuunissa.
Kehuskelkaa nyt oikein miten pärjäätte, kyllä kauppias lukee ja hoitaa homman eli nostaa jälleen hintoja.
Terv. K-Marketin kauppias
Kehuskelkaa nyt oikein miten pärjäätte, kyllä kauppias lukee ja hoitaa homman eli nostaa jälleen hintoja.
En tiä kun en osta ruokaa. Ostan elintarvikkeita ja teen niistä itse ruokaa. Ei ole mielestäni kovinkaan kallistunut paitsi kissan ruoat, ne pussit ja raksut ovat huomattavasti kallistuneet. Tavalliseen kotiruokaan tarvittavat elintarvikkeet eivät ole mielestäni kalliita. Suuremmissa perheissä ehkä tuntuu, mutta kahden hengen taloudessa kissojen kanssa ei paljon huomaa. Teemme kaiken ruoan itse, myös leipä leivotaan itse kun on leivinuuni. Itse säilöttyä löytyy kellarista kuten maustekurkkua, punajuurta, hillosipulia, erilaisia marmelaadeja ja hilloja (erittäin vähäsokerisia), pakasteessa on kukkakaalia, brokkolia, pinaattia ym. ym. Hävikkiä ei tule ja joo, käymme molemmat töissä, joten ei tarvi tulla huutelemaan että työttömällä on aikaa säilöä ja leipoa. Meillä on aikaa omalle hyvinvoinnille aina.