Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pelottavin kokemuksesi matkustaessasi ulkomailla?

Vierailija
16.04.2023 |

Muistakaa mainita mikä maa se oli.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan Pietarissa kävelimme myöhään illalla Mariinski-teatterista hotellille. Joka kadunkulmassa oli lauma nuoria juoppoja tai sekäkäyttäjiä, eikä muita ihmisiä mailla eikä halmeilla. Mietin, että olisi pitänyt ottaa taksi.

Toisen kerran pelotti, kun olimme Rio de Janeiron flavelassa. Olen kai jonkinmoinen elämysnarkki, kun aina pitää mennä johonkin vaaralliseen paikkaan.

Vierailija
2/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Aikoinaan Pietarissa kävelimme myöhään illalla Mariinski-teatterista hotellille. Joka kadunkulmassa oli lauma nuoria juoppoja tai sekäkäyttäjiä, eikä muita ihmisiä mailla eikä halmeilla. Mietin, että olisi pitänyt ottaa taksi.

Toisen kerran pelotti, kun olimme Rio de Janeiron flavelassa. Olen kai jonkinmoinen elämysnarkki, kun aina pitää mennä johonkin vaaralliseen paikkaan.

Kolmas mieleen jäänyt oli New Yorkin Harlemissa sunnuntai-aamuna, kun menimme katsomaan paikallista musiikkijumalanpalvelusta. Siellä mustat miehet porukalla lämmittelivät käsiään polttamalla jätteitä öljytynnyreissä kadunkulmissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään paitsi lentomatka kun oli vähän turbulenssia.

Vierailija
4/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Kolmas mieleen jäänyt oli New Yorkin Harlemissa sunnuntai-aamuna, kun menimme katsomaan paikallista musiikkijumalanpalvelusta. Siellä mustat miehet porukalla lämmittelivät käsiään polttamalla jätteitä öljytynnyreissä kadunkulmissa.

Ja tässä oli pelottavaa?

Vierailija
5/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa väkivaltaisen, sekaisin kuin seinäkello olevan nistin sinänsä ontuva huoltoaseman ryöstöyritys ja siihen liittyvä mekkala. Ei voinut välttyä ajatukselta aseesta nistin taskussa.

Reilua ylinopeutta ratsiaan, sama maa. Kävi parikin kertaa mielessä, että saattaa paluulento siirtyä.

Vierailija
6/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Ja tässä oli pelottavaa?

Aloitettu kysymys on tarkoitettu subjektiiviseksi.

Vierailija
7/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei onneksi ole ikinä tapahtunut mitään oikeasti pelottavaa ulkomailla, mutta pari kertaa olen juossut aggressiivisia kerjääjiä karkuun Lontoon King's Crossin aseman seudulla joskus 90-luvulla. Siellä oli kansa ihan tillin tallin ja tulin aina viimeisellä junalla asemalle. Eli tulihan sitä pyrähdeltyä taksiin, onneksi niitä yleensä löytyi suht helposti.

Jollain lailla pelottavaa (vaikkei oma turvallisuus ollutkaan uhattuna) oli myös Pohjois-Englannissa asuessani ne pari kertaa, kun satuin yhtä aikaa jalkapallohull ujen kanssa samalle kadulle. Se mölyn määrä ja aggressio tuntui sisuskaluissa asti. Ei ollut vaikea päätös nopeasti hakeutua jonnekin pois hunnilauman tieltä.

Vierailija
8/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Ja tässä oli pelottavaa?

Se, että suurimmalla osalla silmät seisoivat päässä päihteiden käytön takia. Ainakin minulle tuli mieleen, että voisi tulla ryöstetyksi.

Vierailija
9/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että Suomessa olen pelännyt enemmän kuin missään muussa maassa. Muun muassa seurattu autolla kun olen lähtenyt yövuorosta kotiin.

Vierailija
10/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakko ja känny varastettiin Jenkeissä. Ei se nyt pelottavaa ollut, mutta harmillista kyllä.

Vierailija
11/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Ja tässä oli pelottavaa?

No koska musta mies. Sen takia.

Vierailija
12/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin kolmen lapseni kanssa USA:sta Abu Dhabiin. Kysymys ei ollut mistään unelmalomasta ja taloudellisista syistä oli ollut pakko ottaa halvin mahdollinen yhteys. Välilaskuja oli sitten ties kuinka monta, Kanadassa ainakin ja Euroopassa muistaakseni parikin. Matkanteko kesti reilusti toista vuorokautta.  Kun oltiin vihdoin perillä, ja oli tarkoitus siirtyä taksilla majapaikkaamme, hyppäsin lapsineni ensimmäiseen taksiin mikä eteen sattui. Aivan kaamea moka, enkä vieläkään tajua miten tuo pääsi tapahtumaan kun kun olen kuitenkin matkustellut aika paljonkin ympäri maailmaa.. Mutta olin umpiväsynyt, eikä ajatus kulkenut yhtään, halusin vain nopeasti itseni ja lapset sänkyyn nukkumaan. Torkkuessani siinä etupenkillä säkkipimeässä yössä keskellä aavikkoa tajusin sitten yhtäkkiä, ettei kyseessä todellakaan ollut virallinen taksi. Taksamittaria ei ollut missään, ei mitään firman logoja, eikä hinnasta ollut ollut kuskin kanssa puhetta. Hän ei yhtäkkiä muka osannut yhtään englantia, solkotti vaan lyhytsanaisesti jotain arabiaa. Pelkäsin ensin että meitä ollaan kuljettamassa johonkin tapettaviksi, tai ainakin vangiksi miljoonien lunnailla.

No, rahaa kuski tietysti oli vailla, mutta vei meidät kyllä majapaikkaan. Kyyti tosin maksoi koko matkakassamme, mutta se ei tuntunut kuolemanpelon rinnalla enää missään...

Vierailija
13/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut Lontoossa yöaikaan aivan lähistöltä laukauksia. Ei varmaan sikäläisessä mittakaavassa pitäisi olla pelottavaa, mutta tällai suomalaisena ei tehnyt mieli jäädä tarkkailemaan tilannetta pitemmäksi aikaa.

Muutoin olen puolisoni sanoin ulkonäöltäni spurgumagneetti, ja varsinkin suurkaupungeissa yöaikaan tupakoidessa tuon on havaittu pitävän paikkansa. Kodittomista ja random nisteistä suurimman osan kanssa ei ole tosin ollut koskaan mitään ongelmaa.

Vierailija
14/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei onneksi ole ikinä tapahtunut mitään oikeasti pelottavaa ulkomailla, mutta pari kertaa olen juossut aggressiivisia kerjääjiä karkuun Lontoon King's Crossin aseman seudulla joskus 90-luvulla. Siellä oli kansa ihan tillin tallin ja tulin aina viimeisellä junalla asemalle. Eli tulihan sitä pyrähdeltyä taksiin, onneksi niitä yleensä löytyi suht helposti.

Jollain lailla pelottavaa (vaikkei oma turvallisuus ollutkaan uhattuna) oli myös Pohjois-Englannissa asuessani ne pari kertaa, kun satuin yhtä aikaa jalkapallohull ujen kanssa samalle kadulle. Se mölyn määrä ja aggressio tuntui sisuskaluissa asti. Ei ollut vaikea päätös nopeasti hakeutua jonnekin pois hunnilauman tieltä.

Been there done that.

Vierailija
15/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa kannoilleni iski sitkeä kerjääjä. Onneksi oli päiväsaika, joten tuskin aitoon pelkoon oli aihetta. Tatskoja sun muita oli kroppansa täynnä. Yöllä tilanne olisi toinen.

Vierailija
16/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Ja tässä oli pelottavaa?

No koska musta mies. Sen takia.

Poliisi kertoo totuuden. Alkaa 1:08

Vierailija
17/76 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa tuli yöaikaan joku teini sekavana vaatimaan rahaa. Löin avokämmenellä naamaan niin että päässä ollut räppikattila lensi kuin friisbii ja poika karkuun. Tämä siis Hammarby Sjöstadissa. Hieman kyllä mietitytti, kun juuri samassa paikassa ammuttiin vuosi myöhemmin joku teiniräppäri, joka näytti kuvista päätellen ihan samalta kaverilta joka yritti sekavana ryöstöä. Oli vielä valkoinen poika.

Vierailija
18/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarissa noin 100-vuotias puolisokea käsitaksi-ladakuski kaahasi kaupungin läpi hirveää vauhtia. Silloin pelotti.

Vierailija
20/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Ja tässä oli pelottavaa?

Se, että suurimmalla osalla silmät seisoivat päässä päihteiden käytön

Usein se pelottavuus on oman pään sisällä, omissa mielikuvissa. Ei oikeassa tilanteessa. Niin kuin tuossa. Kaikki pelit johtuivat omista ajatuksista. Ei konkreettisesta vaarasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi