Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään muulla siitepälyongelmia?

Vierailija
15.04.2023 |

Mulla aivan jäätävä kipu kurkussa, vaikka syön Duactia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee enemmän katupäly.

Vierailija
2/13 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Savossa ei mulla ainakaan ole vielä suurempia oireita, silloin tällöin aivastuttaa, mutta enemmän täällä näkee katupölyä. Koivun siitepöly on mulle aiheuttanut eniten oireita. Nyt on pari-kolme vuotta mennyt melko helpolla, saa nähdä millainen tästä keväästä muodostuu.

Vierailija
4/13 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katupölystä kertovassa jutussa luki, että maskin käyttö voi auttaa.

Vierailija
5/13 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yli miljoonalla ihmisellä on siitepölyallergia, minullakin. Koivu kaikkein pahin; silmät ja nenä  vuotaa, silmäluomet turpoaa umpeen, aivastelen etc. Onneksi nykyään hyvät reseptilääkkeet.

Vierailija
6/13 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yli miljoonalla ihmisellä on siitepölyallergia, minullakin. Koivu kaikkein pahin; silmät ja nenä  vuotaa, silmäluomet turpoaa umpeen, aivastelen etc. Onneksi nykyään hyvät reseptilääkkeet.

Kun on monia allergioita, lääkkeiden teho heikkenee vuosien myötä. Elimistö tottuu lääkkeisiin, mutta ei allergiaa aiheuttaviin aineisiin. Merkillistä!

Vierailija
7/13 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin ainakin runsaana koivun siitepölyvuotena noita oireita, mutta käytän vaan ilman reseptiä saatavia lääkkeitä kuten Heinix ja Zyrtec, näitäkin vain pahimman ajan yli.

Vähäisen pölytyksen keväänä saattaa olla etten tarvitsekaan mitään lääkettä.

Olen 70-luvulla syntynyt, joten liekö sitten aikaa myöten tullut jonkinlaista sietokykyä vähäiselle pölytykselle. Allergia on kuitenkin testillä todennettu.

Vierailija
8/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsellä kovin pahoja, mutta serkun edesmenneellä vaimolla oli niin paha koivuallergia että kerran sairaalassa mitattiin hengitystilavuudeksi alle puoli litraa. Hengenlähtökään ei tainnut olla kovin kaukana?

Koivu vasta aloittelee kukintaansa. Kun sää on kuin morsian, se tiennee erittäin runsasta kukintaa. Kun kenties sadat tuhannet suomalaiset tuskailevat allergiaoireidensa kanssa, voi se olla osasyy jopa monen allergiavapaan psyykkiselle pahoinvoinnille, ikään kuin kollektiivisen empatian kautta?

Huhtikuu on kuukausista julmin, totesi kai runoniekka T. S. Eliot?

Vierailija
9/13 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olet ainoa maailmassa

Vierailija
10/13 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointi ohi, kipua edelleen.  Histec käytössä.

Vierailija
11/13 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Suomessa jo liikaa koivuja, pitäisiköhän nykyistä määrää harventaa kovalla kädellä kun tuo siitepölysaaste on niin järjettömän runsasta, joka kohta perkele vihreänä ja aiheuttaa ihmisille allergiaoireita, joten ovat terveyshaittakin!!

Vierailija
12/13 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin ainakin runsaana koivun siitepölyvuotena noita oireita, mutta käytän vaan ilman reseptiä saatavia lääkkeitä kuten Heinix ja Zyrtec, näitäkin vain pahimman ajan yli.

Vähäisen pölytyksen keväänä saattaa olla etten tarvitsekaan mitään lääkettä.

Olen 70-luvulla syntynyt, joten liekö sitten aikaa myöten tullut jonkinlaista sietokykyä vähäiselle pölytykselle. Allergia on kuitenkin testillä todennettu.

Oireilu alkoi toukokuun puolenvälin jälkeen, lääkkeelläkään ei ollut oikein mitään vaikutusta ja vieläkin aivastelen vaikka kesäkuu on jo yli puolessavälissä.  Tosin välillä kun sateli niin oli helpompaa.

Nyt kai koivun siitepöly pitäisi olla jo vähenemään päin joten liekö mahdollista että olen tullut allergiseksi nyt myös heinän siitepölylle? Kohta olen koko Suomen kesälle allerginen :/

Joku ötökkäkin purrut oikean jalkapöydän yläpuolelta nilkan nivelen yläpuolelta ulkosyrjällä ja turvoksissa monen sentin alalta :/

Vierailija
13/13 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahdoton allergiaoirepäivä, aivastuttaa ihan jatkuvasti, nenä vuotaa kirkasta ja vetistä nestettä lähes koko ajan, nieluakin kutittaa, pakko oli lähteä apteekkiin hakemaan Heinix paketti, toivottavasti edes tämä auttaa. Edellinen paketti oli Histecciä, se ei oikein täysin kyennyt estämään oireita.

Autossa jo otin ensimmäisen pillerin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi