Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin loppu! Kaupassakäynnin jälkeen tarvii päiväunet

Vierailija
15.04.2023 |

Työtaakka on viime kuukaudet ollut jäätävä, työilmapiiri huono, paljon muutoksia, vaihtuvuutta ja epäselvyyttä. Nyt alkaa kamelin selkä katketa. Pari viikkoa sitten vain itkin, kun töitä ajattelinkin, pääsiäinen meni täysin huilatessa ja nyt on taas jo veto pois.

Yöunet 12 h, kaupassa käynti, tiskikoneen tyhjennys ja päiväunet. Teini saa laitttaa itselleen ruokaa, kun en jaksa. Nyt jo itkettää alkava viikko.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarvii sairaslomaa, masennus kolkuttelee ovella. Lääkäriin nyt hop hop!

Vierailija
22/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tarvii sairaslomaa, masennus kolkuttelee ovella. Lääkäriin nyt hop hop!

Todellakin. Taustalla tosiaan voi olla masennusta tm. Koska kyllä tavallisesti kahdesta rasitteesta selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, mutta lisänä masentunut puoliso. Joten mulla ei ole oikeutta väsyä, kun se rooli on varattu puolisolle.

Vierailija
24/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle Ap:n kuvailema elämä edustaa varsin helppoa elämää, jos muuta ongelmaa ja rasitusta ei ole kuin työ ja kaupassakäynti. Nukkuakin kerkeät huimat 12 tuntia! Miten ihmeessä?! Puolilta päivinkö sinne työpaikalle vasta menet...?! 🙄

Minun silmissäni tällainen elämä on ihan normaalielämää. Ellei jopa helppoa. Useimmat suomalaiset ovat omasta mielestään huonossa työpaikassa, jossa on huono ilmapiiri ym negatiivista. Ja jokaisen työikäisen suomalaisen on myös kaupassa käytävä itse, jos ei tilaa verkkokaupasta ruokatavaroitaan kotiin. Mutta moni on kyllä tajunnut jo helpottaa sitä arkeaan mm. niillä kauppapalveluilla, jota nyky-yhteiskunta tarjoaa.

Minulla on 4 km työmatka suuntaansa, jonka kuljen kesät talvet polkupyörällä. Huonon kelin päivänä olen ajatellut, että nyt kyllä tilaan sieltä verkkokaupasta. Mutta vieläkään en ole niin tehnyt, vaan olen kiertänyt kaupan kautta kotiin. Mutta jo tieto siitä auttaa, että jos työssä- ja kaupassakäynti käyvät liian raskaiksi, niin voin edes kauppa-asioitani helpottaa sillä, että ruoat saa nykyään kotiinkuljetettunakin.

Liikunnan ja muun tekemisen on ihan todettu pitävän myös mielen virkeyttä yllä. On myös todettu, että palautumiseen ei riitä pelkkä lepo ja uni, vaan palautuminen vaatii lisäksi sellaista aktiviteettia, jota tykkää tehdä eli tekemistä, joka antaa mielenvirkeyttä. Lääke on siis levon lisäksi liikunta ja itseä kiinnostavat aktiviteetit.

Vierailija
25/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupat veloittavat reilun kympin siitä, että tuovat tilatut ostokset kotiin. Kyllä sen summan mieluummin maksaa kuin uuvuttaa itseään jonkun ostosreissun takia henkihieveriin. 🛒

Hassua, että toisaalta pidetään suurta melua siitä, että ruuan hinta on noussut, mutta silti ollaan valmiita maksamaan vielä kymmenen euroa lisää siitä, että ruoka tuodaan kotiin sen sijaan, että kävisi itse hakemassa. Ja säästäisi siinä sen kympin.

Ja että kauppareissu muka jonkun uuvuttaisi henkihieveriin? Se, että kävelee sisään lämpimään, valaistuun, puhtaaseen ruokakauppaan, mihin joku on tuonut ja asetellut ruuan valmiiksi esille niin, ettei tarvitse kuin ottaa haluamansa, maksaa ja viedä kotiin? Kaikkea sitä kuulee.

Vierailija
26/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupat veloittavat reilun kympin siitä, että tuovat tilatut ostokset kotiin. Kyllä sen summan mieluummin maksaa kuin uuvuttaa itseään jonkun ostosreissun takia henkihieveriin. 🛒

Hassua, että toisaalta pidetään suurta melua siitä, että ruuan hinta on noussut, mutta silti ollaan valmiita maksamaan vielä kymmenen euroa lisää siitä, että ruoka tuodaan kotiin sen sijaan, että kävisi itse hakemassa. Ja säästäisi siinä sen kympin.

Ja että kauppareissu muka jonkun uuvuttaisi henkihieveriin? Se, että kävelee sisään lämpimään, valaistuun, puhtaaseen ruokakauppaan, mihin joku on tuonut ja asetellut ruuan valmiiksi esille niin, ettei tarvitse kuin ottaa haluamansa, maksaa ja viedä kotiin? Kaikkea sitä kuulee.

Jos on väsynyt ja työtä on liikaa, on ihan oikein helpottaa taakkaansa tilaamalla ruuat kotiin. Odalla se ei edes maksa mitään. Mikähän k-kaupan agentti sinäkin olet. 

Vierailija
27/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kassien roudaaminen on raskasta. Ja jos kauppareissu vielä tehdään fillarilla ja on kilometrejä polkumatkaa edestakaisin. Kympillä kun pääsee näistä eroon, niin se on todella kannattavaa.

Autoileva ja jonkun kanssa kauppareissuja tekevä ei tietenkään kauppareissun raskaudesta voi mitään käsittää. Kaasun painaminen on kevyttä. Ja jos kumppani vielä kantaa kassit autoon ja kotiin puolesta.

Vierailija
28/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä lääkärissä. Noin voimakkaassa väsymyksessä voi olla kyse myös fyysisestä sairaudesta. 

Ei kannata. Minä kävin ja lääkäri ehdotti jutustelua psykiatriselle sairaanhoitajalle. Koska se jutusteluhan nyt ehdottomasti auttaa aina kaikkeen. Jos juttelemalla lakkaisia kaikki terveysongelmat niin huhheijaa olisi tervettä porukkaa. 

Vierailija
29/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä lääkärissä. Noin voimakkaassa väsymyksessä voi olla kyse myös fyysisestä sairaudesta. 

Ei kannata. Minä kävin ja lääkäri ehdotti jutustelua psykiatriselle sairaanhoitajalle. Koska se jutusteluhan nyt ehdottomasti auttaa aina kaikkeen. Jos juttelemalla lakkaisia kaikki terveysongelmat niin huhheijaa olisi tervettä porukkaa. 

Lääkäri on oikeassa. Kerroit "muutoksista ja epäselvyyksistä töissä, kamelin selän katkeamisesta" eli ongelma vaikuttaa olevan psyykkinen ylikuorma, johtuen työtilanteesta. Se kuorma mielestä pitäisi saada pois. Sen kautta jaksaa paremmin ruveta muihin muutostöihin elämässä.

Kyllä täällä on lukuisia neuvoja sadellut, jotka on tosi hyviä. Jos et jaksa mihinkään neuvoista tarttua, sitä suuremmalla syyllä lähde keskustelemaan tilanteestasi.

Vierailija
30/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin tulit jutustelemaan. Sitä kait sinä silloin tarvitset. Ainakin ensin.

Vierailija
31/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se psyk. hoitsu saattaa antaa sinulle saikkua, joten ehkä kannattaa senkin takia mennä.

Vierailija
32/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää hyvä ap ja heti kyydistä pois pariksi viikoksi. Sinulla varmaan on jäötävä selkäsärky, no ensin ne antaa sairaslomaa 3 pv, eiku menet uudelleen ,niin voit saada viikon lisää. Näin saat itsellesi lepoa ja pysyt työkykyisenä. Ei sinusta kukaan muu välitä, jollet itse pidä itsestäsi huolta. Toista tuo sopivin väliajoin ,kun olet loppu. Hautuumaat on täynnä korvamattomia.

Voit töissä saada pahaa silmää, mutta so what!

Vierailija
33/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle Ap:n kuvailema elämä edustaa varsin helppoa elämää, jos muuta ongelmaa ja rasitusta ei ole kuin työ ja kaupassakäynti. Nukkuakin kerkeät huimat 12 tuntia! Miten ihmeessä?! Puolilta päivinkö sinne työpaikalle vasta menet...?! 🙄

Minun silmissäni tällainen elämä on ihan normaalielämää. Ellei jopa helppoa. Useimmat suomalaiset ovat omasta mielestään huonossa työpaikassa, jossa on huono ilmapiiri ym negatiivista. Ja jokaisen työikäisen suomalaisen on myös kaupassa käytävä itse, jos ei tilaa verkkokaupasta ruokatavaroitaan kotiin. Mutta moni on kyllä tajunnut jo helpottaa sitä arkeaan mm. niillä kauppapalveluilla, jota nyky-yhteiskunta tarjoaa.

Minulla on 4 km työmatka suuntaansa, jonka kuljen kesät talvet polkupyörällä. Huonon kelin päivänä olen ajatellut, että nyt kyllä tilaan sieltä verkkokaupasta. Mutta vieläkään en ole niin tehnyt, vaan olen kiertänyt kaupan kautta kotiin. Mutta jo tieto siitä auttaa, että jos työssä- ja kaupassakäynti käyvät liian raskaiksi, niin voin edes kauppa-asioitani helpottaa sillä, että ruoat saa nykyään kotiinkuljetettunakin.

Jos tarvitsee 12 tunnin unet niin jokin on pielessä, henkisesti tai fyysisesti. Se täytyy korjata.

Vierailija
34/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin-kymppi ei ole rahaa eikä mikään. Tilatkaa muutaman viikon ruuat kerralla, toki pitää olla silloin 2 jk/pk.

Vierailija
35/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä se oli itselläkin kun oli raudanpuutetta...Ootko sitä testauttanut? Ja vaihda työpaikkaa.

Joo, ja sano vielä, että oot liian intropertti tai ekstropena, niin kaikki muotikliseet on todettu.

Vierailija
36/41 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarvitsen päiväunien jälkeen pikku päikkärit, kun oon niin loppu.

Vierailija
37/41 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitsee 12 tunnin unet niin jokin on pielessä, henkisesti tai fyysisesti. Se täytyy korjata.

Aivan. Voimavarat on jokaisella erilaiset, toinen kestää paremmin kuin toinen.

Omalla alalla työpäivä alkaa yleensä klo 7, minkä takia useimmat heräävät klo 5. Tuolla 12 tunnin unimäärällä pitäisi omallla alalla mennä jo klo 17 yöunille. Vastausta ei ole tullut siihen, miten työssäkäyvä edes voi nukkua vuorokaudestaan peräti puolet eli 12 tuntia, kun yöaikakaan ei ole niin pitkä.

Vierailija
38/41 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulla nyt palstalle valittamaan tilanteestaan ja alapeukuttaa sitten kaikki neuvot.

Vierailija
39/41 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin. Joko olet palamassa täysin loppuun ja siitä ei toivutakaan noin vain, tai sitten olet fyysisesti sairas. Pahimmassa tapauksessa molempia. Itse en kuunnellut kehoni viestejä ja painoin vaan täysillä eteenpäin, kroppa siinä hajosi. Tuli vuosien unettomuus, kilpirauhanen lakkasi toimimasta ja sen seurauksena tulikin sitten sata muutakin vaivaa. Kolme vuotta oltu toipumisen tiellä, en usko että saan koskaan entisiä voimiani takaisin.

Eli kannattaa miettiä kaksi kertaa, onko se työ sen arvoinen, että luovut terveydestäsi. Sairaslomalle saa jäädä, jos ei jaksa.

Vierailija
40/41 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene heti työterveyteen hakemaan saikkua, ennen kuin masennusoireet pukkaavat päälle niin pahasti ettet edes pääse sängystä ylös. Ei kannata odotella sinne asti. Ainakin kuukauden verran on hyvä olla poissa, jos kärsii lievästä tai keskivaikeasta masennuksesta (jotkut sanovat sitä burn outiksi). En suosittele kuitenkaan jäämään laakereilleen lepäämään vuosikausiksi. Lyhyehkö lepo ja sitten itsensä riuhtaiseminen takaisin töihin. Ehkä kannattaa myös etsiä toinen työpaikka. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi