HORMONIKIERRUKKA! (tietäjät). Minulla alkoi eilen kunnolliset kuukautiset kolmeen vuoteen! Onko nyt aika poistaa kierukka?
Eli tuli yllätyksenä eilen, että kuukautiset alkoivat. Hormonikierukan aikana on ollut vain hyvin niukkaa vuotoa, joskus vuotoa ei ole tullut lainkaan.
Nyt tuli kunnolla vuotoa ja jopa sellaisia sattumia (mitä se nyt onkaan) veren seassa. Tämä oli ihan positiivista, ei minua haittaa, olen aikeissa ollut poistaa koko kierukan muutenkin. Onko nyt sitten teho loppunut?
Nyt ei ole enää päivällä tullut vuotoa enää paljoa.
Olen kyllä muuttanut elämäntapojanikin runsaasti. Ruoan, liikunnan suhteen sekä lopettanut alkoholin juomisen tyystin. Voisiko keho reagoida tuohonkin?
Kommentit (5)
Kyllä se teho laskee pikkuhiljaa, mutta mirenan valmistaja antaa nykyään 7 vuoden suojan. Ennen se oli 5 vuotta. Eli vaikka menkat alkoi, niin ei teho kokonaan ole loppunut.
Minulla ollut kolme mirenaa vuodesta 2002 alkaen. Tämä viimeisin ollut 10 vuotta, mutta olen jo vaihdevuodet ohittanut. Pitää otattaa pois seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se teho laskee pikkuhiljaa, mutta mirenan valmistaja antaa nykyään 7 vuoden suojan. Ennen se oli 5 vuotta. Eli vaikka menkat alkoi, niin ei teho kokonaan ole loppunut.
Minulla ollut kolme mirenaa vuodesta 2002 alkaen. Tämä viimeisin ollut 10 vuotta, mutta olen jo vaihdevuodet ohittanut. Pitää otattaa pois seuraavan kerran.
Miten siihen tehoon voi luottaa kun kerta kuukautiset alkaneet? En uskaltaisi 7 vuotta pitää, mistä minä tiedän vaikka teho loppuisi jo viiden vuoden kohdalla.
Mulla mirena ollu nyt 5 vuotta, 2 vuodem kohilla menkat alkoi, loppui taas 3 vuoden kohilla. Nykyään tulee joskus jos on tullakseen
Kierukka ollut siis 3,5 vuotta. Mirenasta kyse.
-ap