Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi yksin Italiassa, netti ei toimi hänellä. Apua!

Vierailija
15.04.2023 |

Teinini on lähtenyt matkalle ja nyt kävi ilmi, että hänellä ei toimi netti Italiassa. Kaikissa muissa maissa toimi kyllä hyvin. Nyt pitkän vaeltamisen jälkeen löysi yhden kahvilan, jossa WiFi, ja soitti mulle. Kyseessä Elisan prepaid liittymä ja Elisan asoa ei tietenkään toimi näin lauantaina. Mikä avuksi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yhteyksien toimiminen ulkomailla edellyttää yleensä puhelimen uudellaankäynnistystä. Kyllä sen liittymän pitäis toimia Italiassakin, kunhan puhelin vaan löytää verkon.

Vierailija
22/26 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamalaa! Minä interreilasin nuorena ympäri Eurooppaa eikä silloin tiedetty mitään kännyköistä, netistä tai wifistä. Kuukauden kulutrua palasin kotiin ja Italiasta kotiin lähettämäni kortti tuli pari päivää sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini yksin Italiassa vaeltelemassa.... kyllä minäkin panikoisin.

Vierailija
24/26 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti Ruotsissa laittaa joku nettiasetus päälle. En vaan muista, mikä. Olisin tarvinut nettiä kartan ja parin osoitteen etsimiseen.

Vierailija
25/26 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi 15-vuotiasta yksin Italiaan, mutta en ymmärrä mikä hätä tässä puhelinasiassa on. Jos lapsi on matkalla yksin, äidin pitää luottaa siihen että hän selviää siellä itsenäisesti. Jos ei luota, silloin lapsi ei lähde matkaan alunperinkään.

Vierailija
26/26 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos teini päästetään yksin matkalle. 🤔 Vanhemmat kuitenkin vastuussa alaikäisestä ja eikö tuon ikäinen ole koulussa?