Isä postaa humalassa Facebookkiin
Jokseenkin kamala ja surullinen tilanne. Isäni on yli 70-vuotias ja alkoholisti. Tyypillisesti menee aina joku viikko tai kaksi ryypätessä ja sitten kerää itsensä kasaan muutamaksi päiväksi tai jopa pariksi viikoksi.
Joku ääliökaverinsa oli liittänyt isäni Facebookkiin. Pienellä kylällä kavereiksi sai sitten jonkun noin 150 ihmistä haalittua siellä. Nyt seinänsä alkaa muistuttaa avohoitopotilaan seinää suurin piirtein. Viime yönä on postannut jonkun 9 eri aivan päätöntä ja sairastakin juttua sinne.
Piilotin fiidin itseltäni, joten niitä ei enää tarvitse joka päivä nähdä, mutta tuntuu niin pahalta, että isä tekee itsestään tuolla käytöksellä aivan täydellisen idiootin ja pellen. Tuntuu, että ei tuonne kotikylille kehtaa enää mennä kun kaikki ovat nähneet miten pohjalle isäni on päätynyt ja miten hullulta hän vaikuttaa.
Onko mitään keinoa saada hankittua bänniä toiselle käyttäjälle? Viesteissä ei ole mitään sellaista tyypillistä kiellettyä kamaa mutta ovat aivan todella noloja ja sekopäisiä.
Kamala tilanne. Tekisi seuraavan kerran kun näen isän ottaa puhelin ja poistaa toi sovellus sieltä. Pelkään vain, että osaisi nyt jo tehdä sellaisen uudestaan.
Mitään neuvoja tai apuja? Onko kellään muulla ollut tämän tyyppisiä ongelmia? Voiko tässä tehdä mitään vai pitääkö vain hyväksyä tilanne ja katsoa sivuun.
😞
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ap, kyllä pienellä kylällä juorut ovat jo liikkuneet, ja toisaalta myös järkevät ja ymmärtäväiset ihmiset ovat varmasti hyvin myötätuntoisia sinua kohtaan, kun isäsi on itsensä tuohon pisteeseen juonut.
Juuri näin. Kuspäät on kuspäitä, niitä nyt valitettavasti aina riittää jokunen. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan perusmukavaa ja empatiakykyistä porukkaa. Ei tuo ap:n häpeä ole millään tavalla, surullista toki on alkoholismi aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sinä häpeät isäsi käytöstä? Mitä väliä, antaa hänen hävetä ihan itse tai olla häpeämättä.
Miksi aikuinen ihminen häpeää toisen aikuisen käytöstä?Minä häpeän, koska minut liitetään häneen. En haluaisi sitä. Tuo on tuon sekopään juopon tytär ja "kivoja" ennakkoluuloja. Nämä on näitä pikkukaupunkien ja kylien ongelmia.
No ihan turhaan häpeät. Tiedän juopon, mutta en ajattele mitenkään negatiivisesti hänen lapsistaan. En todellakaan mieti, että tuossa on juopon tytär tai poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos omat vanhemmat ovat niin vanhoja etteivät tajua somen päälle mitään. Olen miettinyt monesti miltä aikuisista lapsista tuntuu kun oma vanhempi hehkuttaa uutta kumppania somessa, pusi pusi ja ihkuu jne.
Siis kuinka vanhoja he ovat? Omat vanhemmat kävivät eläkeläisten tietokonekurssilla jo 20 vuotta sitten.
80+
Tiedoksi; suurin osa kahdeksankymppisistä on ollut Facebookissa pitkälle toistakymmentä vuotta. Yhdeksänkymppiset tuttuni eivät jaksa, puhuvat mieluummin puhelimessa, mutta hoitavat koneella kanta-asiat ja laskunmaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos omat vanhemmat ovat niin vanhoja etteivät tajua somen päälle mitään. Olen miettinyt monesti miltä aikuisista lapsista tuntuu kun oma vanhempi hehkuttaa uutta kumppania somessa, pusi pusi ja ihkuu jne.
Siis kuinka vanhoja he ovat? Omat vanhemmat kävivät eläkeläisten tietokonekurssilla jo 20 vuotta sitten.
80+
Tiedoksi; suurin osa kahdeksankymppisistä on ollut Facebookissa pitkälle toistakymmentä vuotta. Yhdeksänkymppiset tuttuni eivät jaksa, puhuvat mieluummin puhelimessa, mutta hoitavat koneella kanta-asiat ja laskunmaksun.
Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80+
Meidän kunta järjesti eläkeläisten tietokonekursseja toistakymmentä vuotta sitten. Äidin kuoleman jälkeen isä meni heti jollekin deittisivustolle jo tuohon aikaan. Löysikin heti seuraa, mutta isäkin valitettavasti kuoli sitten pari vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sinä häpeät isäsi käytöstä? Mitä väliä, antaa hänen hävetä ihan itse tai olla häpeämättä.
Miksi aikuinen ihminen häpeää toisen aikuisen käytöstä?Minä häpeän, koska minut liitetään häneen. En haluaisi sitä. Tuo on tuon sekopään juopon tytär ja "kivoja" ennakkoluuloja. Nämä on näitä pikkukaupunkien ja kylien ongelmia.
No ihan turhaan häpeät. Tiedän juopon, mutta en ajattele mitenkään negatiivisesti hänen lapsistaan. En todellakaan mieti, että tuossa on juopon tytär tai poika.
Okei. Hyvä, jos sinä et mieti, mutta hyvin moni kyllä miettii. Minua on lapsena aiheesta kiusattu ja samat kiusaajat ovat laittaneet nauruemojeita isäni fb-kirjoituksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80+
Meidän kunta järjesti eläkeläisten tietokonekursseja toistakymmentä vuotta sitten. Äidin kuoleman jälkeen isä meni heti jollekin deittisivustolle jo tuohon aikaan. Löysikin heti seuraa, mutta isäkin valitettavasti kuoli sitten pari vuotta myöhemmin.
Ja niitä naisia oli siis useampia sieltä deittisivustolta. Vastasin puhelimeen ja jouduin kolmelle naiselle sanomaan, että isä on valitettavasti kuollut.
Käsittääkseni Facebookille voi tehdä ilmiannon, jonka perusteella se voi antaa bannit. Tosin en tiedä riittääkö toisen sana yksin. Kokeile sitä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu postaa aina kännissä, mutta hänen juttunsa on tosi hauskoja. Oikein runosuoni loistaa. Kaikki tietää, että alkoholiongelma on, mutta ei sitä ajattele mitenkään negatiivisesti. Hän on nyt vaan tuollainen.
Hänen lapsensa (mikäli niitä on) ei välttämättä pidä hauskoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuinen ihminen häpeää toisen aikuisen käytöstä?Normaali, tunne-elämältään terve ihminen välittää siitä, mitä hänen perheenjäsenensä tekevät, ja tuntee tilanteen mukaan esim. ylpeyttä tai vaikka häpeää heidän touhuistaan. Niin yksinkertainen on vastaus kysymykseesi tällä kertaa. Tee siitä johtopäätökset omasta tilanteestasi.
Ymmärrän tämän, mutta toisaalta olen sitä mieltä, että lapsi ei ole vastuussa vanhempiensa sekoiluista ja siitä häpeä tunteesta täytyy päästä irti, koska se varjostaa pahimmillaan koko elämää. T: alkoholistin lapsi (ei se jolle vastasit)
Kun olet isäsi luona ja hän on kännissä. Mene hänen fb sivulle ja postaa kaikki kiellettyjä juttuja, kuvia ym..
Hän saa ikuiset banit fb:lta.
Mun isä kanssa järkyttävä somessa. Postailee kuvia reuhkapäisistä alkoholistijengeistä, raivoilee maailman tilasta sekavasti, haukkuu " heilojaan" rumasti jne. Some heijastaa sitä että hänen menonsa ei ole enää hauskaa vaan todella huonossa jamassa on. Masentavaa niinkuin alkomholistin elämän seuraaminen avuttomana vierestä on.
Eiköhän isäsi tutut tunne isäsi eikä hänen fb-sivut ole sinun häpeäsi.
Alkoholistiperheissä häpeä on tavallista ja kuulostaa siltä, että yrität pitää jotain kulissia yllä ja kantaa sellaista vastuuta ja taakkaa, joka kuuluu yksin alkoholistille
Kyllä ja sitä oppii jo häpeämään lapsuudessa, kun kiusataan tämän takia...