Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä postaa humalassa Facebookkiin

Vierailija
15.04.2023 |

Jokseenkin kamala ja surullinen tilanne. Isäni on yli 70-vuotias ja alkoholisti. Tyypillisesti menee aina joku viikko tai kaksi ryypätessä ja sitten kerää itsensä kasaan muutamaksi päiväksi tai jopa pariksi viikoksi.

Joku ääliökaverinsa oli liittänyt isäni Facebookkiin. Pienellä kylällä kavereiksi sai sitten jonkun noin 150 ihmistä haalittua siellä. Nyt seinänsä alkaa muistuttaa avohoitopotilaan seinää suurin piirtein. Viime yönä on postannut jonkun 9 eri aivan päätöntä ja sairastakin juttua sinne.

Piilotin fiidin itseltäni, joten niitä ei enää tarvitse joka päivä nähdä, mutta tuntuu niin pahalta, että isä tekee itsestään tuolla käytöksellä aivan täydellisen idiootin ja pellen. Tuntuu, että ei tuonne kotikylille kehtaa enää mennä kun kaikki ovat nähneet miten pohjalle isäni on päätynyt ja miten hullulta hän vaikuttaa.

Onko mitään keinoa saada hankittua bänniä toiselle käyttäjälle? Viesteissä ei ole mitään sellaista tyypillistä kiellettyä kamaa mutta ovat aivan todella noloja ja sekopäisiä.

Kamala tilanne. Tekisi seuraavan kerran kun näen isän ottaa puhelin ja poistaa toi sovellus sieltä. Pelkään vain, että osaisi nyt jo tehdä sellaisen uudestaan.

Mitään neuvoja tai apuja? Onko kellään muulla ollut tämän tyyppisiä ongelmia? Voiko tässä tehdä mitään vai pitääkö vain hyväksyä tilanne ja katsoa sivuun.

😞

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joskus samankaltainen tilanne, eipä siinä oikein mitään voinut tehdä.

Vierailija
2/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sinä häpeät isäsi käytöstä? Mitä väliä, antaa hänen hävetä ihan itse tai olla häpeämättä.

Miksi aikuinen ihminen häpeää toisen aikuisen käytöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kerran yhden juoruisen ja hieman yksinkertaisen ja naiivin ihmisen vanhemman somea. Sinne se oli oksentanut todella noloa henkilökohtaista juttua. En enää ihmettele miksi kyseinen tyyppi on mikä on. Kotoahan nuo lähtee. Sori ap, ei koske sinua, mutta tuli mieleen.

Vierailija
4/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos omat vanhemmat ovat niin vanhoja etteivät tajua somen päälle mitään. Olen miettinyt monesti miltä aikuisista lapsista tuntuu kun oma vanhempi hehkuttaa uutta kumppania somessa, pusi pusi ja ihkuu jne.

Vierailija
5/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä pienellä kylällä juorut ovat jo liikkuneet, ja toisaalta myös järkevät ja ymmärtäväiset ihmiset ovat varmasti hyvin myötätuntoisia sinua kohtaan, kun isäsi on itsensä tuohon pisteeseen juonut.

Vierailija
6/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos omat vanhemmat ovat niin vanhoja etteivät tajua somen päälle mitään. Olen miettinyt monesti miltä aikuisista lapsista tuntuu kun oma vanhempi hehkuttaa uutta kumppania somessa, pusi pusi ja ihkuu jne.

Siis kuinka vanhoja he ovat? Omat vanhemmat kävivät eläkeläisten tietokonekurssilla jo 20 vuotta sitten.

Vierailija
7/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka vanhoja he ovat? Omat vanhemmat kävivät eläkeläisten tietokonekurssilla jo 20 vuotta sitten.

80+

Vierailija
8/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🙈

Vierailija
9/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu postaa aina kännissä, mutta hänen juttunsa on tosi hauskoja. Oikein runosuoni loistaa. Kaikki tietää, että alkoholiongelma on, mutta ei sitä ajattele mitenkään negatiivisesti. Hän on nyt vaan tuollainen. 

Vierailija
10/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alkkis on elänyt noin vanhaksi?

Vierailija
11/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilota uutisista tai poista kavereista. Paha mieli vaan tulee. Ymmärrän sinua. Minulla höperö äiti kirjoitteli kaikkea paskaa humalassa ja häpäisi itsensä. 

Vierailija
12/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita esimerkki isäsi julkaisusta. Kaipaan piristystä.

Vierailija
13/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kerran yhden juoruisen ja hieman yksinkertaisen ja naiivin ihmisen vanhemman somea. Sinne se oli oksentanut todella noloa henkilökohtaista juttua. En enää ihmettele miksi kyseinen tyyppi on mikä on. Kotoahan nuo lähtee. Sori ap, ei koske sinua, mutta tuli mieleen.

Hah, noi on hauskoja lukea. 😅. Miettii, että ei se oma elämä sittenkään ole niin huonoa 😊

Vierailija
14/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa postaa?

Vierailija
15/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wt

Vierailija
16/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80+

Minun isäni on 85 ja Facessa 🥳

Vierailija
17/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Mutta ei säälitä, hävettää ja ärsyttää. Olen kieltänyt ehdottomasti, ettei lisää esimerkiksi minun lapsistani tai lemmikeistäni mitään sinne.

Vierailija
18/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sinä häpeät isäsi käytöstä? Mitä väliä, antaa hänen hävetä ihan itse tai olla häpeämättä.

Normaali, tunne-elämältään terve ihminen välittää siitä, mitä hänen perheenjäsenensä tekevät, ja tuntee tilanteen mukaan esim. ylpeyttä tai vaikka häpeää heidän touhuistaan. Niin yksinkertainen on vastaus kysymykseesi tällä kertaa. Tee siitä johtopäätökset omasta tilanteestasi.

Vierailija
19/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä häpeän, koska minut liitetään häneen. En haluaisi sitä. Tuo on tuon sekopään juopon tytär ja "kivoja" ennakkoluuloja. Nämä on näitä pikkukaupunkien ja kylien ongelmia.

Vierailija
20/35 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita esimerkki isäsi julkaisusta. Kaipaan piristystä.

Liity ryhmään "Leikitään, että ollaan vanhoja ihmisiä internetissä".