Asiat, joista tänään ahdistuin töissä ja kuitenkin olin vain hiljaa.
1. Työkaveri puhui negatiiviseen sävyyn ystävästäni
2. Työkaveri huomautti virheistäni. asiallisesti kylläkin, mutta ahdistaa oma sähläykseni ja tyhmyyteni
3. Työkavereiden pahan puhumiset muista työkavereista. Niitä oli useampia ja yksi juttu oli ihan käsittämätön aihe suuttua
4. Yksi mukava työkaveri osoittautui tänään epäilyttäväksi kun tuli fiilis että käyttää hyväkseen minua vaikka siihen ei ollut mitään syytä
5. omat haitalliset ajatukset
6. En uskaltanut kysellä apua kun pelkäsin että kysyn taas jotain tyhmää ja häiritsen muita
Siinä tais olla tän päivän saldo.
Ei mikään paras päivä, mutta ei huonoinkaan.
Kommentit (5)
Ei kannata ahdistua jos virheistä huomautetaan asiallisesti. Olisiko parempi jos tekisit niitä virheitä uudelleen ja uudelleen ja saisit potkut?
Olet luuseri. Ryhdy narsistiksi niin elämä on helpompaa...
Oma negalista eiliseltä:
- Toimari sekaantui arkiseen operatiiviseen toimintaan koska haluaisi oikeasti olla product owner eikä toimari. Taas.
- Esimiesasemassa oleva henkilö jakoi alaisensa terveystietoja ("Ville ei osallistu tänään" vs. "Villellä ja hänen vaimollaan on tänään kamala ripuli").
- Joku spämmäsi sähköpostilla vapaa-ajan kerhon perustamista 20 hengelle, vaikka meillä on eri viestintäkanavat tuollaiselle off-topicille.
- Kollega ei ollut ottanut koppia viranomaisasiasta kuittauksesta huolimatta, minä jouduin pahoittelemaan viranomaiselle.
- Taloushallinto ei ollut maksanut puhelinlaskuani, tuli operaattorilta varoitus liittymän sulkemisesta.
En jaksa listata enempää.
Tohon vikaan kohtaan et kyllä lähde, aina pitää kysyä, jos tuntuu sille, että on epävarma osaako. Parempi niin kuin tehdä väärin ja korjata jälkikäteen.
Ja jos joku tuntuu ärtyneeltä, kun kysyt, niin se voi johtua ihan jostain muusta kuin sinusta. Minäkin ärsyynnyn, kun muut ei osaa kommunikoida, mitä ovat tekemässä tai eivät kykene keskustelemaan, mitä missäkin vaiheessa olisi järkevää tehdä. Kun se uusi sitten kysyy jotain voin olla ärtynyt, mutta se ei johdu siitä uudesta. Eilenkin jouduin jäämään ylitöihin sen takia, että tärkeät asiat olisi jääneet tekemättä, kun se työpari ei sitten ollutkaan huolehtinut niistä.
Asiat, jotka piristi mun (ap:n) päivääni tänään:
1. Ystävälliset hymyt, lempeä puhe ja silmiin katsominen
2. Hyväntahtoinen vitsailu
3. Minua tervehdittiin
4. Minua kiitettiin ja onnistuin ilahduttamaan työkaveria
5. Mukava jutustelu, jossa ketään ei haukuta