Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vahinko=ei toivottu?!

Vierailija
29.11.2006 |

tuli toisesta ketjusta mieleen: onko se jotenkin sama-asia jos sanoo että lapsi oli vahinko, että se ei olisi toivottu?

itse olin aina toivonut saavani lapsen nuorena, ja toivoin myös vähintään kahta lasta, onko sillä siis merkitystä että tulin raskaaksi yllättäen eli sattuoi " vahinko" ? en ole koskaan ajatellut ettei lapseni olisi toivottu...

miten muut ajattelette?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kumpaakaan lasta ei ole ehditty tekemällä tekemään. Siinä vaiheessa, kun testi on näyttänyt plussaa, en todellakaan ole pomppinut riemusta mutta en toisaalta itkenyt kauhustakaan. Mutta aika nopeasti sitä lasta on kuitenkin ruvennut odottamaan innokkaasti.

Vierailija
2/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö toivottu lapsi ole pidetty lapsi? siis jos tekee abortin, lapsi ei ole toivottu jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi luonto vetää tikanpojan puuhun...Useimmat nyt ainakin.

Vierailija
4/4 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä mielessä ehkäisyn pettämisestä alkaneet vahinkoraskaudet ovat varmaan lähes kaikki jossain määrin ei toivottuja...Ei toivottukin voi kuitenkin olla monenasteisesti; jollakulla voi esimerkiksi olla tavallaan halu tulla raskaaksi, mutta ei ole ihan vielä uskaltanut tehdä sitä tietoista päätöstä raskauden yrityksestä, toisille taas aika ja elämäntilanne on täysin väärä. Lisäksi vahingossa alulle saatettui lapsi -jos se päätetään pitää - kuitenkin varmaan yleensä siinä raskausaikana muuttuu toivotuksi ja halutuksi. Joten en oikein osaa edes tyhjentävästi määritellä mikä on ei toivottu lapsi...Vahinkossa alkunsa saanut lapsi nyt ei kuitenkaan ole läheskään aina sama asia kuin ei toivottu. Ja ei toivottu lapsikaan ei TODELLAKAAN ole sama kuin ei rakastettu.

Itse tulin raskaaksi nuorena ja täysin väärässä elämäntilanteessa. Olin huonossa vakipano-suhteessa, rahaton ja juuri korkeakouluopinnot aloittanut. Kun raskaustesti näytti kahta viivaa oli se todellakin ei toivottua ja silkka vahinko! Pari päivää vain itkin ja kirosin. Noin puolessa välissä raskautta olisin jo antanut oman henkeni lapseni puolesta ja syntyessään lapseni ei olisi voinut olla enempää haluttu. Rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta koskaan missään voi kukaan rakastaa ja katsoessani elämäni kokonaisuutta hän on kaikista asioista se vähiten vahinko. Alkunsa hän kuitenkin sai vahingossa ja ei toivotusti...Mitä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi