Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syystä rippimekot ovat nykyään lyhyitä tyrkkymekkoja?

Vierailija
14.04.2023 |

Nelikymppinen täti tässä hei. Mitä ihmettä on tapahtunut rippimekoille vuosien saatossa? Nykyään ne ovat just ja just puolisääreen ulottuvia paljastavia spagettiolkainmekkoja, jotka yhdistetään vielä korkkareihin. Yhdistelmä ei todellakaan tuo mieleen ripille päässyttä, vaan jotain ihan muuta...

https://www.mecco.fi/mecco-rippimekko-cocktail-dress-jm10051/

Kommentit (485)

Vierailija
461/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait ne oo sen kummempia ku yo tai muissa valmistujaisissa. 

Vierailija
462/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta ainakin on hyvä, että mekot lyhenevät. Kun kerran joudun maksamaan rahaa sukulaistyttöjen ripille pääsystä, odotan toki vastineeksi näkeväni toisenkin parin huulia ja saavani hyvää kakkua kahvin kera. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli -70 luvulla puoleen reiteen rippihame, serkun vanha, tykkäsin.

Vierailija
464/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli polveen asti ulottuva hame. Omalla tyttärellä oli myös polvimittainen takaa pidempi mekko.

Bilevaatteet on eri asia kuin kirkkovaatteet.

Vierailija
465/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mikä tää nykyjuttu on että rippitytön asu pitää olla sellainen että peittää hädin tuskin mitään mutta pojat pukeutuu perinteiseen pukuun? Älytön kontrasti.

Vierailija
466/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LäähPuuh-papeille silmänruokaa.

Vierailija
467/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olen aina ajatellut että baariin ja sukujuhliin pukeudun eri tavalla, mutta antaa jokaisen pukeutua omalla tyylillään. 

Vierailija
468/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus voisi olla minun! Tämä!!

Vierailija
469/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en aikoinaan saanut koko rippimekkoa. Ei ollut niin suuri saavutus. Pukeuduin jo valmiiksi vaatekaapistani löytyneisiin juhlavaatteisiin. Ylioppilasjuhliin sain varta vasten ostetun mekon.

Minä olin rippikuvassa äidin vaatteissa ja ylioppilaan vanhassa mekossani. Niin? T. Toinen nelikymppinen täti

Vierailija
470/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuolle aloituksen tehneelle ollut tullut pikku virhe tekstissään.  Hän kirjoitti puolisääreen ulottuvasta mekosta, mutta tarkoitti varmaan  puolireiteen ulottuvaa, kuten kuvan sininen mekkokin oli.  Itselläni oli 70-luvulla rippiasuna polvipituinen musta hame ja valkoinen kauluspusero.  Mitään albaa meillä ei ollut.

Vierailija
471/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen saa pukeutua miten haluaa!!!

Jostain syystä se tarkoittaa AINA niin paljastavasti kuin mahdollista ;D

Naiset yritetään pukea säkkeihin kaikkialla maailmassa. Yksi tuossa haikaili miten oli niin ihanaa kun tytöillä oli peittävät valkoiset asut. Säkin väri saa näköjään vaihdella, mutta säkki pitää olla päällä. Onneksi nuoret naiset kapinoivat. Muuten kuljemme kohta burkissa.

Jos vartalon esittely on niiiiin voimaannuttavaa, mikset kulje alasti ihmisten ilmoilla?

Älä yllytä! Nehän melkein jo kulkeekin.

Vierailija
472/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riepuja

Vierailija
473/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näät 14 kesäiset lapset seksuaalisesti, suosittelen terapiaa.

Se on hyvä. Suositellaan terapiaa myös heille, jotka eivät ymmärrä sitä, ettei lapsen tarvitse pukeutua aikuisten herutusvaatteisiin siitä huolimatta, että enemmistö ei hyväksy lapsen seksualisointia.  

Lasten ei tarvitsisi käyttää aikuisten vaatteita, jotka seksualisoivat lapsen ja antavat hänelle itselleen signaalin liian varhaisesta seksualisoitumisesta, joka saattaa aiheuttaa terapian tarpeen. Jos siis hankkii itse seksuaalisia kokemuksia liian aikaisin tai joku aiheuttaa niitä hänelle.

Lapsi, jolla on aikuisen naisen keho rintoineen ja takapuolineen, ei ole vielä psyykkisesti valmis siihen, että joutuu liian aikaisen seksualisoinnin kohteeksi, vaikka lapsen seksualisoija olisi samanikäinen lapsi, joka välillä kiekuu ja välillä römähtelee. 

On myös ymmärrettävä, että joku aikuinen - joka tarvitsisi terapiaa ja lääkitystä, mutta ei saa  tai halua - päätyy seksualisoimaan lasta jossain tilanteessa, jossa lapsi on yksin ja  esimerkiksi lapsen aikuismaisesti esillä olevat rinnat (jotka eivät tietenkään ole seksuaalisesti yllyttävät kenellekään muulle kuin per. versseille, vaikka lapsi olisikin aikuinen joka heruttelisi).

Niinettä. Kyse on todellakin lapsesta, kuten sanoit. Lapsi, jonka ei missään nimessä pitäisikään olla kenenkään seksualisoitavana, miksi hänen ylipäätään pitäisi pukeutua tavalla, joka yleisesti  käsitetään "seksikkääksi" pukeutumiseksi aikuisella (vaikka ei tietenkään ole yhtään seksuaalista, koska nainen ulkoiluttaa rintojaan omaksi ilokseen koska voi, jos siis ulkoiluttaa niitä).

Jos tapahtuu vääriä juttuja, lasta ei ehkä hirveän paljon auta, vaikka koko av tuomitsee tekijän yksimielisesti.

Vierailija
474/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajattomat vanhemmat kai sallii ja jopa yllyttää sellaiseen pukeutumiseen. Voi olla niitä samoja vanhempia, jotka  lähettelee opettajille asiattomia viestejä.

Vierailija
475/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ei päästä varpaisiin peitetty on provosoiva.

Vierailija
476/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on puolisääreen ei puolireiteen. Suosisin kuitenkin lähemmäs nilkkoja meneviä malleja.

Vierailija
477/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ei päästä varpaisiin peitetty on provosoiva.

🤦🏻

Vierailija
478/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näät 14 kesäiset lapset seksuaalisesti, suosittelen terapiaa.

15-kesäiset. Eivätkä ole lapsia.

Vierailija
479/485 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin joo tällaisissa rippijuhlissa, jossa mekko juuri ja juuri pysyi tytön suht isokokoisten rintojen päällä. Kyllähän muutama mies tuijotti vähän liian pitkään. Mutta varmaan ne ihaili tytön upouutta rippiristiä 🙄

Kumpaa sinä paheksuit, 15-vuotiasta lasta vai aikuisia miehiä?

Molempia.

-eri

Vierailija
480/485 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tyrkkymekot ovat yksinkertaisesti mauttomia. Antavat käyttäjästään halvan vaikutelman. Moni teini ei sitä ehkä tajua, mutta luulisi edes äitinsä välittävän, minkä näköisenä lapsensa liikkuu.

15 on tosi nuori. Vanhemmilla viimeinen sana vaatetuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi