Siitepöly ja allergia
Taas on paska tukkoinen olo, ja väsyttää aina kun käyn ulkona. Mutta ei myöskään huvittaisi syödä lääkkeitä, kun ne väsyttävät vielä lisää.
Onko kukaan keksinyt mitään luonnollisempaa niksiä allergian hoitoon?
Laitan tähän omani:
Nenäkannu ja suihku.
Kommentit (29)
Vanha tuttu Benadryl toimii täällä edelleenkin.
Häiritsee tosin tuo hinta, kun isosta pakkauskoosta on luovuttu.
Pienissä 12 kpl paketeissa hinta on tuplat vanhaan isoon 96 kpl pakettiin verrattuna.
https://www.oloapteekki.fi/blog/post/siitepolytiedote-2024-katso-kesan-…
Siitepölytiedotteesta ollut itselle hyötyä
Ilmeisesti syksyllä ja talvella syntyminen lisää allergioiden riskiä ja itse tosiaan olen loppusyksystä syntynyt, vuoden viimeisellä neljänneksellä, ja koivun siitepölyallergia vaivaa.
Olen syntynyt helmikuussa ja pienestä asti koivuallerginen.
Nyt on tulossa paha vuosi uutisten mukaan ja jo tuntuu. Joko muilla silmät kutiaa?
Nenä vuotaa, silmät kutiaa ja ristiallergia kutittaa kurkkua jos syö raakana tiettyi vihanneksia/hedelmiä. Vähintään naaman pesu (tai suihku) aina kun tulee ulkoa. Pihalle lähtee mielellään vasta vesisateella. Näillä mennään. Viimeksikin kun ostin allergialääkkeitä, jäi ne käyttämättä. Unohdan ne aina kaapin nurkkaan, kai oon vaan nii tottunu että kutittaa ja niiskututtaa.
Vierailija kirjoitti:
Nenä vuotaa, silmät kutiaa ja ristiallergia kutittaa kurkkua jos syö raakana tiettyi vihanneksia/hedelmiä. Vähintään naaman pesu (tai suihku) aina kun tulee ulkoa. Pihalle lähtee mielellään vasta vesisateella. Näillä mennään. Viimeksikin kun ostin allergialääkkeitä, jäi ne käyttämättä. Unohdan ne aina kaapin nurkkaan, kai oon vaan nii tottunu että kutittaa ja niiskututtaa.
Et ole sitten kovin pahasti allerginen, jos et muista ottaa lääkkeitä.
Nyt on tosi pahat oireet, mites muilla?
Itsellä koivun siitepölyallergia ja tympii apteekissa allergialääkettä ostaessa kun aina kysellään ja selitetään kuin ensikertalaiselle vaikka ikää jo 48v. Tiedän kyllä jo kokemuksesta mitä allergialääkettä tarvitsen kun olen käyttänyt niitä ennenkin.