Kaikki aika ja voimat menee siivoamiseen ja ruoanlaittoon!!
Silti täällä on aina sotkuista ja ruokakin on epäterveellistä. Mitä mä teen väärin verrattuna niihin, joilla on aina siistiä ja ihanaa?
Kommentit (28)
Siivoamisesta pääsee, kun ei ole liikaa tavaraa, kaikelle on paikka ja tavarat laitetaan heti käytön jälkeen paikalleen.
Ruuanlaitto helpottuu, kun suunnittelee viikon etukäteen. Itse teen esimerkiksi koko viikon työlounaat sunnuntaina.
Käytkö myös töissä kuten suurin osa naisista ?
Teen kerralla jotain hyvää pataa,jota sitten syödään. Siivoan niin että vähän kerrassaan. Aika iso talo joten vain yksi kerros kerrallaan. Kesällä vähennän mattoja. Olohuoneeseen ei saa tuoda vaatteita. Päivän päätteksi kaikki astiat keittiöön. Pitää vähentää tavaraa , helpompi siivota.
Pyydät siirron veronmaksajien rahoista itsellesi kuten muukin rikas eliitti on tehnyt (etenkin EU:n kautta) ja heillä on sitten omat siivoajat ja kokit ei tarvitse tehdä mitään...
Vierailija kirjoitti:
Siivoamisesta pääsee, kun ei ole liikaa tavaraa, kaikelle on paikka ja tavarat laitetaan heti käytön jälkeen paikalleen.
Ruuanlaitto helpottuu, kun suunnittelee viikon etukäteen. Itse teen esimerkiksi koko viikon työlounaat sunnuntaina.
..ja vatsa kiittää pilaantuneesta ruoasta? Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin niitä ruokia pöydällä säilyttää. Itselläni ainakin käytössä jääkaappi ja pakastin.
Vika on siinä, että käytät siihen kaikki voimasi. Käytä sen sijaan järkeäsi ja käytä enemmän aikaa suunnitteluun jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia jääkaappi. Se helpottaa kovasti ruuan säilyttämistä.
olet siis hidas, heikko ja sotkuinen
Voisiko olla joku sairaus tai esim raudan puutos jota ei ole todettu mutta joka heikentää voimiasi? Kilpirauhasen vajaatoim8nta? Uniapnea?
toiset vaan ovat siistejä ja ihania ihmisiä. sinä et kuulu heihin.
Sama. Paitsi että syön perustervellisesti. Valitettavasti tulee vedeltyä herkkuja sitten siihen väsymykseen ja uupumukseen, mikä tulee kotiaskareissa.
Mulla on päällisin puolin ihan suht siistin näköistä, mut kaapit on hujanhajan.
Älä sotke niin paljon. Tavarat paikoilleen heti käytön jälkeen. Tee ruokaa isompi satsi pakastimeen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos jaksaminen on niin huonoa, ettei yksinkertaisesti kykene repäisemään ja tekemään kaikkea kerralla...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päällisin puolin ihan suht siistin näköistä, mut kaapit on hujanhajan.
Minulla toisin päin. Tiedän missä mikäkin tavara on ja niille on oma paikkansa, mutta pölyjen pyyhkiminen, luuttuaminen ja ikkunoiden pesu saattaa jäädä välistä pitkäksi aikaa.
Keksiskö joku miten siivoamisesta voisi tehdä jonkun kivan pelin tai leikin, niin että se sujuu puolihuomaamattomasti?
Vierailija kirjoitti:
Sama. Paitsi että syön perustervellisesti. Valitettavasti tulee vedeltyä herkkuja sitten siihen väsymykseen ja uupumukseen, mikä tulee kotiaskareissa.
Ja sitten olet vielä väsyneempi herkkujen syönnin jälkeen. Onko sulla isokin perhe, jos niitä kotiaskareita on uupumukseen asti? Eikö perheenjäsenet voi auttaa?
Älä osta epäterveellistä ruokaa. Terveellisen teko ei kestä yhtään pidempään kuin epäterveellisenkään. Esim kaalipaistoksen tai minkä tahansa salaatin tekee vähintään yhtä nopeasti kuin keität makaroonia tai paistat ranskalaiset. Vaihdat vaan lisuketurhuudet (makaroni, peruna, riisi) kasviksiin ja tadaa, ruokavaliosi on huomattavasti terveellisempi.
Sama. Joten en osaa auttaa.