Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa ja itkettää

Vierailija
12.04.2023 |

Mitä keinoja käytätte kun mieli on maassa ja itku kurkussa? En tarkoita mitään päivän masennusta vaan ihan sairautta, masennusta ja ahdistusta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen etsinyt ja kuunnellut tänään minulle tärkeää musiikkia YouTubesta. Yritän seuraavaksi jaksaa lähteä lenkille luontoon. Pyydän apua Jumalalta, kun omat voimani loppuvat.

Vierailija
2/3 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän soittaa jollekin ystävälle, jutella ihan muusta kuin masennuksesta. Tai potkin itseni ihmisten ilmoille. Saan muuta ajateltavaa.

Vaikeaan masennukseen tarttee tietenkin apua, terapiaa ja/tai lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on itkettänyt tai ahdistanut koko päivän ja en ole meinannut saada tehdyksi mitään, yritän keskittyä aina yhteen asiaan kerrallaan.

Esimerkiksi jos syön, niin keskityn syömiseen ihan konkreettisesti: "nyt pistän haarukallisen suuhun", tai jos peseydyn niin eri kehonosien pesemiseen ym.

Saatan myös kysyä itseltäni, mitkä asiat voisivat auttaa minua jaksamaan eteenpäin juuri siinä hetkessä. Usein ihan perusasioista huolehtiminen, syöminen, juominen, peseytyminen ja ulkoilu voivat auttaa. Joskus on helppo unohtaa esimerkiksi millainen merkitys saattaa olla sillä, että on jaksanut peseytyä ja on saanut puhtaat vaatteet päällensä. Yritän olla itselleni armollinen jos päivän suunnitelmat kaatuvatkin ja keskityn huolehtimaan itsestäni, jolloin jaksan ehkä seuraavana päivänä taas paremmin ja saan tehtyä haluamani asiat.

Tietysti pidempiaikainen apu on tarpeen jos on koko ajan huono olla, mutta nämä toimivat ensiapuna. Mikä tahansa yksittäinen positiivinen asia, jonka kokee pystyvänsä oman jaksamisen rajoissa tekemään saattaa helpottaa yllättävän paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä