Kuinka usein yleensä sairastatte vuoden aikana flunssaa ja kuumetta?
Itse olen vältellyt julkisia tapahtumia tai paikkoja joihin kerääntyy ihmisiä ja pysynyt terveenä mutta heti alkoi oireet kun kävin sellaisessa.
Kommentit (53)
Ehkä joskus lapsena. En oikein koskaan sairasta flunssaa (ei tää reumantaudin kanssa eläminenkään toki aina ihanaa ole), iso ja terve urheilijapuoliskoni on useammin jossain kulkutaudissa. Koronaakaan en ole saanut. Kaikki tarjotut rokotteet olen ottanut.
52 kertaa vuodessa.
Maanantaisin.
0-1 kertaa, mutta kuumetta harvemmin.
Joka kuukausi, ja flunssa saattaa kestää monta viikkoa.
Aina tarttuu, kun on ihmisten ilmoilla.
Koko 20-luvulla olen ollut flunssassa kerran; loppukesästä 2022 kun poika tuli armeijasta lomille jossain superpöpössä. En tiedä mistä johtuu harvoin sairastuminen, en saanut ikinä edes koronaa.
Minä olen aina ollut flunssassa tms joka kuukausi, koko elämäni ja aina saanut kokea huonoa omaatuntoa siitä. Vasta nyt viisikymppisenä diagnosoitiin sellainen geenimutaatio, joka aiheuttaa immuunivajauksen.
Flunssat yms. eivät tartu minuun helposti. Viimeksi sairastamani tartuntatauti oli korona, marraskuussa 2023. Sitä edellistä en edes muista.
Näin siitä huolimatta että olen ihmisten ilmoilla viikoittain ja käyn säännöllisesti myös labrassa ja apteekissa joissa varmaankin liikkuu keskimääräistä enemmän flunssaisia ihmisiä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
2-3 kertaa vuodessa flunssa hengitystieinfektio. Yskittää ja röhä. Inkivääriteetä otan ja hunajaa sekä tarvittaessa panadol forte 1G. Pullohengitys ja höyryhengitys hyväksi.
0-1kertaa, en edes muista milloin viimeksi, mutta vuosia sitten. Koronakaan ei ole vielä iskenyt.
Yleensä 1-3 flunssaa. Harvoin nousee kuumetta ja jos nousee, kyseessä on pääsäntöisesti ollut korona tai jokin muu tulehdus.
Riippuu vuodesta. Kun kotona iski Suoneen, en ollut v. 2020-2021 kertaakaan kipeänä. Oli turvavälit, etätyöt ja maskipakko. Ja julkista palvelua vähennettiin. Muistan kun ravintoloista sai hakea take awaynä kotiin, muttei saanut jäädä sinne syömään. Tietysti kulttuuri jäi todella vähäiseksi, ei konsertteja tai teatteria.
Jännä sitten oli se kun koronarajoitukset oli purettu ja palattiin kohti normaalia, olin joulukuun 2021 ja toukokuun 2022 välillä 4 kertaa flunssassa, näistä yksi oli korona, jonka takia jouduin 3 päiväksi sairaalaan.
Nyt tänä vuonna 2025 olen ollut kahdesti flunssassa.
Tässä ajatusviiva: 24. Tässä yhdysmerkki: 2-4. Veikkaanpa, että ajatusviiva ei näy.