Kuinka usein yleensä sairastatte vuoden aikana flunssaa ja kuumetta?
Itse olen vältellyt julkisia tapahtumia tai paikkoja joihin kerääntyy ihmisiä ja pysynyt terveenä mutta heti alkoi oireet kun kävin sellaisessa.
Kommentit (53)
Aiemmin en sairastellut juuri koskaan, en siis välttämättä edes nuhaa vuosittain. Elämäntavat olivat mitä olivat, tupakoin, ramppasin baareissa, en juuri liikkunut muuta kuin hyötyliikuntaa, söin vähän mitä sattuu ja olin töissä koulussa, jossa varmasti olin alttiina ihan kaikille pöpöille.
Nyt elämäntavat täysin päinvastaiset ja viimeisen reilun puolen vuoden aikana olen ollut 4 kertaa kunnon flunssassa ja jopa kuumeessa, joka sekään ei aiemmin noussut koskaan. Imuroin jostain syystä kaikki taudit itseeni. Sattuumaako?
Noin joka toinen vuosi on pieni nuha joka ei estä työssäkäyntiä. Kerran kuudessa vuodessa kuumeinen flunssa.
Kerran vuodessa.
Lääkärikin naurahti, kun lähes päivälleen samaan aikaan olin käynyt vuotta aikaisemmin hakemassa droppeja nuhaan.
Olen tunkenut itseni joka paikkaan ja vuoden sisällä ainut jonka sairastin on korona ja senkin flunssan kaltaisilla oireilla. Huvittavinta on, että työnantaja ei uskalla palkata tällaista 50 v lapsensa jo aikuisiksi kasvattanutta naista ja olettaa, että nuoremmat tekevät työt tehokkaammin!
Riippuu vuodesta. Toissa vuonna oli flunssia kymmenkunta (ihan kuumetauteja ainakin suurin osa). Noista kymmenestä puolet osui parin kuukauden ajanjaksolle. Kierre ja päiväkoti-ikäiset lapset... Viime vuonna oli 2 kertaa korona, ei muita tauteja ja nyt en ole ollut sairaana ollenkaan viime kesän jälkeen (kuten eivät lapsetkaan). Ilmeisesti tuosta sairasteluputkesta jäi sitten käteen kuitenkin vastustuskykyä.
No itse oon nuorempi ja teen työt tehokkaammin kun vanhemmat työkaverit, mutta se liiallinen työkuorma (eli jos tekee töitä muidenkin puolesta) niin kuitenkin lopulta sairastuu sitten helpommin flunssiis stressin takia.
Aika harvakseltaan on, viime vuonna oli kaksi kertaa pitkästä aikaa, keväällä ja syksyllä, noita aiempi flunssa oli v. 2019.
Kuljen paljon ihmisten parissa, en välttele ihmisjoukkoja ja koko korona-aikakin meni ihan lähityössä kun etänä en voi hommiani hoitaa. Töissä on muutama kymmenen ihmistä, mutta eivät vaihdu juurikaan.
Koronaan en vielä ole kertaakaan sairastunut.
Terveyskirjasto: Perusterveellä aikuisella on keskimäärin 24 hengitysteiden virusinfektiota (flunssaa) vuosittain.
mutta silti täällä palstalla tuntuu aina olevan enemmistö super ihmisiä, jotka ei koskaan sairasta:D
Viimeksi 2016.. vuotuiset rokotukset olen ottanut yli 65-vuotiaana
Joka toinen vuosi, mutta töistä olen joka vuosi saikulla 12 päivää.
Kunnolla sänkypotilaana harvemmin kuin vuosittain, mutta lämpöä voi tulla rasittuneena ja epämääräisiä hengitystieoireita pari krt vuodessa. N54
Vierailija kirjoitti:
Terveyskirjasto: Perusterveellä aikuisella on keskimäärin 24 hengitysteiden virusinfektiota (flunssaa) vuosittain.
mutta silti täällä palstalla tuntuu aina olevan enemmistö super ihmisiä, jotka ei koskaan sairasta:D
Siis 2 viiva 4
Hyvä palsta kun ei toimi välimerkit
Riippuu vuodesta. Kyllä mä yleensä ainakin kerran vuodessa jonkunlaisen flunssan sairastan. Kuumeessa en ole kuin poikkeustilanteissa. Olen nyt 45 ja olen ollut ehkä 4 kertaa kuumeessa aikuisena. Viimeiset kerran koronassa ehkä vuonna 22 ja influenssassa vuonna 18.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 2 viiva 4
2-4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 2 viiva 4
2-4
No ei toiminut mulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 2 viiva 4
2-4
2-4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 2 viiva 4
2-4
No ei toiminut mulla
Sä kokeilit varmastikin ajatusviivaa, eli sitä pitempää viivaa, jota tuossa yhteydessä pitääkin käyttää. Tuossa esimerkissä on yhdysmerkki, lyhyempi viiva. Se toimii, ajatusviiva jostain syystä ei.
Keskimäärin nolla kertaa vuodessa. Viimeisen kymmenen vuoden aikana ehkä kerran tai kaks ja nekin kesäloman aikaan.
Korona aikana olin minimaalisessa nuhassa 1 kerran v. 2020-2022. Sen jälkeen luovuin maskista keväällä 22 ja vuoden aikana olen ollut nuhassa n. 3-4 kertaa (yksi nuha ja 3 tms lievää nuhaa). Olen töissä varhaiskasvatuksessa joten täällä kiertää myös taudit.