Hei te, jotka joudutte käyttämään rauhoittavia lääkkeitä, mitä työtä teette?
Kiinnostaisi siis tietää, millaisissa työtehtävissä pystyy toimimaan normaalisti myös käyttäessä esim Opamoxia. Tiedän kyllä joitakin ihmisiä, jotka jotakin rauhoittavaa lääkettä käyttävät ja ovat myös työelämässä, mutta olisi kiva saada laajempikin kattaus kokemuksia. Tätä kysyn siinäkin mielessä, että saatan sen perusteella harkita uran/alan vaihtoa, koska näemmä ilman rauhoittavaa en ole, enkä tule näemmä koskaan olemaankaan työkykyinen (kovasta yrityksestä ja pitkäaikaisesta kokeilusta huolimatta).
Kommentit (14)
Toimin vaativassa asiakaspalvelutyössä.
Alalla on paljon mielenterveysongelmia ja rauhoittavien lääkkeiden käyttö jokapäiväistä.
Kun tuhannennen kerran vastaa torveloille, ettei asiakaspalvelijalla ole mahdollisuutta auttaa asiakkaan ongelmassa ja se stana alkaa vänkyttämään vastaan, tekisi mieli joskus huutaa suoraa huutoa, hakata kännykkää pöydänkulmaan ja mikäli mahdollista, saada asiakas käsiinsä turpasaunaa varten.
Olen aivan loppu ja mielessäni nousee aina vain uudelleen alan vaihto, sillä esimerkiksi työvoimatoimiston virkailijana, etuuskäsittelijänä vastuu asiakkaita kohtaan olisi vähäisempää ja valmiiksi häpeää tuntevien asiakkaiden käsittely olisi helpompaa ja palkitsevampaa.
Vierailija kirjoitti:
Alalla on paljon mielenterveysongelmia ja rauhoittavien lääkkeiden käyttö jokapäiväistä.
Kun tuhannennen kerran vastaa torveloille, ettei asiakaspalvelijalla ole mahdollisuutta auttaa asiakkaan ongelmassa ja se stana alkaa vänkyttämään vastaan, tekisi mieli joskus huutaa suoraa huutoa, hakata kännykkää pöydänkulmaan ja mikäli mahdollista, saada asiakas käsiinsä turpasaunaa varten.
Olen aivan loppu ja mielessäni nousee aina vain uudelleen alan vaihto, sillä esimerkiksi työvoimatoimiston virkailijana, etuuskäsittelijänä vastuu asiakkaita kohtaan olisi vähäisempää ja valmiiksi häpeää tuntevien asiakkaiden käsittely olisi helpompaa ja palkitsevampaa.
En uskalla luvata, että asia olisi niin. Moni asiakas on hyvin ahtaalla ja tunteet voivat olla monella tavalla pinnassa, mikä toki on ihan ymmärrettävääkin. Mutta ajattele nyt itse, mahdollisesti talousvaikeuksissa oleva tai syrjäytynyt ihminen jota elämä kovasti koetellut, taustalla ehkä lisäksi päihde tai mt ongelmaa ja sinä saat kertoa ettei rahaa nyt ole valitettavasti tulossa sen ja sen pykälän perusteella tai tuohon puuhapajaan sinun olisi nyt pakko osallistua vaikkei siitä kyllä apua työllistymiseesi olekaan.. Reaktioita voi tulla monenlaisia.
Ehkä joku puhelin aspa saattaisi olla astetta helpompi, vaikka siellä toki haistatellaan vielä helpommin, mutta ne on kuitenkin helpompi sivuuttaa, kun kukaan ei sentään ole naaman edessä huutamassa. Asiat ei tunnu niin henkilökohtaisilta.
Kyllä monissakin ammateissa pärjää myös rauhoittavien kanssa, kunhan kyse ei ole mistään aivan äärimmäistä tarkkuutta vaativasta työstä, jossa pienikin herpaantuminen saattaa aiheuttaa joko ruumiita tai valtavia taloudellisia tappioita. Uskoisin, että rauhoittavien käyttäminen on työelämässä paljon luultua yleisempää, pakkohan se on jotenkin ihmisten yrittää pärjätä rajoitteistaan huolimatta, eikä moni edes halua pyrkiä työkyvyttömyys eläkkeelle koska haluavat pysytellä työelämässä ja nauttia työn tuomasta taloudellista turvasta.
Sanoisin, että etenkin moni sellainen työ, jossa saa työskennellä omassa tahdissaan sopii, mieluiten vielä sisältäen etätyötä, jolloin niitä rauhoittavia ei välttämättä edes tarvitse käyttää lainkaan etäpäivinä jos ei ole palavereita. Valitettavasti vain monet tällaiset työt vaativat pohjalle korkeakoulu tutkinnon.
Sillä yksi oli liehuva liekinvarsiJa toinen oli kuivaa puuta.Mutta minä olin tulehen tuijottaja,Jolle tuli niin tukalasti kuuma.
En käytä, mutta älä mee mihkään huolitsija / liikenteenhoitajaduuniin, jollet ihan varmuudella tiedä, että on harvinaisen "kodikas" meininki tyyliin muutamalla mukavalla vakioasiakkaalla.
Jos mun pitäis palata, niin en keksis muuta keinoa kuin joku rauhoitttava tai quiet quitting. En siis palaa.
Eihän rauhoittavia määrätä enää kenellekään.
Selvitä muu lääkitys itselläsi... Mulla aiheutti ne rauhoittavien tarvetta. Nyt en ole yli 5v tarvinnut
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tämä. Moderaattoreita on pääosin mt-ongelmaisia.
Taloushallinnon työt jossain pienessä parin hengen toimistossa, tutkijan työt, asiakaspalvelijan työt etenkin etänä, monet it-alan työt etenkin etänä, monet vaativat asiantuntijatason työt jos voi tehdä pitkälti etätöinä kuten lakipalvelut, keittiötyöt, monet raksatyöt (ei ehkä torninosturin kuljettaja tai muut missä käytetään isoja työkoneita), monet asennustyöt, siivoustyöt (ei koneilla), taiteilijan ja monet muut luovat työt, kirjailijan työ.. Onhan niitä vaikka kuinka paljon.
Olen tk eläkkeellä.