Onko Suomessa terapeutteja, joista olisi apua traumoihin?
Olen siis aikuinen nainen, ja kärsin narsististyyppisten vanhempieni ikävästä käytöksestä minua kohtaan. Käytös on alkanut, kun tulin teini-ikään ja jatkuu edelleen. Tuntuu, ettei tällaisia ongelmia Suomessa oikein edes tunnusteta, joten mietin, onko täällä terapeutteja, joilta tähän voisi saada apua. Yhden Kelan korvaaman terapian olen käynyt (kognitiivinen suuntaus), mutta siitä ei oikein tähän ongelmaan ollut apua.
Kommentit (9)
Eikö aikuinen jo voi jättää nuoruutensa taalse ja elää elämäänsä. Ja antaa vanhempiensa elää rauhassa.
Jenni Kivimäki on perehtynyt narsismiin. Pitää vastaanottoa Helsingissä. Ehkä etävastaanotot onnistuu myös.
Terapia EI AUTA MITÄÄN. Aiheesta on tehty tutkimuksia. Psykiatria auttaa. Se on tiede, terapia ei ole tieteeseen perustuvaa, vaan huuhaata naisille kovaan hintaan.
Ota yhteyttä Antti Tuiskuun, hän on terapeutti.
Katso mm.traumaterapiakeskuksen sivut.
Vierailija kirjoitti:
Terapia EI AUTA MITÄÄN. Aiheesta on tehty tutkimuksia. Psykiatria auttaa. Se on tiede, terapia ei ole tieteeseen perustuvaa, vaan huuhaata naisille kovaan hintaan.
Olen eri mieltä.
Jopa tällaisen ketjun avaaminen ja muiden mielipiteiden lukeminen ja vuorovaikutus auttaa. Ihminen on sosiaalinen eläin.
Sitä, auttaako psykiatria ENEMMÄN en kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Jenni Kivimäki on perehtynyt narsismiin. Pitää vastaanottoa Helsingissä. Ehkä etävastaanotot onnistuu myös.
Eikö hän ole perehtynyt lähinnä parisuhteessa esiintyvään narsismiin?
Ap
Traumaterpeutteja löytyy, mutta ovat järkyttävän työllistettyjä.