Onko yleistä,että synnyttäjä on 10 cm
auki useita tunteja ennen ponnistusvaihetta?
Luin juuri synnytyskertomustani. Olin täysin aiki klo 10.30 ja ponnistin klo 14.50. Ponnistus helppo ja kesti viisi minuuttia. Johtuikohan helppous siitä, että paikat ehtivät venyttymään riittävästi? Toipuminen synnytyksestä oli myös nopeaa. Toipuminen meni jopa yli odotusten. Korjaaantui ekalta lapselta jäänyt väljyys.
Kommentit (7)
Ensimmäinen ponnistus 8 min, toinen 4 min, ja kolmas lapsi syntyi yhdellä työnnöllä. Tikkejä ei olla tarvittu kertaakaan. Ja jokaisella kerralla olen saanut ponnistaa heti kun paikat on auki. En todellakaan olisi pystynyt odottamaan tuntikausia, ponnistamisen tarve oli niin valtava!
Sain minäkin alkaa ponnistaa jo pian klo 10.30 jälkeen. Vauva ei vaan liikkunut ja tuntui, että jotain oli pielessä. Kätilöt puhuivat imukupista, pyysin odottamaan tilanteen korjautumista muuten. En halunnut tietentahtoen edetä immukuppisynnytykseen. Odotin epparin avulla nuo tunnit ponnistamatta ja jo onnisti, kun uudelleen ponnistin.
Vierailija:
Sain minäkin alkaa ponnistaa jo pian klo 10.30 jälkeen. Vauva ei vaan liikkunut ja tuntui, että jotain oli pielessä. Kätilöt puhuivat imukupista, pyysin odottamaan tilanteen korjautumista muuten. En halunnut tietentahtoen edetä immukuppisynnytykseen. Odotin epparin avulla nuo tunnit ponnistamatta ja jo onnisti, kun uudelleen ponnistin.
piti sanomani epiduraalin ei epparin:)
Oliko puudutetta vai ihanko luomuna? Oliko kova ponnistamisentarve? Vai lieväkö?
Kätilö kun ei ehtinyt katsomaan minua ja siinä vaan sit kärvistelin tuskissani. En nimittäin varsinaisia työntöpolttoja tunne.