--- TOUKOKUISTEN keskiviikko ---
Laitan nyt pinon pystyyn, kun en sitä löytänyt.
Tulen kertomaan omat kuulumiset sen kauan odotetun lääkärikäynnin jälkeen.
Laru rv 14+0
Kommentit (27)
Linkki eilisiin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8955347&p=3&tmode=1&smode…
( . ) päänsärky vaivaa taas, apua!
Hb oli hyvä 124, joten siitäkään ei tämä mahdoton pääkipu voi johtua.
Muuten olo on ihana, vauva liikkuu paljon, ruoka maistuu jne...
Sunnuntaina olisi esikoisen 3v. synttärit. 15 Aikuista tulee klo.13,
10 lasta tulee vasta klo.17.
Tarjottaviakin pitäisi pikku hiljaa valmistella.
Nakkipiirakoita, katkarapusalaattia, fetasalaattia, cocktailpiirakoita ja munavoita, sipsejä,popcornia, dippikastiketta, hirvenlihapullia ja tietysti täytekakkua ja keksejä.
Tosin anoppi ja appiukko saapuvat lauantaina ja lähtevät sunnuntaina jo ennen juhlia koska he haluavat olla aikaisin kotona. *en ymmärrä*
Että tällaista tänne...
hauskaa loppuviikkoa...
Mukavaa keskiviikkoa vaan kaikille toukoille! Ja tervetuloa uusille! :)
Meille kuuluu ihan hyvää. Päästiin Tampereen yliopiston tutkimukseen alle 3-vuotiaiden influenssarokotteista...ja nyt iltapäivällä mennään eka kertaa käymään. Lääkärin tarkastus yms...tosi perusteellista.
Muuten tänne ei sen ihmeempää. Yöllä huomasin, että maha on somasti pyöristynyt navan alta. Ihana kumpare. :D Ootteko te muuten huomannut, että maha pullahtaa aina kerralla enemmän...ja viime raskaudessa naurettiin, että se tapahtuu aina samana viikonpäivänä? Ja sit vesseli syntyikin tuona viikonpäivänä??? Heh? Tarua vai totta?
Nyt tuo vesseli tuolla imoittelee, että aamupäiväunet saisivat olla hänen mielestään historiaa... olis nyt vähän vielä nukkunut niin sit iltapäivä siellä tutkimuksessa menis mukavasti.
Jaksuja vaan kaikille ja toivottavasti neuvola- ja lääkärikäyynit menevät hyvin. Tulehan Laru kertoamaan heti kuulumiset! Sun puolesta tulee jännitettyä, kun sulla ihan speciaali tilanne.
Voimia vaan ja nauttikaa masun pyöristymisestä!
Mama2006
Muuttoauton kans sattui sähellys ja ne tuleekin vasta tänään (toivottavasti!).
Mami1801: Mulla on kans armoton päänsärky ollut eilisestä ja tottakai mä tyhmä hilasin kaikki lääkkeet jo eilen aamulla uuteen kotiin. Yöllä heräsin 3 kertaa niin, että sain unta vasta kun mies hieroi hartioita.
Mut eiköhän tää tästä pikku hiljaa...
Jaksamista neitin synttärijärjestelyihin. Voikun voisin olla paikalla!
Laru: täällä kans odotellaan sun lääkärikäynnin tietoja, palaan viel illal lukemaan.
Hassua vaik ei ihmisiä tunne, niin silti jännittää puolesta.
[color=blue] Pirteää keskiviikkoa kaikille tän harmaan sään keskellä! [/color]
Tääläkin jännittyneenä LARUN neuvolakuulumisia odotellaan :D
Muuten ei mitään erikoista tai uutta! Välillä mietin et olikohan ne mun tuntemat liikkeet oikeita liikkeitä ku nyt taas ei mukamas mitään oo tuntunut!!? tää on ärsyttävää ku niitä alkaa tuntea niin sit ei taas tunnukkaan. mut muistan jostain lukeneeni et alussa ne ei päivittäin tunnukkaan!! noh odottelua et alkais kunnolla tuntumaan. ja kyllähän mä aina välillä jotain pientä olen tuntetivani,mut silti mietin et olikohan vain mahan möllintää :/ huoh
MAMI1801 Oi mitkä synttäriherkut meinaat tarjolle laittaa :P het monenlaista herkkua ja tarjottavaa:D kyllä vieraiden kelpaa:)
mäkin tässä jo pähkäilen pojan lähestyviä synttäreitä mitä sitä tarjois kakun lisäks....kuitenkin suolasta ja makeaa menee hyvin kaupan et pitää molempia olla. ajattelin voileipäkakkua kyllä tehä,se on niiiin hyvää:P täytyy vain tehdä ISO kakku et riittää itellekkin:D
Tuohon MAHAN KASVUUN mä en oo kiinnittänyt huomioo sen enempää mitä nyt todennut että todellista mahan kasvua on tuola alamahassa,navasta alempana ja sit tää ylempi on ihan syömispömppöä :( ja kun ei enään omat housut mahdu jalkaan vaan mammahousuja on pidettävä.eikun yhdet matalavyötäröiset joustavat farkun tyyliset housut menee....niitä käytän ja mammafarkkuja. onhan ne joo vielä vähän isoja niinku joku totes,mutta eipä ainakaan palellu napa kun mammahousut lämmittää=) vaikka ne sit vähän meinaa valuakkin,heh :)
eipäs tänne tän kummempia....palailen vielä lukemaan LARUN ja muidenkin kuulumisia myöhemmin=)
Täällä minä vain olen koulusta poissa, ei ole oikeastaan mitään syytä, muuta kuin että ei siellä ole tekemistä minulle nyt. Kohta sitä valmistutaan (ensi kuussa), ja se on kivaa..
Joku oli tuntenut liikkeitä, ihanaa! Minä odotan oikein innolla sitä päivää kun ne alkaa tuntumaan (mulla tuskin kovin aikaisin kun ekaa odotan). Masuista oli puhetta.. Minulla tämä masu täällä on jo viikon kaksi ollut aika pallo, tuossa alhaalla, ihan jo aamusta asti joten ajattelin ettei se enää ole turvotusta (sitäkin mulla oli aluksi). Olen ostanut yhdet mammahousut, tällaiset joissa on leveä " resori" , jotka ylettyvät melkein rintojen alle. Ja täytyy sanoa, että muita housuja (tavallisia siis) en aio enää päälleni laittaa, nämä ovat niin mukavat, ei kiristä mistään! :D Jotkut ihmiset on jo tulleet vähän arvelemaan mulle, että ootetaankos teillä, mitäpä sitä kieltämään. Jotkut vähän katselevat masua, mutta eivät kehtaa sanoa mitään. Voi ehkä " harjaantumattoman" silmään näyttää siltä että olisin vähän lihonut. Aika huvittavaa sinänsä, koska muutenhan olen laihtunut; jaloista, takapuolesta ja käsistä!
Huh, olipas selostus.. Ensi viikolla sitten taas neuvolaan, toivottavasti kaikki hyvin. Paino näytti nyt kiloa enemmän puntarilla, että josko se nyt rupeaa vähän nousemaan. Toivottavasti ei liian kanssa. Minulla on alkanut haluttaa kauheasti makeaa, normaalisti sitä ei haluta, vaan himoan aina suolaista. Nyt taas suolaista ei yhtään haluta. Paitsi joo, salmiakkia.. jos se lasketaan suolaiseksi!
Onko kenelläkään " vielä" paha olo? Kauhukseni hoksasin, ettei se mulla ole mennyt kokonaan ohitse, vaan tulee kyllä aika ajoin. Mm. silloin kun olen nukkunut päiväunet iltapäivällä, tai jos nukun pitkään (niinkuin tänään). Täällä kärsitään myös tosi tarkasta hajuaistista. Nytkin haisee joku ka**a mun nenään jostakin!
Mukavaa odotusta kaikille ja nauttikaa! Minäki yritän vaikka öklöttää! :)
sämpyläinen 14+1
Larulle kaikkea hyvää lääkärikäynnille :) Täälläkin odotellaan kuulumisia:)
Mitään uutta ei taida ollakkaan... tulin ko kymmeneltä koululta kotiin, kun ei jaksanut olla tylsiä aineita:/ nyt oon yrittäny huonon oman tunnon lievittämiseksi tehä englannin tehtäviä, mutta oon niin onnettoman huono niissä, ettei mitään rajaa... pitäis korjata jotain lauseita jotka on väärin, mutten näe niissä mitään vikaa:) mun puolesta ne on hyviä niin.. seuraavaksi kääntämään jotain tiivistelmää..huoh:O piti välillä keksiä jotain muuta..
Kiva kun muidenkin massu alkaa kasvaa kunnolla.. vaikka eihän sitä koneen kautta näe, mutta kun tää meikän pötsi on ollu jo niin kauan tälläinen jättimäinen niin odotan sitä hetkeä kun muillakin näkyy ja se " saakin" näkyä..oon ihmetellyt kun se niin aikasin pullahti. mammahousut on käytössä olleet jo monta monta viikkoa..eikä ne edes valu.. on kyllä S-kokoa kun oon muuten melko hoikka, mutta näissä on kyllä selkeesti tiukempi tuo ylä kuminauhakin kuin muissa mammafarkuissa.. hyvät kyllä.. (H&M mainos..)
Sämpyläiselle lohdutuksia: täällä oksennetaan vieläkin. Nyt ei tosin kahteen päivään:) josko se nyt loppuisi..pahaa tekee kyllä jatkuvasti. En uskalla tuulettaa vielä...
Ei kummempaa..jatkan enkkua:p Mirage 16+4
Ainaki kaks viikkoa olen ollu nettipimennossa kun ollut remontti käynnissä ja piti heivata kone pois tieltä.
Hyvin olen jaksellut,pahoinvointi ja väsymys helpottanut. Vieläkään ei tietyt ruoat maistu joten aika yksipuolinen on ruokavalio tällä hetkellä. Huomenna olis eka neuvola lääkäri. Lääkäri kuulemma aika tiukkis joten saas nähdä mitä se sanoo mun painon noususta(+6kg yhteensä). Edellisissä raskauksissa tullu koko aikana vaan 10kg. Nyt taitaa tulla tuplasti se =(
Päänsärkyä minullakin ollut. Migreeni todettiin juuri ennen raskauden alkua, mutta siihen ei mitään hoitoa.
Ihanaa, kun olette kaipaillut mua :)
Ihan ensimmäiseksi on sanottava, että kaikki oli lääkärissä hyvin; vauva elossa, ei turvotuksia ja kohdunkaula kiinni. Muuten lääkärikäynti oli tosi pettymys. Olin ihan itkuinen kun tulin sieltä.
En päässyt tänne aiemmin kirjoittamaan, kun kone tökki näillä sivuilla. Ehkä ihan hyväkin, kun olin niin tunnekuohussa.
Ensinnäkin tutkimuksen teki Naistenklinikan Äitiyspoliklinikan ylilääkäri, nimi jäi muistista. Koko käynti kesti noin 20 minuuttia. Ultrat lääkäri teki niin, etten nähnyt ruutua. Kun oikein väänsin päätä näin sellaisen sivukuvan ruudusta. Vauvasta lääkäri sanoi " täällä on nyt yksi oikein vilkas sikiö" , " tässä käsi" , " ei näytä olevan turvotusta" . Siinä kaikki. Ei mitään muuta vauvasta. En siis nähnyt mitään liikkeitä. Enkä saanut yhtään kuvaa.
Kohdun kaulasta hän sanoi, että se on hyvin kiinni ja että kohdunkaulakanava (?) oli 43mm.
Vointia hän ei kysellyt. Sanoin supistuksista ja että olin ollut sairaslomalla niiden takia. Siihen hän ei kommentoinut mitään.
Ainut mitä lääkäri kysyi oli " kumpi vauvoista kuoli, A vai B?" ja " oliko edellisellä kerralla supistuksia?"
Kun kyselin mitä mieltä hän on työstäni ja varsinkin sen fyysisestä puolesta. Kuulemma voin nostella ihan mitä vaan " mitä nyt normaalisti naiset jaksavat nostaa" . " Kun nyt olet kuitenkin näin alussa" . Asenne oli se, että jos työ on liian raskasta, se on työsuojelun asia, ei lääkärin.
Seuranta on jatkossa se, että kohdunkaula katsotaan rv 20 rakenneultrassa. Muuten kaiken seurannan tekee neuvola.
Yritin kysellä näistä supistuksista ja hän sanoi, että jos niitä nyt tulee, niin neuvolan kautta sitten hoidetaan. Tukilankoja ei kuulemma kannata edes harkita, koska edellinen synnytys auennut supistuksilla eikä yht' äkkiä yllättäen.
Mitään tietoa jatkosta hän ei siis sanonut minulle suoraan, vaan kuulin seurannasta yms. siitä kun hän saneli ne nauhalle. En siis edes tiennyt varmasti koska on seuraava käynti, ennen kun kätilö varasi mulle seuraavan ajan. Ja esim. nauhalle kuulin, kun hän luetteli, että " hieman supistellut rv 10, lähtien" Jos niitä olisi ollut vaan hieman, niin en kai olisi ollut sairaslomalla. Eli hän ei edes ollut kuunnellut mitä olin kertonut.
Eli sain kylmät faktatiedot, mutta en mitään muuta. Kun kuitenkin edellinen raskaus oli mitä oli, niin ehkä olisin kaivannut vähän empaattisempaa asennetta. Ehkä odotin vähän liikaa. Olisin halunnut edes yhden kuvan miehelle näytettäväksi.
Tajusin sen, etten saa kuvia, vasta kun olin jo vaatteet päällä. Ne kuvat mitä lääkäri printtaili oli sellaisia pään, reisiluun jne. kuvia, joista ei olisi saanut mitään kokonaiskuvaa. Olisin muuten pyytänyt varmaan kopiota.
Kun pääsin ulos lääkäristä soitin miehelle ja aloin itkeä ihan hirveästi. Olin niin pettynyt. Olin kuvitellut saavani lääkäristä tietoa jatkosta, näkeväni vauvan jne. Nyt siis jatketaan eteenpäin ihan kun ei mitään olisikaan.
Sanoin töissäkin pomolle, että voin nyt siis tehdä taas kaikkea, vaikka aiemmin esim. neuvolassa on neuvottu, etten saisi nostella raskaita asioita yms. Tällaisia juttuja kuuluu työhön. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että lääkäri sitten vaan kirjoittaa tästä nyt todistuksen töihin, että se on ihan selvä asia supistusten takia. Lääkäri oli siis ihan toista mieltä. En muuten saanut edes sanottua, että jo eilen tuli töiden jälkeen ekat supistukset pitkään aikaan. Kun lääkäri ei siis selvästikään ollut valmistautunut keskustelemaan mistään ja olin niin typertynyt asenteesta.
Pomo onneksi sanoi itse, että on varmaan parempi kuitenkin, etten nostele mitään. Että varmaan itse tiedän mitä voin tehdä ja mitä en. Että vähän tuli inhimillisyyttä täältäkin pitkästä aikaa.
Nyt lopetan marinan. Kommentoin muiden juttuja myöhemmin.
Laru rv 14+0
Siksi en eilenkään jaksanut koneelle raahautua... =(
Laru: Pahoittelut ikävästä lääkäri-käynnistä!!! *Iso halaus* Onneksi kuitenkin kaikki näytti olevan kunnossa!!
Ja onneksi pomosi oli ymmärtäväinen!! Muista tosiaan ottaa rennommin nyt siellä töissä, kun pomosikin on antanut luvan! Ettei tulisi noita suppareita...
Itselläni oli ihana pomo, kun esikoista odotin. Kun kerroin että odotan nosti mun palkaa entisestään, vaikka juuri oli sitä nostanut samalla kun uusittiin työsopimus! =) Ja ihan miespuolinen pomo oli eikä hänellä itsellään ole yhtään lasta! Mutta sanoi, että saan sitten vähän parempaa ä-päivärahaa niin siksi nosti. No kyllä mä siellä koko raskausakan töitä paiskin siihen malliin, että tuskin kadutti palkankorotus myöhemmin pomoakaan..
Nyt olen parina päivänä tunteut ihan selkeitä pikku tönäisyjä vaavilta! Ihanan tuntusta! Kyllä ne siitä pikkuhiljaa voimistuu!
Nyt ruuanlaittoon...
-Alpukka rv17+3/17+6
Laru: kylläpäs sulla oli kauhea lääkäri! ihan kamalaa! sais kyllä tollaselta niskat vääntää nurin. Kauheaa kerrassaan. huh..
Ota töissä rennosti, äläkä nostele paljoa jos pahalle tuntuu. Nyt aattele vaan omaa jaksamista ja vauvan. vaihda vaikka lääkäriä (voiko niin tehdä?), mutta älä ota riskejä tossa asiassa.
Kauheeta tollaset lääkärit joita ei kiinnosta potilaan vointi, eikä auttaminen. Siinähän on äidin ja vauvan hyvinvointi kyseessä, eikä se oo mikään pikkujuttu!:/ Oikein suututtaa sun puolesta... murrr...:/
Hyvä kuitenkin, ettei mitään turvotuksia ollu tai muuta poikkeavaa näkynyt.:) Kirjottiko sentään äityiskorttiin niskaturvotukset ja pituudet? Onneksi vauvalla kaikki hyvin. Nyt vaan äiti hermolomalle ja jalat pystyyn sohvalle.;D
Yritä ottaa rennosti ja nauttia raskaudesta.:)
on: Omaan napaan ei kummempia. oon aina päivittäin käyny lukemassa juttuja, mutta jotenkin tuntuu ettei löydy kerrotavaa. kaikki on sujunut hyvin (koputtaa puuta) ja maha kasvaa kivasti.:) Vielä menee muutamat vanhat farkut jalkaan. Niissä on niin matala vyötärö, että on vielä suhkoht mukava pitää jalassa. Äippäpöksyihin en vielä oo jotenkin raaskinut siirtyä, vaikka yhet jo kävin ostamassa h&m.ltä.:) Oon yrittäny vähän ettiä tietoja netistä, joskos täällä Tampereelle olis jonkin näköistä joogaa raskaus aikana. kuulemma tekee hyvää sielulle ja ruumiille.;) Olis ihan kiva käydä jossain joogaryhmässä, missä olis kanssa toisia mahankasvattajia mukana ja menis tää odotusaika kivasti eteenpäin kun löytäs päivisin tekemistä.:)
Gallupin tynkää: Onkos muilla rinnat alkaneet kasvaa? mitenkä tässä vaiheessa, pitäisikö jo ostaa imetysliivejä vai normaaleja liivejä isommalla koolla ja paljonko yleensä rinnat kasvavt raskauden aikana ja mites sitten imetyksen aikana? Esikoinen kun on kyseessä niin yritän miettiä, mitenkä ois fiksuinta ostella noita vaatteita ym.hmm..pulmallista..:)
Mutta jätetään palstatilaa muillekin. Oikein mukavaa mahankasvatusta kaikille!=)
T: Daim rv 16+2/17+0
Larulle osanottoni, lääkärit osaa välillä olla tosi törppöjä! Toisaalta, ehkä töykeäkäytöksinen mutta pätevä on kuitenkin parempi kuin ystävällinen ja vähemmän pätevä. Kuva olisi kuitenkin pitänyt ilman muuta saada mukaan ja kuunnella potilasta!
ON: samaa rataa mennään, mulla on ollut kamala mässäilykausi meneillään. Joka ilta päätän, että huomenna syön TERVEELLISESTI ja KEVYESTI, mutta vielä ei se huominen ole koittanut...
Rintojen kasvusta: mulla on jokaisen lapsen myötä kuppikoko kasvanut yhdellä, ja nytkin olen jo joutunut ostamaan isommat liivit. Tosin edellisestä raskaudesta on vielä niin vähän aikaa, että rintojen kasvu taitaa olla sitä perua. Ainakin toivon, etteivät nämä tästä enää enempää paisu :-/
Liikkeitä ei tunnu vieläkään, olisi kiva kun tuntuisivat niin tuntisin olevani raskaana enkä vain lihonut :-)
Skyy2 14+6
pikaisesti tulin käymään....
LARULLE halaus!! Onneks vauvalla kaikki hyvin:D todella harmillista et sattu niin ilkeä lääkäri sun kohdalle:( kyllä olis saanut tarkemmin selittää asiat ja ottaa huomioon/kuunnella myös sun kysymykset ym.
Onneks pomo on ymmärtäväinen ja tosiaan parempi olla nostelematta yhtään mitään!! et varmasti halua turhia riskejä ottaa. paljon jaksamisia sinne!!
Höh nyt sitten unohdin mitä daim(?) kyseli....poika tossa vieressä kiukkuaa ja yrittää jatkuvasti laittaa oman kommenttinsa ilmeisesti esille ku niin näpyttelee...
tohon Galluppiin sen verran et JOO kyllä vain!! täs oon ihmetellyt kun tissit on vasta nyt yli 10viikon jälkeen kipeytynyt ku viimeks oli jo alussa. ja huomasinpa tuossa eilen et kohta saa taas vaihtaa isompiin liiveihin! mulla on onneks isompia varastossa kun ton pojan odotusaikana myös kasvoi rinnat...heh mut imetyksen lopetettua ne " rupsahti" entisilleen...kerkesin just tottua taas entisiin liiveihin,mut johan alkaa taas puristaa. mulla on yhet imetysliivit vain,mutta en niitä vielä käytä...vasta sitte ku imetän. ihan vaan yhtä kokoa suurempia liivejä olen ostellut et niillä mennään!!
sellasta....nyt pojan seuraks...hyvää illanjatkoa kaikille
LARUlle vaan pahoittelut lääkärikäynnin huonosta jälkimausta. Mutta IHANAA, että vauvalla kaikki hyvin. :) Mutta jos oikein huolettaa, käväisepä yksityisellä lääkärillä, siellä saat palvelua ihan eri malliin! Ota iisisti vaan, mutta uskon, että kaikki menee tällä kerralla ihan hienosti. Onneksi siinä mielessä, että on yksösraskaus! Tsemppiä vaan!
skyy2: Elikkäs periaatteessa kuppikoko kasvaa yhella koolla. Mitenkäs imetysvaiheessa? Pysyykö kuppikoko samana vaiko kasvaako maidon myötä? Siis kannattaisko tässä vaiheessa jo ostella imetysliivejä vai kuppikokoa isommat liivit?
Tuntuu vähän hölmöltä kysellä tälläisiä asioita, mutta kun ei näistä hirveästi puhuta tai missään mitään lue, että miten kroppa/tissit kasvaa raskauden myötä.:D
Ootteko huomannut muuten, ettei normaaleissa vaatekaupoissa h&m, lindex ja kapphallissa oikein ole valikoimaa noiden äityisrintaliivien suhteen? kävin kiertelemässä tänään niin tuntui, että värit olivat musta ja valkoinen, malleja oli vain se yksi tai valkoisista kaksi ja että kaikki koot loppunut!:D
T: Daim
tissien kasvu on tietysti yksilöllistä, mulla on vielä imetysvaiheessa kasvaneet lisää, mutta sitten kun imetys on loppunut, on kuppikoko ollut yhtä isompi.
Imetysliivit kannattaa muistaakseni ohjeitten mukaan ostaa vasta noin kuukautta ennen laskettua aikaa, silloin on helpompi päätellä oikea koko. Mutta jos nyt jo vanhat kirraa, niin isompaa kuppikokoa vaan kaupasta :-) Ja ne imetysliivit ei tosiaankaan ole mitään kovin häävin näköisiä, vissiin valmistajat ovat sitä mieltä, että äitejä pitää suojella miesten seksihyökkäyksiltä :-)
Larulle ensiksikin Onnittelut, että vauvalla on kaikki kunnossa ja lohtuhali ikävästä lääkäri kokemuksesta. Kyllä ne vaan osaakin olla toisinaan ajattelemattomia!!! Hys tuollaiset lääkärit lisäkoulutukseen vaan!!!
Muista tosiaan töissäkin tehdä ihan omien tuntemuksiesi mukaan.
Onnea liikkeiden tuntijoille, se vasta onkin liikuttavaa. Täällä liikkeet ovat välillä jo potkuja:)
Muuttajille lisävoimia! Älkää rehkikö liikaa!
Meiän vaaveli sai jo tänään ekan kerran postiakin:) Tuli nimittäin sieltä Vau kirjalta pampersin vaippanäytteitä, kosteuspyyhepaketti, vauvan oma cd ja sit semmonen kirja synnytyksestä....siis tosi kiva saada tuollaisia ihan ilmaiseksi ja jo tässä vaiheessa. Lähetin ne kupongit muutama viikko sitten siitä neuvolasta saadusta Vauvan odotus kirjasesta. Muistaakseni sieltä pitäisi tulla lisääkin postia liberolta ainakin.
Oma napa on kasvanut ihan mukavasti jo, mutta vielä on siinä ja siinä huomaako ulkopuoliset. Vaavi on kasvanut kyllä jo paljonkin, käsikopelolla tuntuu tossa masussa aika iso möykky. Kovasti viihtyy tuolla ihan alhaalla sykkyrällään, eilen aamulla oli tuossa ihan ylhäällä lähellä napaa. Mulla kun on taaksepäin kallistunut kohtu, tuo masukaan ei siksi vielä niin näy......mutta hassua kuitenkin just tuo, kun itselle vaaveli on niin selvän tuntuinen potkuineen ym. niin tosiaan tuo masun pieni koko hämää ulkopuolisia.
Huomenna onkin neuvola ja sit 11.12 on se tadaaa....rakenneultra! Muistankohan nyt väärin, mut eikös ensviikolla ollut jo jollain rakenneultra?
Tisuista oli puhetta.....Mulla tisut on ollut alusta asti aran ja turvonneen oloiset. Kaikki normaalinkokoiset rintsikat kiristää, että on joutunut muutamia isompia kokoja ostamaan. Edellisissä raskauksissa tisut ovat olleet arat vaan ihan siinä alussa....mut on tää raskaus muutenkin erilaisempi kun nuo muut pahoinvointineen ja päänsärkyineen.
Johonkin muuhunkin piti vielä jotain kommentoida, mut nyt muisti teki tepposet......
Lalla ja pallero rv17+6
Pikaista paranemista koko perheelle!
Olen uusi käyttäjä ja kirjoittelen nyt ekaa kertaa tänne. Odottelen esikoista, laskettu aika 9.5.2007 ja rv 17+0.
Tulisi jo lunta! Täällä Päijät-Hämeessa ainakin on todella märkää ja harmaata niinkuin taitaa olla kaikkialla Suomessa. Ei paljoo tee mieli tehdä jouluvalmisteluja kun ulkona on 8 astetta lämmintä... =(
Mulla vointi hyvä, oksetukset ja väsymys on taakse jäänyttä elämää. Eikä iltaisin ole enää sitä ahdistavaa turvotuksen oloa vatsalla. Vatsa pyöristynyt somasti. Tavallisista farkuista en ole saanut nappia kiinni enään muutamaan viikkoon, mutta mammafarkut ym. ovat taas kuitenkin vielä liian isoja. H&M:stä olen ostanut parit " liituraita" housut jotka eivät ole mammahousut, mutta hyvä joustava resori vyötäröllä.
4d-ultra on 20.12. jota odotan kovasti. Vielä hieman mietinnässä kysytäänkö sukupuoli, mutta todennäköistä on kyllä että tuleehan se kysyttyä... =) kaksi lasta meillä ennestään ja kakki vauvakamat annettu eteenpäin, joten vaatettta ym. tarvitsee ostaa, niin olisihan se kiva tietää ostaako vaaleanpunaista vai -sinistä.
Hyvää keskiviikkoa kaikille ja onnellista odotusta!
Emilia rv 14+4