Alkaako teillä koskea vatsaa jos syötte eines ruokaa??
Esim nipistellä. Itse olen syönyt pääsiäisen aikaan vähän väärin, esim paistoin Nakkeja ja ranskalaisia ja suklaata, kakkua. Koko ajan vatsassa myörinyt ja nipistellyt. Mietin mitä kannattaisi nyt syödä.
Kommentit (25)
En syö eineksiä. Einesruoka on muuten yhdysssana.
Eineksissä on usein paljon rasvaa. Ja rasva saa sappivaivat riehaantumaan.
Olisit vähän spesifisempi "eineksien" suhteen. Kun syön esim. kaupan kreikkalaisen salaatin en ole kokenut mitään tuollaista.
Alkaa. Mm. E407, E412 ja E415 saavat vatsan todella kipeäksi.
Ei.
Suklaa ja kakku voivat nipistellä.
Mitä on einekset? Mä olen luullut että ne on jotain kuitupitoista juomaa, jota syödään / juodaan jos käydään paljon salilla.
Miksi kaupan hyllyllä ylipäänsä on eineksiä, jos niitä ei kerran kukaan syö?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä syödään, tässä vain kysyin , alkaako muilla koskea ne vatsaan herkästi? Esim. paistoin pannulla kasan nakkeja ja söin ne, ei kai jotenkin sula vatsassa ja nipistelee mahaa. Ikävän tuntuista.
Ei.
Laktoosi aiheuttaa ongelmia ihan tutkitusti eli jos laktoosirikkaita aineksia syö niin tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, en syö eineksiä.
Sinun mielipidettäsi EI KYSYTTY. Silloin on syytä olla hiljaa.
En ole huomannut erityistä. Joskus sattuu nipistelemään jostakin muusta syystä, en syyttäisi siitä einesruokaa yksinään. Naudanliha on mulla huonosti sulavaa, mutta syönkin sitä harvoin eli tyyliin muutama kerta vuodessa. Jos silloin nipistelee, niin nipistelkööt, tiedän että maha rauhoittuu kumminkin lähipäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä syödään, tässä vain kysyin , alkaako muilla koskea ne vatsaan herkästi? Esim. paistoin pannulla kasan nakkeja ja söin ne, ei kai jotenkin sula vatsassa ja nipistelee mahaa. Ikävän tuntuista.
Onko nakit eineksiä?
Monet kiusaukset, joita olen välillä syönyt, alkavat turvottaa vatsaa.
Mulla on muutama tuttu, jotka eivät muka syö eineksiä, mutta ovat jääneet kiinni valheesta🤓
Kyllä, koulun ruuasta tuli tosi usein kipeä vatsa
Oletko mitannut ferritiinisi, voi johtua siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, koulun ruuasta tuli tosi usein kipeä vatsa
Missä maassa kävit koulun, en ole suomessa törmännyt einesruokiin koulussa.
Ei. Ihan normaalisti vatsa toimii, söin valmisruokaa tai en.