Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook ja omien kuvien jatkuva julkaisu

Vierailija
10.04.2023 |

Mikä on motiivina sille, että aikuinen (lähes nelikymppinen) ihminen julkaisee päivittäin kaksi, kolme tai jopa neljä kuvaa itsestään Facebookissa? Sitten näiden alle kerääntyy liuta "kyllä olet kaunis"-kommentteja. Niiden perään julkaisijalta falski " Kiitos, Marjatta " joka paljastaa, että kehuja kerjäämässä tässä lähtökohtaisesti ollaan. Miksi tätä pitää tehdä päivittäin???

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LINKKI, niin me kerotaan onko jotain aihetta. Onhan IG:ssäkin joku 6mrd peilin edessä otettua pepun kuvaa.

Vierailija
22/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi milloin ihmiskunta tajuaa olla välittämättä toisten ihmisten harmittomista teoista? Kauhistelkaa murhaajia ja lapsenraiskaajia, mutta jättäkää harmittomat postaajat rauhaan. EI OLE SULTA MITENKÄÄN POIS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana useita kymmeniä tuhansia jäseniä käsittävässä ikäryhmässä. Joka kerta, kun joku julkaisi oman kuvansa seurasi tietty määrä kehujia olipa millainen kurttunaama tahansa kyseessä. Jotkut innostuivat saamistaan  kehuista niin, että samanlaisia kuvia heistä seurasi moneksi päiväksi ja jälleen kerran sama kehukuoro alkoi. 

Se oli hämmentävä ilmiö. On ihan ok kehua sen ekan kerran, mutta jos saman tyyppinen kuva toistuu samasta tyypistä  moneen kertaan se on vain vaivaannuttavaa. Enemmän säälittää ja miettii mitä sen tyypin päässä oikein liikkuu. 

Vierailija
24/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mukana useita kymmeniä tuhansia jäseniä käsittävässä ikäryhmässä. Joka kerta, kun joku julkaisi oman kuvansa seurasi tietty määrä kehujia olipa millainen kurttunaama tahansa kyseessä. Jotkut innostuivat saamistaan  kehuista niin, että samanlaisia kuvia heistä seurasi moneksi päiväksi ja jälleen kerran sama kehukuoro alkoi. 

Se oli hämmentävä ilmiö. On ihan ok kehua sen ekan kerran, mutta jos saman tyyppinen kuva toistuu samasta tyypistä  moneen kertaan se on vain vaivaannuttavaa. Enemmän säälittää ja miettii mitä sen tyypin päässä oikein liikkuu. 

Mua mietityttää miksi vaivaannut? Miksi tunnet myötähäpeää toisen tekemisestä?

Vierailija
25/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuollainen kaveri. Kuvien lisäksi kirjoittaa aina tarinaa jos joku on vaikka baarissa kehunut hänen ulkonäköään tai miten nuorelta hän näyttää. Itselleni tulee niistä vähän surullinen olo, muiden julkaisujen perusteella kovasti haluaisi miehen elämäänsä niin kai tuo on joku tapa kompensoida sitä tyhjiötä että ei ole kotona miestä kehumassa.

Vierailija
26/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään vaihtaa naamakuvaa facebookissa,en päivittäin,enkä viikottain,mutta kiva vaihdella,kun joillain on sama kuva yli 10v. :D tylsää,mutta jokainen tyylillään..en ole senkummemmin narsisti,enkä kerjää tykkäyksiä millekään kuvalle,tuntuis nololta,jos joku tulis kommentoimaan jotain,ootpa kaunis :D  itsekin tykkään katsella vaihtuvia ihmisten kuvia

Vierailija
27/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauniiden ihmisten kuvia on kyllä mukava katsoa,ei mua ärsytä vaikka joku laittais useamman kuvan,vaikken ymmärrä miksi omasta naamasta pitäis päivittäin laittaa usea kuva,mutta ei ärsytä

Vierailija
28/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään vaihtaa naamakuvaa facebookissa,en päivittäin,enkä viikottain,mutta kiva vaihdella,kun joillain on sama kuva yli 10v. :D tylsää,mutta jokainen tyylillään..en ole senkummemmin narsisti,enkä kerjää tykkäyksiä millekään kuvalle,tuntuis nololta,jos joku tulis kommentoimaan jotain,ootpa kaunis :D  itsekin tykkään katsella vaihtuvia ihmisten kuvia

Hiukka eri asia päivittää profiilikuvaa välillä kun joka päivä laittaa joku keikistelykuva seinälle. Mullakin on näitä kavereita jotka sitten huulet mutrussa kuvittelee näyttävänsä tosi sexyiltä.

Vierailija
29/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurasin pari vuotta sitten sivusta sellaista kuviota, jossa kahdella varatulla oli sutinaa keskenään ja tätä ihastusta jollain lailla ruokittiin facessa. Molemmat päivittelivät silloin jatkuvasti omaa naamaansa siellä ja täällä sekä vaihtelivat profiilikuvaansa ahkerasti.

Kun teerenpeli aikanaan loppui, rauhoittui myös Facebook-päivittely. Toinen poistui palvelusta lopulta kokonaan ja toinen julkaisee enää harvoin mitään. Jonkun huomiota sillä kuvatulvalla siis luultavasti haetaan.

Vierailija
30/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus itsestäni oman kuvan julkaissut, ai hurja. Sen näkee pieni kaverijoukkoni. Kukaan ei ole niin tyhmä, että alkaa kommentoimaan ulkonäköä, vaan päivityksen aihetta muuten. 

Jokainen päivitys on jonkinlaista huomionhakua. Tullaan esiin ja odotetaan, että reagoi siihen. 

Vierailija
31/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus itsestäni oman kuvan julkaissut, ai hurja. Sen näkee pieni kaverijoukkoni. Kukaan ei ole niin tyhmä, että alkaa kommentoimaan ulkonäköä, vaan päivityksen aihetta muuten. 

Jokainen päivitys on jonkinlaista huomionhakua. Tullaan esiin ja odotetaan, että reagoi siihen. 

mä en odota jokaiseen päivitykseen tai kuvaan reagointia,laitan vaan sen siihen,kun haluan,mutta en odota että joku sanoisi mitään,jos sanoo tai tykkää,se on ok,mutta en odota,että tykkää nyt ,sano jotain,näin mulla

Vierailija
32/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä en odota jokaiseen päivitykseen tai kuvaan reagointia,laitan vaan sen siihen,kun haluan,mutta en odota että joku sanoisi mitään,jos sanoo tai tykkää,se on ok,mutta en odota,että tykkää nyt ,sano jotain,näin mulla

Miksi haluat laittaa jos et halua reagointia? Joku tarkoitus laittamisella on, ja etenkin kun haluat näyttää sen muille. Muutenhan pitäisit sen itselläsi. Ei kannata valehdella itselleen vaan tosiaan miettiä näitä asioita.

Vierailija
33/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. En tarkoita, että itsestään täytyy jatkuvalla syötöllä tunkea jotain selfietä, mutta koska pidän facen kautta lähinnä yhteyttä vanhoihin ystäviin maailmalla, on myös kiva nähdä välillä miltä he näyttävät, iänikuisten maisemien ja ruokalautasten sijaan. 

Vierailija
34/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat laittaa jos et halua reagointia? Joku tarkoitus laittamisella on, ja etenkin kun haluat näyttää sen muille. Muutenhan pitäisit sen itselläsi. Ei kannata valehdella itselleen vaan tosiaan miettiä näitä asioita.

siksi,koska haluan jakaa jotain tuttujeni kesken,näyttää,mitä teen,mitä meillä tapahtuu jne. mutta en odota,että niihin pitäisi reagoida,paitsi jos laitan vaikka kuvan jostain ja kysyn,mitä mieltä olet tästä? 

Vierailija
35/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä motiivi ja päänvaiva sulla on muiden julkaisuista ja tekemisistä? Ei siellä ole ketään pakko seurata. Itse en edes facessa ole. Mitä jos poistuisit sinäkin? Ei tarvitsisi kysellä ja ihmetellä muiden juttuja.

Vierailija
36/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siksi,koska haluan jakaa jotain tuttujeni kesken,näyttää,mitä teen,mitä meillä tapahtuu jne. mutta en odota,että niihin pitäisi reagoida,paitsi jos laitan vaikka kuvan jostain ja kysyn,mitä mieltä olet tästä? 

eli en suutu,jos laitan kuvan ja siihen ei tule tykkäyksiä :D laitan niitä ihan siksi,koska itse haluan,ihan sama jos joku ei jaksa tykätä,olis aika ahdistavaa postailla kaikkea ja sitten suuttua,kun et sanonut siihen mitään,ihan kuin oma elämä on jonkun tykkäyksistä kiinni ja olis kerjäämässä jotain hyväksyntää

Vierailija
37/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook kun tuli, loppui multa kaikki ystävyyssuhteet.

Aiemmin oli molempien vastuulla pitää yhteyttä, puolin ja toisin.

Face toi mukanaan sen, että kukaan ei enää pidä yhteyttä. Päivittävät vaan asioitaan Facebookiin ja se on sitten minun vastuulla käydä sieltä kurkkimassa ja onkimassa olennaiset tiedot.

Yhteydenpito ulkoistettiin sinulle itsellesi. Käy katsomassa sieltä mitä mulle kuuluu.

Toisaalta, onhan se huvittavaa kun toinen alkaa puhumaan neljännen lapsen synnytyksestä ja itse en tiennyt että toinen on edes ollut koskaan raskaana...

Vierailija
38/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei tapahdu mitään muuta kuin että sun naama vaihtaa asentoa?

Vierailija
39/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookittomana ihmettelen niitä, jotka julkaisevat kuvia lapsistaan. Lapsella on oikeus yksityisyyteen, eikä kuvia hänestä saisi edes julkaista, jos lakia noudatettaisiin. Onkohan hyvät välit vanhempiin nuorena/aikuisena🤔 ei välttämättä. Vanhempi julkaissut kasvun ja kehityksen someen ilman, että lapsi on saanut esittää mielipiteen asiasta.

Vierailija
40/43 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukka eri asia päivittää profiilikuvaa välillä kun joka päivä laittaa joku keikistelykuva seinälle. Mullakin on näitä kavereita jotka sitten huulet mutrussa kuvittelee näyttävänsä tosi sexyiltä.

Koska seinälle ei "saa" nykyään laittaa mitään, tämä on johtanut siihen, että näitä profiilikuvavaihtelijoita on yhä suurempi määrä. Selvästi heillä tarve saada pärstänsä näkyviin. Itse laittaisin kuvan ihan rehellisesti mieluummin seinälle, kun vaihtelisin profiilikuvaa kerran kuussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan