Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ammattiauttaja tunnistaa lapsena tapahtuneen hyvaksikayton aikuisesta ihmisesta, jos aikuinen ei esimerkiksi itse muista/ole varma?

Vierailija
28.11.2006 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tulee aina potilaasta itsestään. Stereotyyppisiä hyväksikäytön merkkejä voi olla ja " aavistaa" voi mutta ei psykiatri/psykologi/psykoterapeutti voi mitenkään suoraan nähdä sitä potilaasta

Vierailija
2/2 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani, joka on Rosen-terapeutti kertoi minulle erään tarinan. Tällä Rosen-terapeutilla on ystävä, joka on psykiatri. Psykiatri lähetti terpeutille asiakkaansa sen vuoksi, että aavisti hyväksikäytön mahdollisuuden, mutta hän ei voinut sitä mitenkään todentaa.

Rosen-terapia uskoo, että ihminen varastoi kehoonsa kaikki tunteet, jotka hän on elämänsä aikana kokenut. Terapeutti painelee niitä kovia patteja (jotka ovat osin myös akupunktiopisteitä) ja vapauttaa niistä lihasjännityksiä. Se on muuten tosi, tosi ihanaa.

No, tarina jatkuu: kun tämä terapeutti alkoi siis hoitamaan tätät asiakasta, niin jossain vaiheessa, jotain pattia painaessa, tämä asiakas alkoi pyörittelemään kieltään siihen tapaan, että kohteesta ei ollut epäselvää. Ystäväni sanoi, ettei ole koskaan nähnyt mitään sellaista, ja tätä kautta tämä terapeutti ja psykiatri saivat syvempää varmuutta asiasta.

Mutta miten sitten saada yksilö itse muistamaan tapahtunut? Ehkä hypnoosi...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme