Mitä koiralle ruoaksi, kun nappulat on loppu?
Kaapeissa on kyllä kaikkea mahdollista ihmisten ruokaa. Kauppaan olen menossa vasta tiistaina, joten pari päivää pitää ruokkia jollain muulla kuin raksuilla.
Kommentit (28)
Olisit varautunut paremmin, miksi et huolehtinut naksuista ennen pyhiä, käsittämätöntä. Nyt lähdet kauppaan ostamaan niitä, ei koiralle kaikkea voi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Keitettyä riisiä ja jauhelihaa.
Kanaa, riisiä ja vihanneksia vaihtoehtoisena jauheliha.
Vierailija kirjoitti:
Olisit varautunut paremmin, miksi et huolehtinut naksuista ennen pyhiä, käsittämätöntä. Nyt lähdet kauppaan ostamaan niitä, ei koiralle kaikkea voi antaa.
Koiria on ollut olemassa kymmeniä tuhansia vuosia, kauankohan on myyty nappuloita? :D
Meillä on kerran loppunu koiran ruoka, sen jälkeen oon kyllä varastoinu sitä, jos tietää ettei käy kaupassa muutamaan päivään, virheistä oppii
Meillä koirat on syöneet aina pääasiassa kotiruokaa. Ovat eläneet terveinä vähintään 10-15 vuotta.
Kanaa, lihaa tai kalaa, riisiä, perunaa yms. periaatteessa ihmisten ruokaa, mutta ilman mausteita eikä välttämättä kasviksia.
No jos kaapeissa on kaikkea niin lihaa, kanaa, kananmunaa ja riisiä maustamattomina.
Vierailija kirjoitti:
No jos kaapeissa on kaikkea niin lihaa, kanaa, kananmunaa ja riisiä maustamattomina.
Esim. jotain hapanmaitotuotteitakin voi vähän antaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kerran loppunu koiran ruoka, sen jälkeen oon kyllä varastoinu sitä, jos tietää ettei käy kaupassa muutamaan päivään, virheistä oppii
No jos kaapit on täynnä ihmisten ruokaa niin ei se mikään virhe ole että koira "joutuu" esim. oikealla lihalla elämään pari päivää.
Meidän koiran allergiadietti oli oksenteluaikaqn keitetty kana, keitetty riisi ja raejuusto. Se kyllä laihtui hirveösti, mutta pari päivää luulisi pärjäävän.
Meillä suomenpystykorva söi aina samaa ruokaa kuin mekin. Nappulat ei edes kelvanneet kuin äärimmäiseen nälkään 😅
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan koiralle voi syöttää itse valmistettua ruokaa. Joku kauppiasko olet vai uusavuton?
Leipee ja makkaraa annetaan meillä. Perujakin joskus jos jää. Sokeripala jälkkäriksi kahvilla. Nykyinen koira ei kahvista välitä. Uuno-koira joi oikein kupista kerman kanssa. Se oli pystykorva. Eli 17- vuotiaaksi. Nappuloita ostettiin yksi pussi kiertävältä myyjältä, mutta enempi nämä tykkäävät ihmisruuista.
Postinkantajan nilkkaluutakaan ei ole ennen tiistaita, jos sittenkään.
Olen tehnyt omalle koiralle ihan riisipuuroa jauhelihalla, uunissa ei syö nappuloita kuin harvoin, laktoositonta toki tuo puuro on ja lihaksi käy mikä liha vaan. Helppoa ja hyvää, öljyä voi laittaa sekaan.
Puuroa. Sekaan jos on vaikka jauhelihaa.