Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö joku oopperoista?

Vierailija
09.04.2023 |

En ymmärrä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittävät, että oopperoissa lauletaan mutta se on vain ulinaa vailla sanoja. Kukaan ei ole koskaan saanut selvää siitä ulvomisesta. Kukaan ei uskalla myöntää että näin se asia on.

Kuinka monelta olet kysynyt? Minä myönnän ja olen oopperafani. En vain ymmärrä, miksi on niin tärkeää saada sanoista selvää, kun oopperat usein ovat muilla kielillä. Osaan kyllä italiaa auttavasti ja saksaa + 4 muuta kieltä sujuvasti, mutta esim. venäjää tai tsekkiä en sanaakaan. Mitä se silloin auttaa, jos saan sanoista selvää? Kuten varmaan tiedät, isoissa oopperataloissa on tekstitys. Tekstistäsi päättelen, että osaat siis itse (vanhaa) italiaa niin hyvin, että ymmärtäisit kaiken, kunhan vain lausunta olisi makuusi selkeämpää?

Vierailija
22/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kovasti ja käyn katsomassa Helsingissä lähes kaikki oopperat ja baletit, jotkut molemmilla miehityksellä. Tänä keväänä vielä Wagner edessä. Käyn oopperoissa myös ulkomailla. Toiset tykkää, toiset ei.

Käyn kyllä muitakin konsertteja katsomassa, esim. Metallica, Rammstein, Lauri Tähkä, JVG jne. Myös kesäfestarit uppoaa, jos on aikaa ja hotelleita vapaana. Vielä kun löytäisi mukavan naisen mukaan jakamaan tätä monipuolista kulttuuriharrastusta :)

-m44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää, käytiin kaverin kanssa katsomassa ooppera, ihan hyväkin, mutta olimme minä ja kaverin tyttöystävä edellisenä yönä jostain syystä nukkuneet huonosti - ei siksi, että olisimme olleet kaksin touhuamassa jotakin, pois se minusta, kavereiden naisiin eikä eksiinkään seota helpolla - haukottelimme eturivissä, väliaikatauolla nauttimastamme kaikesta kahvista huolimatta.

Ei ollut ehkä paras idea lähtää bilettämään oopperaesitystä edeltävänä iltana. 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä