Miksi aina täytyy syödä pullaa jonkun mieliksi?
Pullaa, pullaa, aina vain pullaa. Miksi ei mikään terveellinen vaihtoehto koskaan käy kahvin kanssa? Yrität sanoa, että on tässä vähän terveellisempi kausi menossa, niin ei mene jakeluun. Sitten pahoittaan mieli, kun ei oteta sitä hiton PULLAA. Pullako se ihmisen tiellä pitää?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi se terveellisempi vaihtoehto?
Ruisleipä graavilohella
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi se terveellisempi vaihtoehto?
Kaveri tarjoaa leipäjuustoa, kun tietää etten pullasta juuri välitä. Rasvasta huolimatta on terveellisempää kuin pulla.
Johtuu kait siitä,että vanhat ihmiset ovat kokeneet sodan ja sen jälkeisen ajan joka on opettanut enemmän (kuin tämä aika.)
Mullekin riittäisi pelkkä musta kahvi. Mutta siitä huolimatta on laitettava pullaa tarjolle ja sitten pahoitetaan mieli, jos ei edes maista.
Vierailija kirjoitti:
Ei se terveellisyys siihen kaadu, jos mummon kahvipöydässä ottaa pullan.
No entä jos on ottanut jo sen pullan Maija tädin syntymäpäivillä? Ihanko oikeasti aina pitää olla vaan muille mieliksi? Sen takia suomalaiset on niin ylipainoisia ja huonokuntoisia kun ajattelutapa on tuo ettei se haittaa kun siellä täällä vähän napsii. Jotkut oikeasti ajattelevat että se yksikin pulla saa aikaa verensokerin heittelelyä ja sitä myötä huonon olon, niin eikö se mene jakeluun teille pullamyönteisille mammoille?
Niin. Miksei vaikka nakkia? Pitäisikö ruveta tarjoamaan oman makuni mukaisia herkkuja
"Ota nyt nakki, otaota... ei se yksi nakki haittaa, tai kaksikaan. Eikö nakki kelpaa, voi voi minä kun laitoin pöydän koreaksi sinua varten..."
Takanapäin vielä haukkuisin ettei se ottanut edes nakkia.
Mä olen alkanut olemaan ottamatta tarjottavia, jos ei oikeasti tee mieli. Lähinnä siis juuri kahvittelutilaisuuksissa. Voipi olla että joku täti siellä on loukkaantunut, mutta päätin että tässä kypsässä 40+ vuoden iässä jo ihan itse saan päättää, mitä syön.
Koska vanhempi väki pitää sitä kohteliaana, tapa osoittaa välittämistä.
Eikä se nyt niin kamalaa ole välillä syödä sokeriöverit ja juoda liikaa kahvia. Vierailutkin kun tietää etukäteen niin voi varautua siihen herkutteluun.
Ihan voit päättää olla ottamatta ja syömättä sitä pullaa.
Joskin ymmärrän että kyrsii, jos on verensokeri vähän alhaalla ja jokin suolapala olisi maistunut sen pullan sijaan.
Söin vuosia pullaa ja kakkuja kiltteyttäni, kun en halunnut pahoittaa äidin, anopin, mummojen ja tätien mieliä. En pidä erityisesti mistään valkoisen vehnäjauhon, rasvan ja sokerin yhdistelmistä, en niiden mausta enkä siitä olosta joka niistä tulee.
Vasta viisikymppisenä, vakavan sairauden jälkeen, totesin eläväni jatkoaikaa ja päätin siinä samalla kasvattaa itselleni selkärangan. Pullat eivät enää putoa, ja jos siitä joku mielensä pahoittaa, niin omapa on asiansa. Pelkkä kahvi mulle kiitos! - Ja kaiken huipuksi, jos vatsani on kronannut, saatan jopa vaatia teetä tai vaikka pelkkää vettä!!!!
Miten niin aina? En ole eläessäni syönyt yhtään pullaa kenenkään muun kuin itseni mieliksi. Ikää 60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pullan kun otat, olet kauempana hiilaripelkoa. Pullat ovat henkisesti vahvoille ihmisille.
Se olo on aivan karsea, kun on syönyt jonkin sokeria tihkuvan vehnäpommin. Ei ihme, että terveydenhuolto on tukossa Suomessa, kun kurkusta ahdetaan ihan mitä lystää.
kuulostaa tutulta, tosin olen parantumassa
t: ortorektikko
Voi siihen tukehtuakkin kirjoitti:
En juo kahvia mutta pullansiivu voita päällä voi jestas...
Vielä hengissä;)
Rusinapullaa sen olla tarttee.
Haluat imeä muuta mieluummin