Miten selitän aukon cv:ssä joka johtuu terveydentilaan liittyvästä syrjinnästä?
En siis ole saanut töitä koska on ollut sairaus joka näkyy ulospäin. En ole kuitenkaan ollut työkyvytön.
Kommentit (9)
Tähän ei ole mitään järkikeinoa. Työnantajat valitsevat työntekijän ensisijaisesti sukulaisuuden/tuttuuden kautta, toissijaisesti ulkonäön perusteella. Jos ei nuokaan auta, taitavat käyttää jotain tarot-kortteja tai spiritismiä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei ole mitään järkikeinoa. Työnantajat valitsevat työntekijän ensisijaisesti sukulaisuuden/tuttuuden kautta, toissijaisesti ulkonäön perusteella. Jos ei nuokaan auta, taitavat käyttää jotain tarot-kortteja tai spiritismiä.
Jos ei ole sukulainen tai tuttu olisi kuitenkin suotavaa vastailla hyvin työhaastattelussa joten kysymys oli että mitä vastaan.
CV:ssä aukkoja voi paikkailla jos sattuu olemaan myös yrittäjä. Ellei ole Y-tunnusta, niin kevytyrityksen pyörittäminen tms liiketoiminta. Itse pyöritän firmaa tällä hetkellä kylläkin päätoimisesti ja minulla on salassapitosopimuksia, eli enpä sitten asiakkaistani hiisku. Jos siis hakisin töitä, niin viimeiset kuusi vuotta pyörittänyt firmaa ja piste.
Kerro, että olet saattohoitanut mummoasi tms. kyseisen ajan. Jos kysyvät tarkempaa, niin silloin on helppo olla herkistynyt ja kertoa ajan olleen rankkaa sekä opettaneen paljon.
Ei sitä tarvitse avata, jätät vain pois tyystin tai vaihtoehtoisesti tyyliin työttömänä, sillä ei sitä hyödytä selitellä miksi ei ole työllistyt, jokainen työtön on sensitiivisestä syystä vailla työtä.
minulla on aina aukkoja cv:ssä. Ei mitään järkeä laittaa kaikkea työkokemusta cv:een vaan työn kannalta relevantti työkokokemus. Jokaiseen työpaikkaan muokkaan cv:n erikseen pohjasta jossa on kaikki valmiiksi kirjoitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Kerro, että olet saattohoitanut mummoasi tms. kyseisen ajan. Jos kysyvät tarkempaa, niin silloin on helppo olla herkistynyt ja kertoa ajan olleen rankkaa sekä opettaneen paljon.
Eihän sitä noin voi, se on valehtelua, itseasiassa rikos jos ei ole ollut työmarkkinoiden käytettävissä mutta saanut kuitenkin korvausta. Tarkkana työhakemuksen kanssa.
Olen siis ollut ulkoiselta olemukselta liian paljon tavallisesta poikkeava. Terveydentilaan liittyvät asiat ovat kuitenkin yksityisasioita eikä niiden avaaminen välttämättä edes auta. En haluaisi valehdella työnantajille mutta totuuden kertominen voi myös pilata tunnelman.