Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä miten tosiaan raha tulee rahan luo

Vierailija
09.04.2023 |

Olen muuttamassa, ja päätin hankkiutua eroon isosta antiikkikaappista. Olen aikoinani maksanut siitä 1000 euroa, mutta sen siirtäminen vaatii aina pianonkuljettajat, jotka veloittavat 200 euroa. Joten päätin, että vaikka kaappi on ihana ja käytännöllinen, niin en viitsi enää kuskata sitä mukanani. Joten ilmoitin sen annettavaksi ilmaiseksi, kunhan joku järjestää ja maksaa siirron, mikä vaatii pianonkuljettajat, koska kaappi on niin iso ja painava.

Viestejä tuli parissa tunnissa useita kymmeniä, mutta päädyin henkilöön, joka pystyi ammattimaisesti järjestämään siirron jo parin päivän sisällä. Ja kun tuo yhteydenotto tuli FB Marketplacen kautta, niin näin henkilön profiilin. Ja on selkeästi hyvin varakas henkilö, joka pystyy järjestämään kalliit ammattilaiset hakemaan kaapin nopeasti. Kun taas iso osa yhteydenotoista oli sellaisia, että yrittäisivät itse kantaa kaapin (mikä on valitettavasti mahdotonta koon ja painon takia).

Itselleni järjestely toki sopii hyvin, mutta tuli vain taas mieleen, että niin se raha menee rahan luo. Eli saa tonnin kaapin ilmaiseksi koska pystyy järjestämään kalliin siirron nopeasti eikä ole ongelmaa maksaa siitä. Kun taas useat kymmenet muut olisivat halunneet kaapin, mutta epäröivät siirtokulujen suhteen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ne pianonkantajat on? Miten eroaa tavallisista ihmisistä? Enemmän käsiä?

Vierailija
2/6 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyöräkaupassa on nykyään perusoletus, että ostaja hakee pyöränsä pakettiautolla vaikka olisi keskikesä. Ennen oli perusoletus, että ostaja ajaa pyöränsä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aika köyhä tarina, sillä ap- olisit voinut myydää sen kaapin tolle rikkaalle 2000- lla olisi sillä ollut varaa. Itse et siis saanut siitä mitään hyötyä!

Vierailija
4/6 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ne pianonkantajat on? Miten eroaa tavallisista ihmisistä? Enemmän käsiä?

Niillä on raskaisiin kuljetuksiin sopivat kantoliinat.

Vierailija
5/6 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moottoripyöräkaupassa on nykyään perusoletus, että ostaja hakee pyöränsä pakettiautolla vaikka olisi keskikesä. Ennen oli perusoletus, että ostaja ajaa pyöränsä kotiin.

Avaisitko hieman tarkemmin?

Vierailija
6/6 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, aika köyhä tarina, sillä ap- olisit voinut myydää sen kaapin tolle rikkaalle 2000- lla olisi sillä ollut varaa. Itse et siis saanut siitä mitään hyötyä!

Ei minulle ole väliä hinnalla, haluan vain siitä eroon ilman, että joudun itse maksamaan kuljetuksesta. Myyminen kun maksaa myös, ihan vaivannäön ja odottamisen kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän