Ei meille kuulu hyvä elämä
Meille, jotka emme pysty itseämme elättämään. Meidän kuuluu vain pysyä hengissä ja elää vaatimattomasti.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap uhriutuminen on niin vanhanaikaista.
Sen sijaan että selittelet, käytä energiaasi siihen että pohdit ja toteutat asioita joiden avulla pystyt elättämään itsesi.
Ei se ole mitään rakettitiedettä.
itsensä elättäminen helpottuu kun miettii mitä oikeasti tarvitsee ja jättää mieliteot hankkimatta. Mielitekojen toteuttamatta jättämisellä säästyneen rahan voi pistää töihin. Sitä kun toistaa riittävän pitkään huomaakin pystyvänsä elättämään itsensä kun ne säästyneet rahat tekevät sulle lisää rahaa.
Sulla on liian isot odotukset elämästä. Tule järkiisi.Ei todellakaan ole liian isot odotukset elämästä. Mulle riittäisi pieni palkka ja vaatimaton elämä, kun vain tietäisin miten pystyisin itseni elättämään.
Ryhdy itsenäiseksi ammatinharjoittajaksi tai perusta yritys. Mitä osaat hyvin tai jopa erinomaisesti? Tee siitä työ itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että selittelet, käytä energiaasi siihen että pohdit ja toteutat asioita joiden avulla pystyt elättämään itsesi.
itsensä elättäminen helpottuu kun miettii mitä oikeasti tarvitsee ja jättää mieliteot hankkimatta. Mielitekojen toteuttamatta jättämisellä säästyneen rahan voi pistää töihin. Sitä kun toistaa riittävän pitkään huomaakin pystyvänsä elättämään itsensä kun ne säästyneet rahat tekevät sulle lisää rahaa.
Sulla on liian isot odotukset elämästä. Tule järkiisi.Ei todellakaan ole liian isot odotukset elämästä. Mulle riittäisi pieni palkka ja vaatimaton elämä, kun vain tietäisin miten pystyisin itseni elättämään.
Ryhdy itsenäiseksi ammatinharjoittajaksi tai perusta yritys. Mitä osaat hyvin tai jopa erinomaisesti? Tee siitä työ itsellesi.
Olisin alkanut jo, jos jotain osaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, teidän kuuluu pysyä hengissä ja elää hieman vaatimattomammin kuin sellainen, joka pystyy ja haluaa elättää itsensä.
Ja nöyränä totella, palvella puolisoaan, koska hän elättää.
No, se on ihan sinun ja puolisosi välinen asia.
Mutta tuohon aiempaan, voisitko perustella, miksi sille, joka ei käy töissä, kuuluisi parempi elämä kuin sille, joka käy esim. 20h töissä viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, teidän kuuluu pysyä hengissä ja elää hieman vaatimattomammin kuin sellainen, joka pystyy ja haluaa elättää itsensä.
Ja nöyränä totella, palvella puolisoaan, koska hän elättää.
No, se on ihan sinun ja puolisosi välinen asia.
Mutta tuohon aiempaan, voisitko perustella, miksi sille, joka ei käy töissä, kuuluisi parempi elämä kuin sille, joka käy esim. 20h töissä viikossa?
Eihän sille kuulukaan parempi elämä jos ei töissä käy. Toivon että kaikki työttömät joutuvat kitumaan kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin alkanut jo, jos jotain osaisin.
Jos olet nuori, tärkeintä on, että kehität omalla ajallasi ja itsenäisesti taitojasi, vaikka et palkkaa tai korvausta siitä saa. Tee sitä, mistä tykkäät. Käytä siis aikaa jonkin taidon käyttämiseen ja kehittämiseen. Joskus se voi sinut työllistää, koska sinusta on tullut niin hyvä. Esimerkiksi jos olet hyvä käsitöissä, tee käsitöitä. Jos olet hyvä piirtämään, piirrä. Jos tykkäät valokuvata, valokuvaa. Jos tykkäät kokata, kokkaa. Jos tykkäät puutarhatöistä, tee puutarhatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko työvoimapula-alalle kouluttautuminen mitään? Ja sitten muuttaminen kasvukeskuksen läheisyyteen?
En pääse koulutuksiin. Esim lähihoitaja on poissuljettu, kuten moni muukin.
Oppisopimuskin? Entä löytyykö työtä, jota voi tehdä ilman koulutusta? Siivoaminen, postin jakaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko työvoimapula-alalle kouluttautuminen mitään? Ja sitten muuttaminen kasvukeskuksen läheisyyteen?
Oppisopimuskin? Entä löytyykö työtä, jota voi tehdä ilman koulutusta? Siivoaminen, postin jakaminen?
Olen jo iäkäs, jolla on monia sairauksia. Ei minun elämäni enää parane.
Mulle materiaali ei merkitse juuri mitään. En osta uusinta elektroniikkaa esim. tv, puhelin jne. Auto on pieni ja vanha. Minun rahani menee matkusteluun ja käytän palveluja, kampaaja, kosmetologi yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikö sitten on hyvä elämä. Paljon materiaa?
Riittävästi pitää olla ruokaa ja lämpöä ja perustarpeet toimia kuten terveydenhuolto ja koulutus.
Toimiva terveydenhuolto olisikin luksusta. Se nyt ei kuitenkaan toimi niin kyllä ihmiselle pitää sen verran jäädä rahaa säästöön, että pääsee yksityiselle oikealle lääkärille tk:n leikkilääkärien sijaan.
Mulla olisi varaa käydä yksityisellä mutta periaatteesta en käy. Maksan veroja itse sekä yritykseni kautta tähän maahan ihan tarpeeksi. Onneksi olen ollut terve koko elämäni edes covid ei tarttunut. Täysin hullua pitää kolmen kerroksen järjestelmää, julkinen, yksityinen ja työterveyshuolto.
Kenelle se ylipäätään kuuluu ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kenelle se ylipäätään kuuluu ja miksi?
Sellaisille se tuntuu kuuluvan jotka pystyvät itse elättämään itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn töissä ja sen vuoksi pystyn nauttimaan laadukkaasta vapaa-ajasta 😊 Nautin elämästä
Itse en käy töissä ja minulla on enemmän sitä laadukasta vapaa-aikaa 🙂👌