Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla menee kuukaudessa rahaa ruokaan?

Vierailija
08.04.2023 |

Ja mitä syöt yleensä päivässä? Tai jos olet perheellinen, montako teitä on? Onko kustannusten nousu vaikuttanut syömisiisi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme 1x/vkossa, pe-la, ns isommin kaupassa, keskellä viikkoa pikkutäydennystä hevi-puolelta+maitolitra.

Loppusumma tuolle pe tai la keikalle on aina sen 200-260€, tosin nyt mennyt parilla ed kerralla 300€ rikki.

Taloudessa minä, mies+19v, toinen lapsi muuttanut kotoa, mutta hällekin teemme aina välillä tilauksen.

Ei ole vaikuttanut.

Vierailija
2/9 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 250 €. Olen yksineläjä. Yhtään enempään mulla ei kyllä olisi mahdollisuuttakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 250 €. Olen yksineläjä. Yhtään enempään mulla ei kyllä olisi mahdollisuuttakaan.

Tämähän se on, ettei sen vertaa enempää voi laittaa kun on.

Vierailija
4/9 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1500€ menee kaikkeen mitä ruokakaupasta saa. Neljä perheenjäsentä.

Vierailija
5/9 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään kerran viikossa isommin kaupassa, ja sen lisäksi kerran tai pari hakemassa jotain pientä. Perheessä 2 aikuista ja 11 v. tyttö.

Aiemmin iso kauppareissu oli yleensä 120-130 e ja pikkukäynnit pari kymppiä. Nykyään isompi kauppareissu on vähintään 150 e ja muut käynnit 30-50 e. Vähän hintojen nousuun on vaikuttanut sekin, että lapsi on kasvanut ja syö enemmän. Ruokamenoissa ei ole myöskään mukana miehen työpaikkalounaat, itse teen etätöitä.

Me selviämme noista ruokamenoista kyllä, vaikka minua ärsyttää käyttää ruokaan niin paljon rahaa. Mutta varsinkaan niin kauan kun on kasvava lapsi kotona, en ala säästämään ruoasta. Emme syö kotona lihaa, mutta kalaa menee paljon ja se on kallista. Jos asuisin yksin, tekisin varmaan 2 kertaa viikossa ison kattilallisen jotain keittoa ja söisin sitä oikein tyytyväisenä.

Vierailija
6/9 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän kuin tulee sijoituksista kuukaudessa osinkoja.

Vierailija
7/9 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

400e kahdelta.

Vierailija
8/9 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan 300, sama viinaan.

Vierailija
9/9 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväpalkkainen yksinasuva, eli voisin käyttää enemmänkin, mutta ei mulla mene kuin noin 200-250 euroa kuukaudessa, ja siinä on jo mukana vessapaperit ja pesuaineet. 

Syön reilun aamupalan (puuroa tai leipää, margariinia, kurkkua, kahvia, maitoa, jokin hedelmä tai vähän mehua, joskus muna), välipalaksi yleensä hedelmän tai vähän pähkinöitä, lounaalla ja päivällisellä monipuolista kasvispainotteista kotiruokaa ja illalla niukasti (teetä ja pari keksiä).

En suosi ravintoloita enkä valmisruokien wolttausta, koska niissä on yleensä paljon suolaa ja usein kovia rasvoja, valkoista pastaa, jauhoja ja riisiä, mitä haluan välttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän