Kaveri suuttui, kun sanoin etten annakaan lupauksesta huolimatta vanhaa tietokonettani hänelle
Mulla on ollut tietokoneen kanssa ongelmaa jo pidemmän aikaa. Kaverille pohdin, että ehkä olisi aika ostaa uusi kone. Tämä on aikanaan ollut laadukas ja kallis kone (yo-lahjaksi saatu, en olisi ikänä raaskinut ostaa itse tämän hintaista), mutta nyt hidastelee, ylikuumenee ja sammuu itsestään, jne. Olin ajatellut ostaa pienen ja edullisen tietokoneen (tyyliin halvimman minkä uutena löytyy kun ei opiskelijana varaa kalliimpaan) ja kaveri kysyi, että voisinko antaa hänelle vanhan koneeni. Lupasin, että voin antaa koneen hänelle, mutta kun eilen kävin katsomassa myymälöissä, yksi myyjä sanoi ettei mun kannata ostaa mitään alle 300 euron vempulakonetta, vaan laittaa oma koneeni (Lenovo) kuntoon. Kuulemma vanhankin parempi ja jämerämpi kone kuin uudet halpislaitteet.
Laitoin äsken tälle kaverille viestiä, että itseasiassa aion pitää tämän koneen ja viedä sen huoltoon. Sain siihen suoraan sanottuna aika ikävän vastausviestin. On kuulemma jo luvannut pikkuveljelleen koneen ja tulisi tarpeeseen. Avautui myös lapsuudenperheensä taloudellisesta tilanteesta, miten tiukoilla ovat ja yritti selvästi painostaa minua ja saamaan tuntemaan syyllisyyttä, että pidän ihan itse oman tietokoneeni. Tuli kyllä niin hurja ja kurja fiilis, että en tainnut ihan tuntea tätä kaveria kunnolla .Tai koulukavereita ollaan, enpä ehkä sitten tuntenutkaan
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs lupaiöet ja et pidä lupauksiasi. Vanha sananlasku Antaa ja ottaa, katinpaskan kantaa.
Onpas erikoinen sananlasku, mutta ei voi olla vanhaa perua, uudempaa tuotosta.
325/396 https://www.vauva.fi/comment/62216625
oikeammin siis kuuluu
Ottaja, antaja - katinpaskan kantaja.
Muistan tämän olleen joskus Aku Ankassa muodossa Ottaja ja antaja, ankanpyrstön kantaja. Roopesta oli kyse, luonnollisesti😁.
Ihmettelen suuresti näitä "pyydä anteeksi" kommentteja. Ei tietenkään tarvitse pyytää anteeksi. Ei ap:lla ole mitään velvollisuutta pyytää anteeksi sitä että ei lahjoita omaa omaisuuttaan toisille. Kaverihan oli ap:n mukaan itse kysynyt, voiko saada vanhan koneen. Mikä hiton loinen kaveri oikein on? Entä jos ap olisi halunnut vaikka myydä koneen? Hitaasta mutta laadukkaasta koneesta voi käytettynäkin saada rahaa. Entä jos ap olisi ollut nössö eikä olisi kehdannut sanoa ei kaverin pyyntöön? Mua oikeasti v-ttaa tuollaiset loiset, jotka ovat käsi ojossa kavereidensa tai "kavereidensa" suhteen. Mulla aikanaan entinen kaveri pahoitti mielen, kun muuton vuoksi myin vanhan sohvan tori.fissä 200 eurolla sen sijaan ,että en antanut sitä hänelle.
Ruotsin lain mukaan jos olet luvannut jotain jollekin, on se myös toteutettava.Eräs mies lupasi ostaa Mersun naistuttavalleen.Tämä vei asian oikeuteen ja sai Mersun. Kuulostaa kyllä sairaalta. Mutta on totta.
Höpö höpö, noin 300 saa jo tehokkaamman ja paremman koneen kuin pari vuotta sitten tehtiin edes.
Jos olet luvannut koneen hänelle etkä sitten annakaan, niin ei ole ihme että hän loukkaantui. Olisi asiallista ainakin pyytää anteeksi ja ehkä jopa tarjota hänelle jotain muuta hyvitykseksi. Toisaalta hyvä ystävyys ei tuollaiseen asiaan kaadu, vaikka anteeksi ei pyydeltäisikään.
Se menee näin: ottaja, antaja, katinpaskan kantaja.