Teinin kotiintuloaika?
Minkälaiset kotiintuloajat teillä on 14-vuotiaalle arkisin ja entäs viikonloppuisin? Mitä kotitöitä sen ikäiset tekee? Paljonko viikkoraha tai kuukausiraha? Monelta sen ikäisillä on nukkumaanmenoaika?
Kommentit (2)
Meillä vastuullinen kaveri jolla koulut sujuu hyvin. Toki on 14.v sälli ja kavereiden kanssa keksii välillä vaikka ja mitä. Kotona klo 21 ellei erikseen sovita. Joskus vkl 22 mutta aika hyvin luulen tietäväni missä on ja kenen kanssa.
Kotitöitä ei juurikaan enää tee kun kokoajan menossa. Välillä vaadin enemmän mutta ei juurikaan mitään säännöllistä. Puhtaan pyykin korin nostan aina rumpukuivaajasta hänen huoneeseen ja se on hänen hommansa. Puita myös hakee (puu lämmitys). Oman huoneen siivous. Pyydettäessä sitten imuroi tuvassa (vaihtaa imurin pussin) siivoaa keittiön (osaa sen siivota niin että tiskit koneeseen, käsitiskit ja pöydät pyyhkii, on viilattu niin että siellä on oikeasti siistiä kun saa sen hommakseen). Pienempien sisaruksien perään katsoo jos meidän tarvii mennä jonnekin asioille molempien ja se on suurin apu. Hakee myös kaupasta ruokia jos jotain yksittäistä puuttuu. Keittiössä osaa kyllä leipoa mutta esimerkiksi perunoita kuorimaan kaveriksi en edes ota kun saa samassa ajassa 2 perunaa kun itse kuorin kattilallisen. Vessoja on nyt harjoiteltu pesemään mutta ne haluan vielä itse pestä että tiedän sen olevan kunnolla siivottu.
Ei ole viikkorahoja. Annan rahaa aina tarvittaessa jos perustelut on hyvät. Esimerkiksi leffaan/syömään. On myös omalla tilillä n. 400€ itse kerättyjä rahoja jos vaikka puhelin hajoaa tm. Näitä ei ominpäin ota.
Riippuu ihan siitä miten koulu sujuu