Katsoiko kukaan eilen Maa Ilmasta ohjeman, tehomaataloudesta :'(
Mulle tuli ihan kauhee olo kun siinä näytettiin esim. sikalan toimintaa joka on ihan normaalia Eurooppalaista tehomaataloutta. 100kg sika vietti elämänsä 0,66 neliön karsinassa. Sitten siinä näytettiin miten heti pieniltä porsailta leikattiin kivekset pois, vedettiin hampaat irti ettei pääsisi puremaan ja lisäksi leikattiin saparot irti, sillä stressaantuneilla sioilla on tapana repiä toisistaan saparoista. Mistään puudutuksista ei ollut puhettakaan :(.
Kommentit (4)
Liittyiköhän tähän samaan sarjaan, kun siinä näytettiin kännykkää ja sitten verratiin sitä, kuinka paljon yhden vaivaisen kapistuksen takia pitää kaivaa luonnonvaroja maasta. Että vaihdelkaa vaan jatkuvasti uudempia malleja...
Ihan jo siksikin että lihan tuottaminen vaatii järjettömästi luonnonvaroja. Luomulihaa vaan ei kauhean helpolla löydä, saati luomu-kanaa.
Mä olen myös järjetöntä kulutusta vastaan. Asun ja elän ihan normaalisti mutta jo se että miettii pari kertaa ennen ostosta että tarvitsenko oikeasti tätä ja miten pystyn sitä ilman elämään, niin johan jää moni tuote kaupan hyllyille.
Laittakaa digiboxit tallentamaan...
kaikki haluavat asua kaupungissa ja ruokaa pitää olla kaupat täynnä jopa roskiin heitettäväksi asti ja lisäksi se ei saisi maksaa mitään! :(