Mikrokuituinen ikkunaliina pitäisi pestä "erikseen" eli
Oikeastiko se pitäisi pestä 90 asteen lämpötilassa ihan yksinään?
Tavallisia vanhoja mikrokuituliinoja mulla on, mutta ne on pesty jo normaalin pyykin mukana, niinkuin ei saisi tehdä, joten niistä irtoaa jo nukkaa joka niihin on muista tekstiileistä tarttunut... Ei toki haittaa siis kun pesen niillä muita pintoja kuin lasia.
Mutta siis, ikkunaliina yksinään pesuun? Tuntuu hirveältä energian ja veden tuhlaukselta 😅 Toki vähemmän se silti ehkä tuhlaa, kuin että ostaisin uuden ikkunaliinan useammin.. 🤔
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Laita se pesupussiin.
Kyllä siitäkin ne pienet kuidut muista tekstiileistä tulee läpi ja imeytyy liinaan tukkien sen...
Pesupussiin, kuten joku jo neuvoikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita se pesupussiin.
Kyllä siitäkin ne pienet kuidut muista tekstiileistä tulee läpi ja imeytyy liinaan tukkien sen...
Itselläni on kyllä pysynyt vuosikausia ihan hyvänä.
Mulla on +50 mikrokuituliinaa ja pesen ne keskenään, kun tulloo tarve.
Mikrokuitupyyhkeet pestään aina erikseen 70-90 asteessa. Ei saa kuivattaa patterin päällä.
Mulla on useampi niitä. Käytän vain niitä siivouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikrokuitupyyhkeet pestään aina erikseen 70-90 asteessa. Ei saa kuivattaa patterin päällä.
Miksi? En ole koskaan kuullut tällaisesta, ja olen tottunut heittämään pölypyyhkeet 60 asteeseen pyyhkeiden ja muiden kanssa. Osa menee 90 asteessa lakanoiden kanssa, mutta ei mulla kyllä olisi ikinä samaan aikaan tarpeeksi mikrokuitupyyhkeitä, että voisin niitä keskenään pestä tuollaisissa lämpötiloissa. Mitäs tästä siis seuraa, tai siis kaiketi on jo seurannut, sillä olen aina pessyt pyykkiä näin?
Laita se pesupussiin.