Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kesälomat

Momo
06.04.2023 |

Tämä aihe on meillä kuuma peruna vuodesta toiseen, joten kiinnostaisi kuulla mitä muut ajattelevat tästä. Ihan alkuun sanon, ettei kyse ole siitä etten haluaisi viettää aikaa lasteni kanssa, pikemminkin kyseenalaistan lasten isän halua sekä lasten oikeutta viettää lomaa isänsä kanssa. Lisäksi molemmat lapset on nepsyjä, joten päivät heidän kanssaan on todella vauhdikkaita ja jopa kuormittavia.

Olen siis opettaja joten ajasta ei ole kyse. Mulla on aikaa touhuta ja olla lasten kanssa ja kesällä olenkin sitä mieluusti. Olemme eronneet lasten isän kanssa, lapset ovat viikko-viikko normaalisti, syys- ja talvilomat aina minulla koska minullakin on lomaa. Kesälomat on menneet nyt pari vuotta näin: lasten isällä on neljä viikkoa kesälomaa ja kaksi viikkoa lomastaan hän viettää lasten kanssa. Loppuloman pitää omaa lomaa, koska kokee epäreiluna että minä saisin neljä viikkoa lomaa ilman lapsia. Itse taasen koen tämän aika epätasaiseksi lomien osalta lasten kannalta. Lapset ovat kesällä siis yleensä kaksi viikkoa isällään ja kuusi-kahdeksan viikkoa minulla riippuen miten pitkä loma on. Toki välissä ovat viikonloppuja isällään. Elarit meillä on nollasopimuksella, koska lapset on isällään tasan saman verran arkena, lapsilisät jaetaan tasan. Olen taistelemalla saanut lasten isän maksamaan kesän ajalta omalla sopimuksella ehkä satasen minulle lasten kuluihin, mutta lasten kulutkin ovat aikamoiset kesän ajalta.

Sinänsä kesäloma tuntuu enemmän kesälomalta, kun sen viettää lasten kanssa ja todella mieluusti sitä vietetäänkin yhdessä. Välillä vaan todella sydän särkyy lasten puolesta, kun isällä tuntuu olevan prioriteetit muualla kuin lapsissa.
Miten muilla on lasten lomat vastaavasti toteutuneet?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö isä voisi edes kolme viikkoa olla lasten kanssa ja viikon omaa lomaa? Olethan sinäkin monen monta viikkoa lasten kanssa ja ei vaikuta sinulle olevan ongelma. Ihme kilpailua aikuisen ukon puolelta.

Vierailija
2/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa sitä viikko-viikko systeemiä kesälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi.

Lisääntymiseen pitäisi olla jokin ajokortti.

Vierailija
4/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi.

Viittaat tällä ilmeisesti ap:n exään?

Vierailija
5/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on hyvin asiat. Mun ex ei ollut päivääkään lapsen kanssa. Joskus vei syömään huoltsikalle ja sitte äkkiä palautus. Penniäkään ei ikinä maksanu elareita!

Vierailija
6/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noi loma-ajat mene teillä ollenkaan tasan. Sinä olet lastenne kanssa syys- ja talviloma-ajatkin ja useamman viikon kesästä. Lapsia ajatellen ihanteellista toki olisi, että isä itse ymmärtäisi ottaa vanhemmuudestaan ja vastuustaan koppia ja viettäisi aikaa kesälomallaan sen kolme viikkoa lasten kanssa, koska muutoin kertomasi mukaan pääsee todella helpolla, ts. tasan 50-50 teillä ei mene. Mutta kertomastasi myös ilmenee se, että miehesi ei tule suostumaan tuohon, mikä minun silmin vaikuttaa kypsymättömyydeltä. Lapsien kannalta valitettavaa, ettei isänsä ymmärrä sijoittaa aikaansa heille.

Vierailija
7/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ymmärrän että molemmilla on tarve omaankin lomaan, ja eihän se miehen vika ole että sulla on peruspalkansaajaan verrattuna merkittävästi enemmän lomaa. Toki elatusapu teidän olisi pitänyt sopia eri tavoin, kun lapset merkittävästi vähemmän ovat isällään, samoin talvi/syyslomat olisi hyvin voinut jakaa. Miksi ne on vain sun vastuulla.

Vierailija
8/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on hyvin asiat. Mun ex ei ollut päivääkään lapsen kanssa. Joskus vei syömään huoltsikalle ja sitte äkkiä palautus. Penniäkään ei ikinä maksanu elareita!

Totta tämäkin kieltämättä. Ap

Vierailija
9/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä ymmärrän että molemmilla on tarve omaankin lomaan, ja eihän se miehen vika ole että sulla on peruspalkansaajaan verrattuna merkittävästi enemmän lomaa. Toki elatusapu teidän olisi pitänyt sopia eri tavoin, kun lapset merkittävästi vähemmän ovat isällään, samoin talvi/syyslomat olisi hyvin voinut jakaa. Miksi ne on vain sun vastuulla.

Käytännössä siis vuoroviikot on suunniteltu niin että sattuvat mun viikoille. Ennenhän se meni niin, että lapset oli mulla omat viikot plus lomaviikot. 😂 Tämänkin sain taistelun kautta sumplittua edes näin.

Vierailija
10/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen sana, vuoroviikot eli rytmi on sama ympärivuoden. 

Vierailija
11/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
12/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset?

8 ja 5

Vierailija
13/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen sana, vuoroviikot eli rytmi on sama ympärivuoden. 

Niin tämä sinällään houkuttelisi, ainakin osan kesästä. Soisin lapsille heinäkuun keskeytymätöntä lomaa kuitenkin, isommalla toki lomaa on joka tapauksessa, pienemmällä olisi vielä oikeus päivähoitoon. Enkä ihan vakuuttunut ole siitä että olisiko hänen etunsa olla joka toista viikkoa lomalla ja joka toista viikkoa päiväkodissa, kun rutiinien rikkoutuminen on aina hänelle iso juttu. Mieluummin sitten pitää kunnon lomannjossain välissä ja nollaa, eikä ole koko ajan kierroksilla kun tilanne muuttuu. Kodin vaihdokseen on sopeutunut, mutten usko että ihan sopeutuisi siihen että päivärytmi muuttuu. Ja ei, lomalla ei olla nousemassa ja touhuamassa päiväkodin tahtiin, koska se on lomaa. Rutiinit pidetään kyllä, mutta otetaan rennommin, esim nukutaan kahdeksaan jos mieli tekee.

Vierailija
14/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi.

Kyllä se on nainen joka päättää raskauden loppuunviemisestä. 

Laatua on tuntunut olevan.

Vierailija
15/15 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi.

Kyllä se on nainen joka päättää raskauden loppuunviemisestä. 

Laatua on tuntunut olevan.

Trollollolllo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi