Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän minun ruokavaliossa Suomessa on pielessä?

Vierailija
05.04.2023 |

Tuli taas huomattua tänä vuonna, kaksi viikkoa Thaimaassa, ei vatsaongelmia tavallisesta maidosta ja kasvojen iho hyvässä kunnossa. Olin myös tosi pirteä. Kotona sitten taas helposti 11h unta yössä, tavallista maitoa en pysty kahviin laittamaan, ruusufinni pahentunut ja muutenkin kasvojen iho huonommassa kunnossa. Onko muilla kokemuksia? En usko että kaikki selittyy millään "lomafiiliksellä" mihin lääkärit tykkäävät vedota. Omasta mielestä syönkin suht samalla tavalla, aamuisin leivät monipuolisilla täytteillä, hedelmää ja kahvia. Päiväruoaksi sitten milloin mitäkin täällä ja Thaimaassa se nyt oli lähinnä kanaa, riisiä ja nuudelia eri muodoissa, eli paljon yksipuolisempaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen täytyy olla vahvat mausteet, sitä on mulle aina toitotettu.

Ehkä pitäisi rohkeasti kokeilla thai tyylistä ruokaa kotonakin, itsellä kielletyt "vahvat" mausteet auttaa jotenkin aineenvaihdunta on parempi.

Sitten muutkin aineenvaihduntaa lisäävät ruuat, ananas, aprikoosi kookos jne kuuluu aasialaisiin ruokiin, samoin perunan tilalla voi kokeilla muita lisukeita.

Mitään ei tarvitse poistaa, ellei selvästi aiheuta vaivoja tilalle lisäät vaihtelua.

Yksi yleinen raaka-aine mikä saataa aiheuttaa ongelmia on ruis, mutta sitähän ei suomessa saa sanoa.

Vierailija
2/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on (vuosia sitten) muutamallakin englanninmatkalla mennyt iho huonoon kuntoon. Pistin hanaveden piikkiin, koska naama ihan tuntuikin sellaiselta oudolta pesun jälkeen; ihan niinkuin ei olisi huuhtoutunut kunnolla. Paras naamanpesuvesi on ollut kotimainen järvivesi (aurinko ei ole kesäisin ollut syynä, koska siitä taas ihoni ei tykkää).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kuiva ja kylmä ilmasto ja koneellinen ilmanvaihto tekee huonoa iholle. Mullakin yleensä ihon kunto paranee kesäisin tai reissussa ollessa lämpimässä ja kosteassa ilmastossa.

Vierailija
4/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jatkaa ruokavaliolla, joka pitää elämänlaatusi hyvänä. Kuitenkin jos ruokavalio on yksipuolinen, niin voit pikkuhiljaa lisäämällä eri ruoka-ainetta totuttaa itsesi Suomesta saataviin ruoka-aineisiin. Lisäksi alkuun voit turvata riittävän vitamiinien ja hivenaineiden saannin lisäravinteilla.

Vierailija
5/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin steriiliä ja siten köyhä bakteerikanta. Itselläni vatsa toimii aina hyvin kaakkoisaasian maissa mutta Suomessa poden suolistovaivoja. Ruokavaliosta se ei yksistään johdu vaan luulen syyn olevan bakteeriston köyhyydessä

Vierailija
6/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kuiva ja kylmä ilmasto ja koneellinen ilmanvaihto tekee huonoa iholle. Mullakin yleensä ihon kunto paranee kesäisin tai reissussa ollessa lämpimässä ja kosteassa ilmastossa.

Juu iho tykkää sopivissa määrin auringosta, lisäksi kesällä tosiaan kosteampi ilma. Lisäksi ihon laatuun saattaa vaikuttaa kosteusaineiden käyttö, eli ainakin itse laitan kesällä hanakammin kosteusvoidetta mitä talvella. Vaikka tarve voisi olla toisinpäin. 

Vierailija
7/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin osaksi parempi ilmasto siellä, ulkoilmaa, meri-ilmasto, negatiivisia ioneja ehkä (hyviä). Kylmää täällä ja positiiviset ionit, sähköistä. Tai sitten paahtaa ja seisoo ilma kesällä. Kana yleensä voi auttaa ruokavaliossa.

Vierailija
8/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmanpaine kenties joskus.

Vierailija
9/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kuulee usein kun ihmiset lähtee Thaimaahan lomailee ja hehkuttavat kun iho ja hiukset voi siellä niin hyvin. Trooppinen ilmasto tekee ihmeitä.

Vierailija
10/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on niin steriiliä ja siten köyhä bakteerikanta. Itselläni vatsa toimii aina hyvin kaakkoisaasian maissa mutta Suomessa poden suolistovaivoja. Ruokavaliosta se ei yksistään johdu vaan luulen syyn olevan bakteeriston köyhyydessä

Suolistobakteeriston köyhyys johtuu omasta ruokavaliostasi. Kuitu on nannaa suolistobakteereille, samoin kaikki kasvikset. Niitä saa Suomessa ihan samalla tavalla, kuin Thaimaassa.

Lomalla puuttuu se stressi, sekin vaikuttaa ihmisen hyvinvointiin.

Vierailija
11/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Steriiliä on vain leikkaussalissa. Suomessa ruoka on puhdasta, ja se on hyvä asia. Thaimaassa voit saada myös sen tappavan ruokamyrkytyksen helpommin.

Vierailija
12/12 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pidä jotain päiväkirjaa johon merkkaat KAIKEN ylös mitä olet syönyt/juonut. sillähän se lopulta selviää kun alat selvittämään missä vika. Itsellä ainoa asia mikä suomessa vaikuttaa ihoni huonompaan laatuun on ilmaston viileys joka kuivattaa ihoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan