Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkauksen myynti ulkomaille?

28.11.2006 |

Joo, tämäkin aihe varmasti kirvoittaa useita mielipiteitä, mutta mitä mieltä ulkomailla asustelevat mammat olette asiasta? Ja tietenkin Suomessa asuvat myös... =)

Otetaan esimerkiksi että myisin äitiyspakkausta vaikka 170e+pk. Itse hyötyisin muutaman kympin ja ostaja saisi sen n. 50e halvemmalla kuin suoraan Kelasta ostettuna.

Olisiko paketille ostajia? Ostaisitko itse pakkauksen, jos olisi myynnissä?

~Murmutti

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli just äiti, joka mietti pakkauksen ostoa ulkomaille, mutta oli kauhistunut Kelan hintaa + postikuluja. Voisi siis ollakin markkinarako.

Vierailija
2/5 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosta odottaessani juuri siinä vaiheessa kun piti ilmoittaa ottaako pakkauksen vai rahat, huomasin täällä palstalla ilmoituksen, jossa haluttiin pakkaus ostaa. Olin ajatellut ottaa rahana (pieni ikäero + paljon tavaraa jo omasta takaa), mutta sovin että otan pakkauksen ja myyn hänelle. Ostaja oli käymässä Suomessa kesälomalla, joten tuli hakemaan. Nyt en enää hintaa muista, mutta olisiko ollut 180. Mun mielestä ihan reilu juttu molempien kannalta, minä sain pari kymppiä enemmän ja hän sai pakkauksen huomattavasti Kelan hintaa edullisemmin, kaikki olivat tyytyväisiä.

Ja mielestäni on hävytöntä, että Kela myy pakkausta niin kalliilla verrattuna rahasummaan, jonka pakkauksen sijasta maksaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis tuolla ulkomaan mammoissa ym. Kukaan ei ilmoittautunut halukkaaksi ostajaksi ennen kuin piti paperit laittaa eteenpäin kumman ottaa! Itse olisin myynyt paketin samaan hintaan mitä kela olisi minulle rahana äippäavustusta maksanut...oliko se nyt 140¿. Tietty postikulut olisin ottanut, jos olisin postittanut. Heh ehkä minulla ei ole silmää businekselle ;)

Vierailija
4/5 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myin pakkauksen ulkomaille hintaan 190e. Laitoin muutamille nettisivuille ilmoituksen ja kaksplussan sivuilla se todellakin kirvoitti keskustelun... Moni tuntui olevan vastaan, mutta mitäs siitä.

Äiti joka pakkauksen multa osti, oli todella tyytyväinen. Kuten minäkin, kun sain muutaman kympin enemmän kuin Kelalta olisin saanut.

Vierailija
5/5 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta sitten 170 eurolla pakkauksen. Minusta oli ihan ok, että myyjä sai pienen palkan vaivannäöstään.

Itse halusin silloin pakkauksen ihan ehdottomasti, vaikka jälkikäteen täytyy sanoa, että pienelle käytölle ne jäivät. Makuupussia, peittoa ja toppapukua käytettiin paljon, mutta bodyt ja potkuhousut olivat vain yöasuina.

Samalla rahalla saa kaupasta mieluisia vaatteita ja tarvikkeita paljon, mutta aina kai voi löytyä joku, jolle paketin arvo on enemmän symboolinen.