Paljonko rahaa että on rikas?
Niin, paljonko nykyään pitää olla rahaa tai omaisuutta että voi sanoa olevansa rikas?
Entä kuinka suuri palkka että voi sanoa olevansa hybä- tai korkeatuloinen?
Onko rikas jos on noin puolen miljoonan asunto maksettu ja tuloja 100 000 vuodessa? Vai onko vain hyvätuloinen?
Kommentit (33)
"Onko rikas jos on noin puolen miljoonan asunto maksettu ja tuloja 100 000 vuodessa? Vai onko vain hyvätuloinen?"
Ei.
Ehkä hyvätuloinen. Rikkaista puhutaan kun alkaa oleen miljoonia. Rikas voi ostaa melkein mitä tahansa mitä normaalikansalainen ei ostaisi. Oli se sitten 100-200kEUR auto, 10kEUR kello jne.
100000€ tulot vuodessa ei tee rikkaaksi, suomessa kuitenkin kova vero prosentti ja muut maksut vie siitä todella paljon (melkein 40%) ja jos on perhettä niin tuo ei ole summa eikä mikään jos on ainoat tulot / perheen yhteenlasketut.
Vierailija kirjoitti:
Kela boy omistaa paljon rahaa!
Samaa mieltä, on kuin demari, käsi jokaisen taskussa
Vierailija 667 kirjoitti:
"Onko rikas jos on noin puolen miljoonan asunto maksettu ja tuloja 100 000 vuodessa? Vai onko vain hyvätuloinen?"
Ei.
Ehkä hyvätuloinen. Rikkaista puhutaan kun alkaa oleen miljoonia. Rikas voi ostaa melkein mitä tahansa mitä normaalikansalainen ei ostaisi. Oli se sitten 100-200kEUR auto, 10kEUR kello jne.
100000€ tulot vuodessa ei tee rikkaaksi, suomessa kuitenkin kova vero prosentti ja muut maksut vie siitä todella paljon (melkein 40%) ja jos on perhettä niin tuo ei ole summa eikä mikään jos on ainoat tulot / perheen yhteenlasketut.
Entä vene, onko 470 000€ markkinahintainen 14 vuotta vanha venen tavinsen vai köyhän?
pienet tulot, ei velkaa ja tulee loistavasti toimeen joten olen köyhä. hyvä niin!
Jos ei-rikkaalle antaa yhden euron, tuleeko hänestä rikas? Jos vastaus on ei, niitä euroja voi antaa yksitellen rajattomasti, eikä hänestä tule rikasta.
Itsellä asunto 3h+k isossa kaupungissa noin 500Keur, mökki 200keur, sijoitusasuntoja 3kpl yht. 450Keur ja 240keur käteisenä ja hieman osakkeissa. Vuositulot 70Keur. 30Keur neliveto Mersu. En koe itseäni rikkaaksi, mutta lasken, että vosinko jäädä pois töistä. Pitäisi saada raha vain tuottamaan. Mikäli 1.2milliä sijoittaisi 7% korolla saisi 84Keur vuodessa - 30% verot. En omistaisi mitään ja vuokraisin kaiken jne. taitaisi tulla hyvin toimeen. Mutta onhan mulla uusi vaimo jolla on varallisuuta, mutta tarvitsee tehdä töitä eläkeikään asti. Tiukka avioehto jne. Punaleimaisia tuotteita en osta ja käyn enimmäkseen Lidlissä ja elän melko tavanomaista elämää. Velkaa ei ole yhtään. Ihmiset voisivat uskoa, että varallisuuteni (omaisuus-lainat) on jotain 200-300KEur. En säästä, mutta en halua näyttää vaurauttani, koska olen melko pienipalkkainen
Vierailija kirjoitti:
Itsellä asunto 3h+k isossa kaupungissa noin 500Keur, mökki 200keur, sijoitusasuntoja 3kpl yht. 450Keur ja 240keur käteisenä ja hieman osakkeissa. Vuositulot 70Keur. 30Keur neliveto Mersu. En koe itseäni rikkaaksi, mutta lasken, että vosinko jäädä pois töistä. Pitäisi saada raha vain tuottamaan. Mikäli 1.2milliä sijoittaisi 7% korolla saisi 84Keur vuodessa - 30% verot. En omistaisi mitään ja vuokraisin kaiken jne. taitaisi tulla hyvin toimeen. Mutta onhan mulla uusi vaimo jolla on varallisuuta, mutta tarvitsee tehdä töitä eläkeikään asti. Tiukka avioehto jne. Punaleimaisia tuotteita en osta ja käyn enimmäkseen Lidlissä ja elän melko tavanomaista elämää. Velkaa ei ole yhtään. Ihmiset voisivat uskoa, että varallisuuteni (omaisuus-lainat) on jotain 200-300KEur. En säästä, mutta en halua näyttää vaurauttani, koska olen melko pienipalkkainen
Olen onnistunut taas sain hetkessä keploteltua osalla käteisestäni lisää. Ostin Nvidiaa ja Bitcoineja:):) Ensin Nvidiaa jonka noustessa myin osan pois ja laitoin Bitcoineihin. Sain 100Keur voittoa, joka on tililläni. Käteiskassa on nyt 345Keur - 30Keur verot. En koe olevani sen rikkaampi. Tunne on vähän niin kuin olisin voittanut peliautomaatista. Nyt meinaan ostaa yhden velattoman sijoitusasunnon. Pelkona on että "pelurina" epäonnistun seuraavalla keralla. Siksi pitää pienentää käteiskassaa. Moni sanoo että osakkeista saa paremman tuoton, mutta siinä on riskinsä kun ostaa ja myy hermostuksissaan väärään aikaan. Sijoitusasunnoissakin kehotetaan käyttämään velkavipua. Taloudesta ei tiedä mihin suuntaan se menee.
Rikas on henkilö joka kykenee elättämään itsensä.
Asunto ja 100 k vuosituloilla ollaan hyvätuloisia.
Rikkaalla on rahaa ihan mihin tahansa. Hyvätuloisen tuloilla ei mennä maailman parhaimpiin hotellleihin eikä osteta huvijahteja. En tiedä, millä tuloilla sniin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko perinyt asunnon tai asuntoja tai säästänyt niihin? Itselläni on suunnilleen samat vuositulot mutta mitään ei jää säästöön ja asunnosta ja autosta on lainaa, perin mökin puolikkaan minkä myin toiselle perilliselle mutta siitä ei paljoa saanut.
Sijoittanut ja tein nuorempana paljon komennushommaa ulkomaille. Perintö on vielä saamatta, mutta tarkoitus siirtää lapsille. Joo on totta että 70Keur on nykyään vähän. Ostovoima on huono. Tosin kun ei ole lainaa niin jää säästöönkin, lisäksi tulee pääomatulotkin.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.
Sanoisin että vähintään 2-3 miljoonaa euroa käteisenä/osakkeissa/helposti myytävässä omaisuudessa nykyjään. 1 miljoona ei riitä koska se menee helposti kokonaan tai puoleksi asuntoon ja sen jälkeen on joko nolla tai vaan 500k egee.